جمعه ۱۳۹۰/۰۱/۱۲

بايا پور، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداي قزوين:

فرهنگ سازي براي مقابله با اسباب بازي هاي غربي ضرورت دارد

حرکت هايي مانند اين جشنواره باعث مي شود تا بازي هاي محلي و بومي فرصت حضور پيدا کنند تا با آشنا شدن کودکان ، جلوي ورود اسباب بازي هاي غربي گرفته شود.

 

هومن باباپور، سرپرست سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين در حاشيه نخستين نمايشگاه و جشنواره ملي بازي و اسباب بازي تصريح کرد: اين نمايشگاه اهداف مختلفي را دنبال مي کند که فرهنگ سازي در انتخاب و استفاده از انواع بازي و اسباب بازي نيز يکي از آن هاست زيرا متاسفانه در چند سال گذشته مسير براي ورود بازي هاي غربي مهيا شده است و بايد با اين موضوع با جديت برخورد کرد.
وي گفت:در اوايل ضرورت ايجاد يک موزه اسباب بازي توسط شهردار قزوين مطرح شد که طي جلسات کارشناسي تصميم بر اين شد تا بهترين مکان براي اين منظور تدارک ديده شود و به همين منظور مجموعه سعدالسلطنه که زيبايي خاصي دارد و تنها و بزرگترين کاروانسراي درون شهري ايران است ، انتخاب شد.
وي افزود: با تلاش هايي که صورت گرفت 2 هکتار از اين مجموعه 3 هکتاري براي ايام عيد آماده بهره برداري شد و اميدوارم با آماده سازي کامل اين مجموعه به عنوان يکي از مجموعه هاي نمايشگاهي مورد توجه قرار گيرد.
سرپرست سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين در خصوص ادامه کار مجموعه سعدالسلطنه پس از ايام نوروز هم گفت: در بحث فرهنگ سازي و آموزش به نمايشگاه هاي متعددي نياز داريم و بنا شده است بخشي از اين نمايشگاه ها در اين مجموعه برگزار گردد و همچنين نمايشگاه اسباب بازي که هم اکنون در حال برگزاري است پايه گذار موزه اسباب بازي در سال هاي آينده در بخشي از سراي سعدالسلطنه خواهد بود.
باباپور در ادامه به ارزيابي نمايشگاه پردخت و گفت: چون برگزاري چنين نمايشگاهي براي اولين بار صورت گرفته است داراي نقاط ضعف و قوت مختلفي است که تلاش خواهيم کرد در سال هاي آتي نحوه برگزاري را بهبود بخشيم و با دعوت از کشورهاي ديگر به خصوص کشورهاي فارسي زبان منطقه شاهد برگزاري يک نمايشگاه در سطح بين المللي باشيم.
وي افزود: آنچه که امروز در سراي سعدالسلطنه شاهد آن هستيم از نگاه من ايده آل نيست ولي به معيار هاي اصلي بسيار نزديک شده ايم.
باباپور تصريح کرد: اجراهاي زنده جذابترين بخش نمايشگاه بوده است که علاوه بر کودکان بر والدين و بزرگترها نيز تاثير بسزايي داشته است . همچنين بحث هاي آموزشي مثل سفالگري و نقاشي هم نظر کودکان زيادي را در اين جشنواره به خود جلب کرده است و اميدوارم در دوره هاي آينده فرهنگ کتابخواني هم مورد توجه قرار گيرد.
وي در خصوص استقبال از نمايشگاه گفت: با توجه به تجربه زيادي که در زمينه برگزاري نمايشگاه داريم، اين نمايشگاه آغاز به کار خيلي خوبي داشت و جمعيت فوق العاده اي از آن تا به امروز استقبال کرده اند. که در بين استقبال کنندگان هم همشهريان قزويني و هم مسافران نوروزي حضور داشته اند.
سرپرست سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: در واقع يکي از اهداف ما نيز همين نکته بود که بتوانيم با چنين برنامه هايي در راستاي جذب گردشگر براي نشان دادن آثار تاريخي و جاذبه هاي شهر قزوين تلاش کنيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط