دوشنبه ۱۳۹۰/۰۵/۳۱

قزوين ميزبان اجراي برنامه دستور کار21 محلي سازمان ملل متحد مي شود

برنامه دستور کار21 محلي قزوين با حضور مديرکل مسکن و شهرسازي استان و هيأت همراه، اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين و شهردار و برخي ازمعاونين وي بررسي شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين با حضور مدير کل مسکن و شهرسازي استان، معاونين وي، شهردار و برخي از معاونين و مديران عامل سازمانهاي وابسته به شهرداري در صحن علني شوراي اسلامي شهر و با حضور رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر برگزارشد ؛محمد نادر محمدزاده، مدير کل مسکن و شهرسازي استان قزوين گفت: درحال حاضر سطوح مختلف دستور کار 21محلي قزوين توسط كارشناسان اداره کل مسکن و شهرسازي مسئولان شهري درحال مطالعه و ارائه گزارش است.
محمد زاده افزود: يکي از مهمترين موضوعات دستور کار 21 محلي ، مجموعه شهري قزوين است که در سفر اول هيأت دولت به استان، مطالعات آن به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: قزوين پس از تهران،  تبريز ، مشهد، اصفهان و شيراز ششمين شهر کشور است که مجموعه شهري آن در دست تهيه است و طي آن وضعيت قزوين به عنوان شهر مادر در مرکزيت شهرهاي اقماري با فاصله 12 کيلومتري آن مطالعه مي شود.
مدير کل مسکن و شهرسازي استان قزوين اظهاركرد : پروژه ديگري که در شهر قزوين زودتر از شهرهاي مشابه در کشور آغاز شده است ؛ CDS يا همان برنامه توسعه راهبردي شهري است که هم اکنون در مراحل پاياني قرار دارد و به ضرورت برنامه جامع CDS قزوين در جلسه اي در استانداري ارائه خواهد شد.
محمدزاده تصريح کرد: قزوين نخستين شهر کشور است که دستور کار 21 محلي سازمان ملل را اجرا خواهد کرد، درواقع اين دستورکار، دستوراتي براي قرن ?? است و امکان افزايش کيفيت زندگي در سطوح نزديک به مردم را عملياتي مي کند.
مديرکل مسکن و شهرسازي استان ،ويژگي هاي برنامه دستورکار 21محلي قزوين را اين گونه برشمرد: اين برنامه وابسته به مردم است، پرهزينه نيست و مشارکت صريح مردم و مسوولان شهري را مي طلبد. نگاه پايين به بالا درآن جريان داشته و14موضوع کليدي دارد. هر محله اي مي تواند فعاليت خاص خود را داشته باشد .اين پروژه، پايان پذير نيست و در نتيجه باديگر پروژه ها، ماهيت کاملاً متفاوت است.
وي تأکيد کرد: با ارتباطات به وجود آمده ميان شهر قزوين و سازمان HABITAT – UN‌ سازمان ملل، برنامه دستورکار 21 محلي به شهر قزوين پيشنهاد شد که 50درصد هزينه آن با مشارکت سازمان ملل و 50 درصد نيز با دولت محلي است. اين برنامه براساس تفاهم صورت گرفته ميان دانشگاه وين، HABITAT – UN‌ اداره کل مسکن و شهرسازي و با همکاري شهرداري قزوين آغاز شده و اجرايي مي شود.
محمدزاده در پايان يادآور شد: نمايندگان سازمان HABITAT – UN‌ اواسط شهريور ماه به استان قزوين مي آيند و برنامه دستور 21کار محلي شهر قزوين رسماً به رياست شوراي اسلامي شهر قزوين و شهردار قزوين ارائه مي گردد.
بنابراين گزارش ، ملك پور، مدير فني و مشاور برنامه دستور کار 21محلي سازمان ملل متحد در اين جلسه در خصوص ويژگي هاي اين طرح براي حاضرين جلسه سخناني ايرادكرد.
در ادامه اين جلسه مقرر شد ، موضوع بعد از مطالعه كامل برنامه دستور کار 21محلي  سازمان ملل متحد توسط اعضاي شوراي اسلامي شهر در جلسه اي ديگر پيگيري شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط