شنبه ۱۳۹۳/۰۳/۰۳

به ميزباني شهرداري قزوين برگزار شد؛

نشست تخصصي مسير راه سبز با نگاه محيط زيست در شهر قزوين

نشست تخصصي روساي شوراهاي اسلامي، شهرداران و مديران کل حفاظت محيط زيست در ارتباط با مسير راه سبز و شهرهاي منتخب براي مجمع جهاني شهر اسلامي در نگاه محيط زيست به ميزباني شهرداري قزوين برگزار شد.

نشست تخصصي روساي شوراهاي اسلامي شهرداران و مديران کل حفاظت محيط زيست در ارتباط با مسير راه سبز و شهرهاي منتخب براي مجمع جهاني شهر اسلامي در نگاه محيط زيست از استان‌هاي تهران، البرز، گلستان، کرمانشاه، کردستان، مرکزي، زنجان، همدان، گيلان و مازندران به ميزباني شهرداري قزوين برگزار شد.
تعامل مديريت شهري با مديريت حفظ محيط زيست
صدرالدين علي‌پور، مديرکل محيط زيست استان قزوين در اين نشست با بيان اينکه به مناسبت هفته محيط زيست نمايشگاه ملي محيط زيست از هفدهم تا بيستم خرداد ماه سال جاري در قزوين برپا مي‌شود، گفت: 6 استان طرح جاده مسير راه سبز و همه کساني که دغدغه محيط زيست دارند در اين نمايشگاه حضور مي‌يابند.
وي با اظهار اينکه مديريت شهري با مديريت حفظ محيط زيست در قزوين با همکاري، همفکري و همکاري به يکديگر نزديک است که اين مهم در در نوع خود بي‌نظير است، تصريح کرد: در همه استان‌ها اقداماتي خوبي در خصوص آموزش، فرهنگ‌سازي و آگاه‌سازي مسافران در طول تعطيلات نوروزي با هدف عدم رهاسازي زباله در طبيعت و برخورد مهربان با محيط زيست انجام شد تا آنان به حفظ محيط زيست توجه کنند.
علي‌پور خاطرنشان کرد: يک تفاهم‌نامه‌اي نيز بين شش استاندار استان منعقد شده تا آنان با استفاده از ظرفيت‌ها در راستاي ارتقاي مولفه‌هاي محيط زيست اقدامات مناسبي را انجام بدهند و مشکلات موجود در زمينه محيط زيست در کشور برطرف کنند.
مديرکل محيط زيست استان قزوين يادآور شد: انتخاب پنج شهر اسلامي نمونه با رويکرد محيط زيست نقش بسزايي در حفظ و نگهداري از محيط زيست دارد که ساير شهرها با الگوگيري از آنها مي‌توانند مشکلات موجود در اين زمينه را برطرف کنند.
ارتقاي کيفيت زندگي مردم از اهداف مجمع جهاني شهر اسلامي
محمد سالاري، رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران نيز گفت: پرداخت بودجه کلان شهرها در زمينه محيط زيست با هدف رفع مشکلات آلودگي هوا بازنگري شود.
وي با اشاره به اينکه دوره چهارم شوراي اسلامي شهر تهران به محيط زيست به عنوان يک دغدغه در همه زمينه‌ها توجه مي‌کند، بيان کرد: ما بايد اعتماد مردم را به خودمان جلب و تقويت کنيم تا معضلات موجود در محيط زيست به نحو مطلوبي برطرف شود.
وي با اشاره به اينکه وزير نفت با تشکيل يک کارگروه براي رفع مشکلات محيط زيست در صحن علني شوراي شهر تهران حضور يافت، بيان کرد: در اين جلسه بيان کرد که حاضر است با همه مشکلات نقدينگي و بودجه‌اي بدون هيچ سقفي براي توسعه حمل و نقل و ناوگان عمومي تخصيص بدهد تا مشکلات آلودگي هوا برطرف شود.
رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران يادآور شد: در يک طرح دو فوريتي شهر تهران، عضويت اين شهر را در مجمع جهاني شهرهاي اسلامي مصوب کرده است.
وي با بيان اينکه ارتقاي کيفيت زندگي مردم يکي از اهداف مجمع جهاني شهر اسلامي است، افزود: با توجه به چالش‌هايي که وجود دارد تحقق اين مهم مي‌تواند تاثير بسزايي در حفظ محيط زيست داشته باشد.
وي با بيان اينکه بايد در پرداخت بودجه کلان شهرها در زمينه محيط زيست بازنگري شود، بيان کرد: همچنين بايد در انتخاب شهرهاي اسلامي با رويکرد محيط زيست که يکي از اقدامات ارزشمند و خوب است، توجه ويژه کنيم تا بتوانيم به اهداف مشخص شده در مجمع جهاني شهرهاي اسلامي دست يابيم.
تسريع اجراي ضوابط صندوق محيط زيست در قزوين
علي صادق نيارکي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: معاون محيط زيست بايد در تسريع اجراي ضوابط صندوق محيط زيست در قزوين دستورات لازم را با هدف حفظ محيط زيست اتخاذ کند.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين به تاسيس صندوق محيط زيست کشور به عنوان پايلوت در قزوين اشاره و خواستار شد: معاون محيط زيست در اجراي ضوابط اين صندوق دستورات لازم را اتخاذ کند که با مشارکت در تامين مالي اين ضوابط اجرايي شود تا بتوانيم به اهداف تعريف شده، دست بيابيم.
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين عنوان کرد: بايد در سال‌هاي گذشته به موضوع محيط زيست توجه ويژه‌اي مي‌شد تا ما امروز شاهد معضلات موجود در اين زمينه نبوديم.
وي با بيان اينکه اکنون با آسيب‌ها و خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري در نقاط مختلف کشور در زمينه مشکلات محيط زيست مواجه هستيم، بيان کرد: متاسفانه به دليل بي‌توجهي به اين موضوع در گذشته ما امروز شاهد اين خسارت‌ها شده‌ايم.
اين مسوول بيان کرد: مردم بايد با مسئولان کشور در حفظ و نگهداري محيط زيست همراهي و همکاري کنند که قطعا با مشارکت يکديگر مي‌توان با اقتدار و قدرت بيشتري معضلات موجود در اين زمينه را برطرف کرد.
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به اينکه بايد به فرهنگ‌سازي حفظ محيط زيست توجه ويژه‌اي شود، يادآور شد: شهر قزوين در اين خصوص اقدامات مناسبي را انجام داده است.
پايان پيام

تصاویر مرتبط