پنجشنبه ۱۳۹۲/۰۵/۱۷

قشقاوي، معاون مجلس وزارت امور خارجه:

شهر قزوين به همت شهرداري در مسير توسعه است

دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه استان قزوين در ساختمان خانه فرهنگ اميرکبير با حضور معاون کنسولي و مجلس وزارت امور خارجه و به همت شهرداري قزوين افتتاح شد.

 

معاون کنسولي و مجلس وزارت امور خارجه گفت: شهر قزوين به همت شهرداري قزوين در مسير توسعه و تحول قرار گرفته است و با افتتاح اين دفتر نمايندگي که شهرداري قزوين، استانداري و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي حمايت ويژه کردند مي‌توان برنامه‌ريزي بيشتري براي توسعه اين شهر کرد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ حسن قشقاوي در مراسم افتتاح دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه استان قزوين که در ساختمان خانه فرهنگ اميرکبير برگزار شد، افزود: با توجه به اينکه 9 شهريور نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي در قزوين برگزار مي‌شود، در اين روز مسئولان بيش از 20 کشور اسلامي در اين اجلاس حضور مي‌يابند که با افتتاح اين دفتر مسوولان شهرداري قزوين به راحتي مي‌توانند اقدامات لازم را در اين دفتر انجام دهند.
اين مقام مسوول با بيان اينکه شهر قزوين نسبت به گذشته توسعه مطلوبي يافته است، بيان کرد: مسوولان مربوط مي‌تواند با برنامه‌ريزي دقيق توريست تاريخي را در اين شهر توسعه دهند که مطمئنا اين امر موجب رشد و رونق اقتصادي مي‌شود.
معاون کنسولي و مجلس وزارت امور خارجه با اشاره به اينکه قزوين ظرفيت تبديل شدن به بهترين استان در زمينه صادرات صنعتي، کشاورزي و علم در سطح بين‌المللي را دارد، ابراز داشت: اين امر با همت و تلاش مسئولان استان قزوين محقق مي‌شود.
معاون کنسولي و مجلس وزارت امور خارجه از مسولان استان قزوين خواستار تشکيل شوراي روابط خارجي با هدف توسعه اقتصادي در اين استان شد و بيان کرد: تشکيل شوراي روابط خارجي در قزوين مي‌تواند مشکلات اقتصادي اين استان را برطرف کند.
وي با بيان اينکه افتتاح دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در استان قزوين موجب احياي هويت بين‌المللي اين استان مي‌شود، گفت: با تحقق اين امر توسعه و رشد اقتصادي و علمي قزوين به نحو مطلوبي افزايش مي‌يابد.
اين مقام مسوول با اشاره به اينکه استان قزوين ظرفيت بين‌المللي براي افتتاح دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه دارد، افزود: وجود بيش از يک هزار و 500 دانشجوي خارجي در دانشگاه‌ بين‌المللي امام خميني (ره)، صادرات يک ميليارد واردات و 400 ميليون دلار صادرات از جمله اين ظرفيت‌ها است که ضرورت افتتاح اين دفتر را در اين استان ايجاب مي‌کرد.
معاون کنسولي و مجلس وزارت امور خارجه با بيان اينکه فرودگاه در قزوين به بهره‌برداري مي‌رسد، عنوان کرد: اين ظرفيت خوبي براي صدور ويزاي فرودگاهي براي دانشجويان بين‌المللي است تا براي انجام کار کنسولي به وزارت خارجه تهران مراجعه نکنند.
قشقاوي متذکر شد: دانشجويان و اتباع خارجي استان قزوين در گذشته بايد براي تأييد اسناد به دفتر وزارت خارجه تهران مراجعه مي‌کردند ولي اکنون با افتتاح اين دفتر در قزوين اين خدمات سريع‌تر و مطلوب‌تر به آنان ارايه مي‌شود.
اين مقام مسوول با اشاره به اينکه دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه استان قزوين با تأييد اسناد دانشجويان و اتباع خارجي مانند ازدواج،‌ ولادت و طلاق موجب صرفه‌جويي در زمان آنان مي‌شود، اضافه کرد: اين موفقيت بزرگي براي اين استان است که مسوولان مربوط بايد از اين ظرفيت به نحو مطلوب استفاده کند.
وي يادآور شد: دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه استان قزوين به غير از 10 کشور مي‌تواند براي دانشجويان و اتباع خارجي ويزا صادر کند که تحقق اين امر از موفقيت‌ها و ظرفيت‌هاي موجود در اين استان است.
معاون کنسولي و مجلس وزارت امور خارجه بيان داشت: قزوين استاني صنعتي، کشاورزي و تاريخي است و ظرفيت‌هاي خوبي دارد تا بتواند روابط خارجي خوبي با ساير کشورها برقرار کند.
گفتني است؛ ساختمان دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه استان قزوين در ساختمان خانه فرهنگ اميرکبير توسط شهرداري قزوين مرمت و بازسازي شده است و در اختيار اين مجموعه قرار داده است.
 

 

تصاویر مرتبط