شنبه ۱۳۸۹/۱۲/۲۱

ايرانخواه، مديرعامل سازمان ‌اتوبوسراني‌قزوين:

ساعت فعاليت اتوبوس‌هاي قزوين تا ساعت 22 افزايش يافت

با فرا رسيدن ايام نوروز و افزايش سفرهاي درون شهري، اتوبوس‌هاي شهر قزوين تا ساعت 22 به شهروندان خدمات رساني مي كنند.

 

برنا- محمدحسن ايرانخواه، مديرعامل سازمان اتوبوسراني قزوين با بيان اينكه در تمامي روزها رانندگان اتوبوس از ساعت 6:30 سر ايستگاه حاضر شده و تا ساعت 21 به شهروندان خدمات رساني مي كنند، افزود: در ايام نوروز به دليل افزايش سفرهاي درون شهري، فعاليت اين اتوبوس‌هاي شهر قزوين تا ساعت 22 افزايش يافت.
ايرانخواه با بيان اينكه اکنون 209 دستگاه اتوبوس شامل 158 دستگاه از بخش خصوصي و 51 دستگاه نيز در بخش دولتي در سطح شهر قزوين در حال خدمات رساني به شهروندان هستند، ادامه داد: همچنين خط اتوبوسراني شهر بيدستان با 9 دستگاه و محمود آباد نمونه با 6 دستگاه به مردم شهر قزوين و حومه خدمات ارايه مي‌کنند.
وي با بيان اينکه رانندگان اتوبوس ها نيز از افزايش ساعت‌کاري استقبال کردند، گفت: خوشبختانه رانندگان از تغيير ساعات فعاليت در فصول مختلف استقبال كرده و همکاري مي کنند.
اين مسئول با تصريح اينكه با برنامه ريزي هاي انجام شده در سال 90 کرايه‌هايي كه توسط كارت هاي الكترونيكي شهروندان پرداخت مي شود، حداکثر ظرف 24 ساعت به حساب رانندگان منتقل شود، اظهار كرد: هم اكنون در سيستم حمل و نقل عمومي اتوبوس‌راني شهر قزوين، روزانه 20 هزار نفر از کارت بليط استفاده مي‌کنند كه اين تعداد تا سال آينده بايد به حداقل 70 هزار نفر برسد.
وي با بيان اينکه در سال آينده تمامي پرداخت‌ها به صورت آني خواهد شد افزود: در سال 90 طرحي را در دست اجرا خواهيم داشت که بر اساس آن دارندگان کارت‌هاي الکترونيکي مي‌توانند کرايه واقعي خود را به صورت الکترونيکي پرداخت کنند تا هم سرعت و دقت بالا رود و هم کرايه‌ها به صورت آني به حساب خود رانندگان منتقل شود.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني قزوين و حومه شهرداري قزوين با بيان اينكه 60 درصد از اتوبوس‌هاي سازمان مجهز به سيستم جي پي اس شده‌اند و تا پايان سال همه اتوبوس‌ها به اين سيستم مجهز خواهند شد، گفت: تعداد 135 دستگاه ج پي اس خريداري و 80 دستگاه از آنها نصب شده است كه تا پايان سال 209 دستگاه اتوبوس درون شهري به سيستم جي پي اس مجهز خواهد شد.
ايرانخواه ادامه داد: با نصب اين سيستم در مرکز کنترل خطوط و آي‌تي سازمان، مي‌توان بر ساعت عملکرد اتوبوس‌ها و نوع فعاليت آن‏ها نظارت داشت.
وي با بيان اينكه متاسفانه تعداد زيادي از رانندگان به بهانه نداشتن پول خرد کرايه اضافي از مسافران دريافت مي‌کنند، گفت: براي حل اين مشکل طرح افزايش کرايه‌ها را براي رند شدن قيمت پيشنهاد داده‌ايم اما اعضاي شوراي سازمان که متشکل از شهردار، فرماندار، معاون استاندار، معاون راهنمايي و رانندگي و کارشناسان است با اين پيشنهاد موافق نيستند و ما سعي در متقاعد کردن آنها داريم.
مدير عامل سازمان اتوبوسراني ادامه داد: البته وزارت کشور هم با افزايش کرايه‌ها مخالف است اما سعي داريم در قالب طرح افزايش کرايه‌ها به صورت نقدي 100 تومان و تثبيت قيمت کرايه از طريق پرداخت با کارت بليط 75 تومان را به شوراي سازمان ارايه و نظر وزارت کشور را نيز جلب کنيم.
وي با بيان اينكه بازرسان محسوس در 3 ماه گذشته 800 مورد بازرسي داشته‌اند که در اين مدت با اخطار کتبي، تذکر و جريمه نقدي با متخلفين برخورد شده است، افزود: هر چند اين جريمه‌ها مشکل را حل نمي‌کند اما در نظر داريم در سال آينده جريمه نقدي را که حداکثر آن يک ميليون ريال است به چندين برابر برسانيم و بازرسان غير محسوس سازمان نيز با حداقل 16 ساعت فعاليت در روز ظرف مدت 45 روز با هزار و 992 بار حضور در اتوبوس‌ها به طور متوسط 44 مورد بازرسي در روز داشتند.
وي با اشاره به برنامه‌هاي آتي اين سازمان بيان داشت: در سال آينده نرم‌افزاري طراحي خواهد شد که با استفاده از آن ميتوان صدور دفترچه‌هاي رانندگان را به صورت الکترونيکي انجام داد.
ايرانخواه عنوان داشت: بودجه سال جاري سازمان 4 ميليارد و 800 ميليون تومان بود که در سال آينده با 13 طرح به 11 ميليارد و 500 ميليون تومان افزايش خواهد يافت.
وي گفت: براي شناسايي اتوبوس‌ها توسط مسافران تمام اتوبوس‌هاي دورن شهري و حومه به کد اتوبوس‌مجهز شده‌اند و طرح شيفت شب خطوط اتوبوس‌راني نيز در دست بررسي است تا اتوبوس‌راني بتواند در تمامي ساعات به همشهريان خدمات مطلوبي را ارايه کند.
همچنين ايرانخواه اضافه کرد: رانندگان نمونه را شناسايي و به قيد قرعه به کربلا اعزام خواهيم كرد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط