جمعه ۱۳۹۰/۰۴/۳۱

7 دوربين كنترل سرعت در معابر شهر قزوين نصب شد؛

كنترل شهر با چشمان الكترونيكي

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين از نصب 7دوربين كنترل سرعت در نقاط پر سرعت و 3 دوربين هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در تقاطع هاي شهر خبر داد.

 

سيد مهدي يدي همداني، معاون حمل و نقل و ترافيك شهر قزوين با بيان اينكه 3 دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در تقاطع هاي وليعصر، فلسطين و محمدرسول الله (ص) به زودي نصب مي شود، از نصب 8 دوربين كنترل سرعت ديگر تا پايان امسال خبر داد و گفت: با استفاده از تکنولوژي پردازش تصوير و دروبين هاي مربوطه از هر خودرو که از چراغ قرمز عبور،‌ روي خطوط عابرين پياده توقف و يا به آن تجاوز کند، به طور خودكار عکس برداري شده و عکس مربوطه با قبض جريمه به نشاني متخلف ارسال مي شود.
همداني با اشاره به اينكه نصب دوربين هاي ثبت تخلف در خطوط ويژه اتوبوس مانع ورود خودروها به صورت غيرمجاز به خطوط ويژه مي شود، افزود: اين سيستم در خطوط ويژه خيابان امام خميني (ره) نصب مي شود و بجز اتوبوس و تاکسي هاي مجاز ، هيچ خودرويي حق عبور از آن مسير را ندارد.
وي بااشاره به نحوه فعاليت دستگاه هاي کنترل سرعت گفت: هنگام تردد خودرو در مسير دوربين هاي ثبت تخلف، جهت آگاهي دادن به راننده، سرعت وي روي نمايشگر نشان داده و در صورت عدم تمکين راننده نسبت به رعايت سرعت مجاز، تخلف وي ثبت و برگ جريمه صادر مي شود.
معاون شهردار قزوين حداکثر سرعت مجاز در معابري که توسط دوربين ها مديريت مي شوند را 70 کيلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: در فاصله يکصد متري از دوربين نيز تابلوي نشان دهنده سرعت متغير(vsL ) نصب شده است.
همداني يادآور شد: براي خريد و نصب کليه تجهيزات کنترل سرعت بالغ بر سه ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط