پنجشنبه ۱۳۹۰/۰۵/۲۷

تهيه بانك اطلاعات جامع براي يكي از معابر شهر قزوين به صورت پايلوت

اطلاعات بهنگام و جامع از معابر شهر، از ابزارهاي مهم در مديريت شهري است كه مديران شهري قزوين با آگاهي از آن ها نسبت به اخذ تصميمات با كمترين خطا، اقدام مي كنند.

 

عباس شادمهاني، مسئول بانك اطلاعات اموراجرايي شهر قزوين با اعلام اين خبرگفت: اطلاعات زيادي بصورت پراكنده و در حوزه هاي مختلف شهرداري در خصوص معابرشهر وجود دارد كه بايد در يك مركز پالايش ، طبقه بندي ، تجزيه و تحليل و خروجي هاي مورد نياز از اين بانك استخراج شود تا در برنامه ريزي براي سالهاي آتي، بهره برداري لازم صورت گيرد.
شادمهاني با اشاره به اينكه به همين منظور كوچه شهيد نيك صفت يكي از معابر خيابان راه آهن در محدوده منطقه يك شهرداري، به عنوان پايلوت انتخاب شده است، افزود: بيش از 50 نوع فيلد اطلاعاتي موردنياز مديريت شهري از قبيل نام جديد و قديم، مساحت كوچه و آسفالت، پياده رو، عرض معبر، تراكم ساختماني، سال آسفالت، تعداد درختان، تيرهاي چراغ برق، تهيه نقشه تاسيسات زيرزميني آب وفاضلاب، برق، گاز، مخابرات و... را در خود جاي داده است.
وي در ادامه با اشاره به ديگر مشخصات اين بانك اطلاعاتي افزود: در اين بانك ميزان مشاركت شهروندان در پرداخت عوارض نوسازي و پسماند وميزان خدماتي كه شهرداري تا قبل از سال 89 براي اين معبر هزينه كرده، آورده شده است.

پايان پيام

تصاویر مرتبط