یکشنبه ۱۳۹۰/۰۱/۱۴

عباسپور، نماينده مجلس شوراي اسلامي:

مجلس آماده حمايت از صنعت اسباب بازي است

برگزاري نمايشگاه و جشنواره ملي بازي و اسباب بازي در مجموعه تاريخي سعدالسلطنه اقدامي ارزنده و شايسته تقدير است که فرصتي مناسب براي بازآفريني ظرفيت ها، قابليت ها و خلاقيت هاي نسل قديم را – که مدتهاست از آن غافليم - ايجاد مي کند.

 

روح ا... عباسپور، نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه بازديد از نخستين نمايشگاه و جشنواره ملي بازي و اسباب بازي ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: اميدوارم اين حرکت ارزنده و امکانات و ظرفيت هاي مناسبي که تدارک ديده شده به طور دائمي در قزوين مستقر شود.
وي با اشاره به سياست هاي فرهنگي امپرياليسم جهاني براي نفوذ در افکار عمومي جهان سوم اظهار داشت: بسياري از اسباب بازي ها به گونه اي طراحي شده است که فرهنگ و ارزش هاي غربي از طريق آنها به کودکان ما که ضميري پاک و بکر دارند منتقل شود و اغلب اين توليدات داراي آثار مخرب فرهنگي هستند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: برگزاري چنين برنامه هايي مي تواند منجر به بازگشت خانواده ها و والدين به قابليت هاي بومي و ارزش هاي فرهنگي اصيل مذهبي و ملي ما شود.
وي در اين باره افزود: اين گونه نمايشگاه ها، اسباب بازي ها و بازيهاي قديمي را که مبين جهت گيري هاي مردم اين آب و خاک در گذشته هستند معرفي مي کند و زمينه اي براي بروز و ظهور خلاقيت ها و ابتکارات جهت روزآمدسازي آنها فراهم مي سازد.
عباسپور با انتقاد از کم توجهي به مقوله صنعت فرهنگي در کشور بعد از انقلاب اسلامي گفت: اگر ايده هاي مناسبي براي حمايت از صنايع فرهنگي به ويژه صنعت اسباب بازي وجود داشته باشد مجلس شوراي اسلامي به ويژه نمايندگان اين دوره با عنايت به جهت گيري فرهنگي شان براي تامين منابع مالي و تصويب سياست هاي حمايتي و تشويقي کوتاهي نخواهند کرد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط