چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۵/۲۳

شهردار قزوين:

احداث فرهنگسرا و کمک به مساجد جزو برنامه هاي شهرداري است

سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين احداث فرهنگسرا و کمک به توسعه واحدهاي فرهنگي مساجد را از سه سال پيش جزو دو محور اساسي برنامه خود قرار داده است.

 

شهردار قزوين گفت: سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين احداث فرهنگسرا و کمک به توسعه واحدهاي فرهنگي مساجد را از سه سال پيش جزو دو محور اساسي برنامه خود قرار داده است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در ديدار با آيت اله باريک بين امام جمعه قزوين و نماينده ولي فقيه در استان قزوين در تشريح اقدامات و برنامه هاي فرهنگي شهرداري قزوين تصريح کرد: ارايه برنامه هاي فرهنگي و شرح اقدامات صورت گرفته شهرداري هر ساله به حضرتعالي ارايه مي شود تا از رهنمودهاي شما استفاده شود.
نصرتي اظهار کرد: در حال حاضر 15 سازمان فرهنگي و ورزشي در شهرداري هاي کشور به ويژه مراکز استان هاي و کلانشهرها فعال مي بشاند که اين نشانگر نوپا بودن اين مجموعه است.
 وي ادامه داد: در سال هاي اوليه کارها و فعاليت ها با آزمون و خطا همراه است و با توجه به سلايق متفاوت و گوناگون فرهنگي مردم و گروه ها شرايط کار مشکل و پيچيده تر مي شود.
اين مقام ارشد شهرداري قزوين اظهارکرد: در گام اول شهرداري اقدام به احداث فرهنگسراها و قرائت خانه و کتابخانه در نقاط مختلف شهر اقدام کرد ولي براي اداره آنها با مشکلات مديريتي و هزينه اي مواجه شد و از حدود سه سال پيش با انجام برخي مطالعات به اين نتيجه رسيديم که با توجه به ساخت مراکز فرهنگي کار بر روي کمک به مراکز فرهنگي مساجد و توسعه و تجهيز آن صورت گيرد و با اجرايي شدن اين برنامه توانستيم سلايق مختلف کانون هاي فرهنگي و مردم را پاسخگو باشيم.
وي با اشاره به اينکه از سال 90 تاکنون سرفصل کمک به مساجد از رديف بودجه احداث مراکز فرهنگي در بودجه سازمان فرهنگي و ورزشي جدا شد، گفت: برنامه اصلي شهرداري اين است که که شهرداري همراه کارهاي فرهنگي است و مردم و هيات امنا بايد جلودار کارها باشند.
شهردار قزوين گفت: در شمال شهر با کمبود مساجد مواجه ايم  و شهرداري در برخي جاها زمين را تامين مي کند ولي ساخت نيازمن حضور خيرين و کمک مردم است.
نصرتي بيان کرد: شهرداري براي کمک به مساجد با طرح احداث مغازه ها همراهي کامل دارد و براي توسعه و تجهيز سرويس بهداشتي مساجد بودجه در نظر مي گيريد.
وي با اشاره به ديدار مديران شهري با خانواده شهدا تصريح کرد: در کمک به هيات هاي مذهبي با توجه به اينکه اين کمک ها پنهان است شان و جايگاه مردمي هيات ها حفظ مي شود.

 

تصاویر مرتبط