چهارشنبه ۱۳۹۰/۰۶/۱۶

زرآبادي پور، دبير كميته نظام پيشنهادهاي شهرداري قزوين:

مشاركت كاركنان با ايجاد انگيزش موجب فعاليت هدفمند يك سازمان است

نظام پيشنهادها تکنيکي براي دستيابي به يافته هاي ذهني و انديشه سرمايه هاي انساني و حل مسائل و ارائه راهکارهاي بهينه در يك سازمان محسوب مي شود.

 

شيما زرآبادي پور، دبير كميته نظام پيشنهادها شهرداري قزوين با بيان مطلب فوق افزود: نظام پيشنهادها ابزاري براي از بين بردن عادت کارکنان از روشهاي قديمي و تکراري و فعال كردن توان تفکر و خلاقيت آنها و بروز بهبودهاي مستمر است.
زرآبادي پور با بيان اينكه کارکنان مهمترين و با ارزشترين سرمايه يك سازمان به حساب مي آيند، گفت: مشارکت روشي است که بوسيله آن مي توان کارکنان را به اظهار نظر و ارائه پيشنهاد براي همياري و همکاري تشويق و ترغيب کرد تا علاوه بر قدرت جسمي از نيروي فکر و ابتکار و خلاقيت آنها براي پيشرفت امور استفاده کرد.
وي هدف از طراحي نظام پيشنهادات را ايجاد فضاي مناسب براي مشار کت تمامي کارکنان براي تحقق اهداف سازمان و نيل به مديريت واحد شهري ذکر و اظهار كرد: تمامي مديران با ايجاد روشهاي مناسب در انگيزش کارکنان براي ارائه پيشنهاد، تعيين پاداش مناسب براي پيشنهاد دهندگان و پرداخت به موقع پاداش پيشنهادها همراه با تقديم لوح تقدير و درج در نشريات داخلي شهرداري مي توانند نقش موثري در ايجاد فضاي مناسب براي مشار کت کارکنان ايفا كنند.
دبير كميته نظام پيشنهادها شهرداري قزوين، حمايت و اعتماد به مشارکت کارکنان، انتخاب صحيح افراد مسئول براي اجراي اين نظام و پيگيري دقيق امور، آموزش مستمر و تبليغات موثر نظام پيشنهادها در کليه سطوح، عدم تاخير در بررسي پيشنهادهاي رسيده و اجراي به موقع پيشنهادهاي پذيرفته شده، عدم تبعيض بين سطوح مختلف شغلي، طرح موضوعات ويژه براي جلسه مشارکت همگاني را از ديگر وظايف مديران در اين خصوص دانست.
زرآبادي پور هم چنين سهولت در گردش کار نظام پيشنهادها با راه اندازي شبکه ارتباطي شهرداري و پيش بيني امکان دسترسي سيستمي پيشنهاد دهندگان، ثبت سيستمي و حفظ مستندات و فرم هاي پيشنهادهاي واصله و امکان پيگيري پيشنهاد دهندگان از طريق کد پيگري را خواستار شد.
وي اظهار كرد: شکوفايي و بهره گيري از انديشه و تجربه کارکنان و افزايش دامنه تعلق و دلبستگي آنان به ماموريت هاي شهرداري قزوين، فراهم آوردن فضاي آزاد طرح و نقد انديشه ها، وسعت دادن به دامنه آگاهيها و توانائيها و بردباري جامعه کارکنان از راه شنيدن، ارزشيابي کردن و پذيرفتن پيشنهادهاي سودمند و ارزنده، استقرار فضاي شوق انگيز پذيرش مسئوليت بيشتر براي بهتر کار کردن، برقراري روابط و تعاملات انساني ميان جامعه کارکنان براي موثر سازي آثار مطلوب خدمات شهرداري براي شهروندان، تقويت جايگاه مديريت مسئولانه در نظام بهره وري سازمان و کاهش نارضايتيها و توقعات شغلي، بهبود کمي و کيفي فعاليت ها و خدمات و افزايش عملکردها و در نهايت رضايتمندي شهروندان، افزايش درآمدها و کاهش هزينه ها و بهبود روشها را از نتايج مورد انتظار نظام پيشنهادها دانست.
دبير كميته نظام پيشنهادهاي شهرداري قزوين با بيان اينكه تاكنون 5 جلسه كميته نظام پيشنهادها تشكيل و آيين نامه آن بررسي و به تاييد و تصويب شوراي اسلامي شهر رسيده است، گفت: آيين نامه و فرم هاي نظام پيشنهادهاي شهرداري قزوين در سايت كميسيون تحقيق و توسعه شهرداري به آدرس rd.qazvin.ir درج شده است.
زرآبادي پور در پايان افزود: معاون اداري و مالي شهردار ( رئيس کميته )، (دبير)، معاون طرح و برنامه ( يا قائم مقام طرح و برنامه )، معاون يا مشاور هماهنگي و برنامه ريزي، مدير امور اداري، معاونين مناطق يا مدير امور هماهنگي مناطق و رئيس اداره روابط عمومي را تشكيل داده و به زودي 3 نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر به اين تركيب افزوده مي شوند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط