رهبري منش، معاون طرح و برنامه شهرداري قزوين خبر داد؛
افزايش رضايت شهروندان از عملکرد سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين
رضايت شهروندان قزويني نسبت به عملکرد سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين در سال گذشته 70/7 درصد اعلام شده است.
معاون طرح و برنامه شهرداري قزوين گفت: رضايت شهروندان قزويني نسبت به عملکرد سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين در سال گذشته 70/7درصد اعلام شده است.
به گزارش روابط عمومي معاونت طرح و برنامه شهرداري قزوين؛ جمال رهبري منش افزود: يکي از موضوعات حائز اهميت در فرهنگ حمل و نقل درون شهري، استفاده از حمل و نقل عمومي است که در شهر قزوين پُر استفادهترين وسيله در اين خصوص، اتوبوس ميباشد.
رهبريمنش افزود: براي تشويق شهروندان به استفاده هرچه بيشتر از وسائط نقليه همگاني، سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين در سالهاي اخير اقدام به تجهيز ناوگان حمل و نقل خود کرده است که ميتوان به افزايش تعداد اتوبوسها و نوسازي آنها، احداث ايستگاههاي مسقف اتوبوس اشاره کرد.
اين مقام مسوول گفت: به منظور سنجش رضايت شهروندان در خصوص موضوع مذکور به طور كلي در شش زمينه وضعيت توزيع خطوط، وضعيت اتوبوسها، نحوه برخورد رانندگان، وضعيت زمانبندي حرکت اتوبوسها، وضعيت ايستگاههاي مسقف و وضعيت پيگيري و نظارت سازمان اتوبوسراني بر شکايات مردمي نسبت به توزيع و تکميل پرسشنامه در سطح شهر اقدام شده است.
رهبري منش ادامه داد: توزيع پرسشنامه در مكانهاي مختلف شهر انجام شده و در اين رابطه دادهها جمع آوري و مورد ارزشيابي و تجزيه و تحليل قرار گرفتهاند.
وي گفت: در اين سووالات در رابطه با مسائل رفاهي و خدمات سازمان اتوبوسراني و ميزان رضايت مردم از عملكرد سازمان تحقيق به عمل آمده است و بيشتر افراد به طور كلي از نظافت اتوبوسها نسبت به چند سال اخير رضايت بيشتري دارند و از نظر كيفيت و آسايش افراد نيز در سطح بالايي قرار دارند.
معاون طرح و برنامه شهرداري قزوين افزود: با توجه به دادههاي به دست آمده از طريق پرسشنامهها ميتوان دريافت كه مردم از نظر پراكندگي مسيرهاي حمل و نقل در سطح شهر رضايت 75درصدي و در خصوص وضعيت اتوبوسها و نحوه برخورد رانندگان با مسافرين، رضايت 6 / 72درصدي دارند.
وي افزود: در مورد فاصله زماني رسيدن هر اتوبوس به مقصد اين نكته مشخص است كه هر چه اين تعداد بيشتر و فاصله مبدأ تا مقصد كمتر باشد، مدت زمان رسيدن اتوبوس كمتر خواهد بود.
رهبريمنش گفت: برخي از شهروندان در مورد به موقع رسيدن به مقصد خود ابراز نارضايتي ميكنند و آنها اين مشكل را ناشي از عواملي چون ازدحام و شلوغي خيابانها و طولاني بودن مسير رفت و آمد و زياد سوار شدن مردم و ازدحام آنها در وسط اتوبوس ميدانند.
وي ادامه داد: ميزان رضايت اعلام شده در خصوص وضعيت زمانبندي حرکت اتوبوسها 68درصد بوده است و شهروندان درباره وضعيت ايستگاههاي مسقف رضايت 72درصدي و در خصوص وضعيت پيگيري و نظارت سازمان اتوبوسراني بر شکايات مردمي رضايت 65/7 درصدي اعلام داشتهاند.
وي همچنين در آخر افزود: با توجه به اطلاعات و دادههاي جمع آوري شده مردم در سال 91 نسبت به عملكرد سازمان اتوبوسراني ميانگين رضايت 7/ 70 درصدي ابراز داشته که نسبت به سال 90 با رشد 8 /7 درصدي روبرو بوده است و به طور كلي در زمينههاي سرعت حمل و نقل و به موقع رسيدن به مقصد و مكان قرارگيري ايستگاهها رضايت نسبتاً خوبي داشتهاند.
پايان پيام