یکشنبه ۱۳۹۰/۰۱/۱۴

ابوترابي، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي:

تلاش براي ورود اسباب بازي هاي ديروز به زندگي امروز ضرورت دارد

After working for the exhibit must be offered a permanent position to have toys and old toys collected from the surface to restore their views Kshvrv old game and we tried them again today to the scene to life.

 

حجت الاسلام و المسلمين محمدحسن ابوترابي فرد، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از بازديد از پس از بازديد از نخستين جشنواره و نمايشگاه ملي بازي و اسباب بازي در گفتگو با خبرنگار ما اظهار كرد: با ورود بازي هايي که از فرهنگ غني ايراني اسلامي نشات گرفته اند بايد جلوي آثار مخرب تفريحات وارداتي را بگيريم.
وي افزود: برگزاري جشنواره و نمايشگاه بازي و اسباب بازي و انجام شايسته آن در روزهاي نخست سال 1390 در مجموعه تاريخي سعدالسلطنه يک اقدام ارزشمند و ستودني با آثار ماندگار فرهنگي و هنري است.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي گفت: ابتکاري که توسط شهرداري قزوين تدبير گرديده موضوعي پرجاذبه و داراي تاثيرات ارزشمند فرهنگي است که با مشارکت بيش از 10 استان بر غناي آن افزوده شده است.
وي افزود: علاوه بر فضاي فيزيکي مجموعه و حضور 70 غرفه که بيانگر ابعاد کمي جشنواره است، حضور حدود بيش از 72 هزار نفر بازديدکننده از اين نمايشگاه در طول اين چند روز که حدود 30 درصد از آنها را هموطنان غير بومي تشکيل مي دهند، بيانگر سطح کيفي نمايشگاه است.
ابوترابي در ادامه با اشاره به ميزان بالاي بازديد کنندگان خاطر نشان کرد: اين حجم بازديد بيانگر آن است که اين مراسم از ظرفيت خوبي برخوردار بوده و براي گسترش و برگزاري جشنواره هايي از اين جنس بايد برنامه ريزي کرد.
وي با اشاره به محتواي ارزشمند اين جشنواره گفت: در کنار اين مراسم فرصت مغتنم و ارزشمندي براي فرزندان ما فراهم شده است تا از اين اثر تاريخي و فرهنگي بازديد کنند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اين مجموعه که سه هکتار فضا و 300 غرفه راشامل مي شود و در حدود 130 سال قبل بنيانگذاري شده است، يک اثر تاريخي و نقطه اوج معماري ايراني اسلامي به خصوص در عرصه کاروانسراست و بزرگترين کاروانسراي درون شهري در خاورميانه به شمار مي رود.
وي با اشاره به نظرات اساتيد برجسته معماري کشور گفت: مجموعه از غناي علمي و سطح بالاي معماري برخوردار است و چنين مجموعه اي با اين ويژگي معماري نمونه اي در دنيا ندارد زيرا از شکوه فراواني برخوردارست.
ابوترابي خاطرنشان کرد: مديران استان براي اين مجموعه در طول يک دهه گذشته ارزش زيادي قائلي شده اند و دو هکتار از آن تا به امروز آماده شده است که اميدوارم درکوتاهترين زمان ممکن شاهد بازسازي نهايي اين مجموعه باشيم تا بتواند در کنارساير آثار ارزشمند تاريخي اين شهر چون نگيني بدرخشد و مردم نيز شاهد حفظ تاريخ غني خود باشند.
وي تصميم استاندار و شهردار قزوين براي استفاده از اين مجموعه به عنوان يک پايگاه فرهنگي و هنري را تصميمي ارزشمند و درست تلقي کرد و گفت: در مجموعه مديران استان و همکاران در مجلس شوراي اسلامي تلاش مي کنيم تا با تخصيص مناسب منابع مالي و اعتباري از اين حرکت حمايت کنيم.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي حفظ آثار باستاني به خصوص در طي سه دوره اي که توفيق حضور در مجلس شوراي اسلامي را داشته ام، تلاش زيادي کرده ايم و نگاه جديدي به ميراث فرهنگي معطوف شده و کارهاي بزرگ و اساسي در اين عرصه صورت گرفته است.
ابوترابي با اشاره به تلاش براي حمايت هاي مالي از احياي ميراث فرهنگي قزوين گفت: قدمت بيش از هفت هزار ساله اين شهر موجب شده است تا تمامي مديران استان در تلاش باشند تا اين شهر از بهترين جايگاه در سطح جهان و کشور برخوردار باشد و اميدوارم بار ديگر شاهد قرار گفتن قزوين در مقام نخست ميراث فرهنگي احيا شده و قابل عرضه در ايران باشيم.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص برنامه هاي فرهنگي شهرداري قزوين گفت: در مجموع قدم هاي خوبي برداشته شده است و برگزاري اين جشنواره در تلطيف فضاي فرهنگي شهر موثر بوده است.
وي افزود: انتظار داريم شهرداري وظايف کليدي خود در زمينه اداره شهر، ارائه خدمات رفاهي ،نظافت شهر و مديريت شهري را به بهترين شکل انجام دهد و خوشبختانه قدم هاي بزرگي نيز در اين راستا برداشته شده است.
ابوترابي در پايان ابراز اميدواري کرد قزوين به عنوان استاني پيشرو و پيشگام در جايگاه شايسته خود قرار گيرد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط