جمعه ۱۳۹۰/۰۱/۱۲

خزائلي، مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛

حضور کودکان موجب حيات دوباره سراي سعدالسلطنه است

در نمايشگاه اسباب بازي و بازي هاي کودکان ديروز و امروز سعي شده است تا با ترغيب کودکان براي حضور در سراي سعدالسلطنه، زدگي دوباره به اين کالبد کهن ببخشيم.

 

عليرضا خزائلي، مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: مکاني ديدني و منحصر به فرد با خصوصيات ويژه همچون سراي سعدالسلطنه را با محتوايي مانند اين نمايشگاه تلفيق کرده ايم تا شاهد هم افزايي هرچه بيشتر در اين عرصه باشيم.
وي ضمن ابراز اميدواري در خصوص تلفيق موفقيت آميز اين دو کالبد، گفت: سراي سعدالسلطنه اين قابليت اين را دارد که  به يک جاذبه دائمي گردشگري تبديل شود.
خزائلي افزود: اين کالبد قديمي مي تواند دوباره به حيات خودش بازگردد و در زندگي امروز مردم نقش آفريني پررنگي داشته باشد.
خزائلي خاطرنشان کرد : اين برنامه دو هدف  مهم و اساسي را دنبال مي کند که در درجه اول رونق در صنعت گردشگري و در گام بعدي انجام يک برنامه فرهنگي براي توسعه و رشد فرهنگ غني اسلامي و ايراني است.
وي افزود: در برگزاري اين مراسم دو گروه با ما همکاري داشتند، گروعي از سوي معاونت فني و مهندسي وظيفه احياي بنا را داشتند و گروهي نيز کميته سياست گذاري همايش و جشنواره از لحاظ محتوا را تشکيل مي دهند.
خزائلي با اشاره به بعد فراملي اين برنامه گفت: مهمانان فارسي زباني که در ايام نوروز در جشن نوروز ايراني شرکت دارند، به طور قطع نمايندگاني را در اين جشنواره خواهند داشت.
وي افزود: فرصت اندکي براي پرداختن به بعد فراملي جشنواره داشتيم ولي کشورهايي مانند تاجيکستان، افغانستان و عراق براي حضور در فرصت هاي آينده اعلام آمادگي کرده اند.
مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين با اشاره به اين موضوع که اين سرا ، بزرگترين مرکز تجارت و مبادله کالا بين ايران و اروپا بوده است، تصريح کرد: قصد داريم تا امروزه اين فضا را به بزرگترين مرکز هنر در ايران در تمامي رشته ها اعم از معماري، خوشنويسي، صنايع دستي و غيره تبديل کنيم.
خزائلي درباره کيفيت تلفيق اين اثر تاريخي با جشنواره اسباب بازي گفت: در بحث غرفه آرايي ، اجراي بازي ها و نمايش دادن اشيايي که در اختيار داريم حساسيت خاصي را لحاظ کرده ايم تا مخاطبان هر دو موضوع را با هم دريافت کنند
وي افزود: يکي ار رويکرهاي جدي در طول ايام نمايشگاه اجراي 100 بازي قديمي و بومي مي باشد و اين رويکرد به بازي هاي قديمي در يک فضاي اين چنيني ، تلفيق متجانسي را با خود به همراه دارد.
مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين در خصوص تلاش هاي صورت گرفته براي احياي اين اثر تاريخي گفت: حدود 4 ماه نيروهاي زيادي اعم از متخصص ،بنا و کارشناس در حال مرمت راسته شمالي چهار سوق بودند تانزديک به 2 هکتار فصاي بسته و باز امروز  آماده شده و در اختيار نمايشگاه قرار گرفته است.
خزائلي خاطر نشان کرد: تدابير ويژه اي براي بخش امنيتي و حفاظتي با حضور آتش نشانان کشيک و نيروهاي انتظامي صورت گرفته است. تامين  پارکينگ در خيابان شهيد انصاري غربي، در نظر گرفتن اتوبوس رايگان از پارکينگ تا درب ورودي نمايشگاه و تامين برق لازم از ديگر تلاش هايي است که براي برپايي اين برنامه انجام شده است.
خزائلي در پايان گفت: تلاش زيادي کرده ايم تا کار موفقي را عرضه کنيم و آنچه امروز شاهد آن هستيم نتيجه تلاش صدها نفر با هدف خدمت به مردم و جلب رضايت خداوند بود ه است و اميدواريم در اختتاميه خنده هاي مردم را به عنوان دسترنج شاهد باشيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط