سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۵/۰۱

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

هوشمندسازي سه تقاطع شهر قزوين به اتمام رسيد

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: هوشمندسازي سه تقاطع مدني – بلوار دانشگاه بين المللي، مدني– شهيد بابايي و تقاطع بلوار شهيد لشگري – بلوار سعادت(باقر آباد) به اتمام رسيد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: اين سيستم به صورت سيستم هوشمند محلي و با اعتباري بالغ بر 30ميليون تومان توسط پيمانکار محلي انجام شده است.
وي با بيان اين که اين سيستم با تغيير سامانه مديريت دستگاه فرماندهي و ارتقاء آن انجام شده است، عنوان کرد: در سيستم هوشمندسازي محلي حسگرهاي القايي براساس تعداد خطوط و عرض هر رويکرد در کف معبر نصب مي شود.
اين مسئول تصريح کرد: در اين سيستم زمان بندي چراغ هاي راهنمايي  توسط حسگرهاي نصب شده در کف معبر به صورت لحظه اي و متناسب با حجم ترافيك تشخيص داده شده و به سيستم تحليل گر که در داخل دستگاه فرماندهي قرار دارد، ارسال مي شود.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اضافه کرد: براساس تحليل سيستم تحليل گر، زمان بندي چراغ راهنمايي به صورت لحظه اي تغيير مي کند.
عرشيان با بيان اين که با اجراي اين سيستم ضمن جمع آوري معكوس شمارهاي نصب شده در تقاطع مذكور تقاطع به صورت هوشمند محلي عمل مي کند، گفت: بنابراين ضروري است شهروندان عزيز باخوداري از پارك خودرو در حريم تقاطع ها و محل هاي غير مجاز شرايط بهينه اي براي اجرايي شدن اين سيستم فراهم کنند.
وي با اشاره به اين که سيستم هوشمند محلي فقط شرايط ترافيكي تقاطع را بررسي و تحليل مي کند، اظهار کرد: اين سيستم قابليت يكپارچه سازي با سامانه كنترل ساير تقاطع ها را ندارد.
اين مسئول افزود: با توجه به فاصله دور تقاطع هاي مذكور از يکديگر و تاثير كم حجم تقاطع ها بر روي يکديگر، اين سيستم جزء سيستم هاي موفق و كارا به شمار مي رود که در اکثر تقاطع هاي کشور که فاقد زيرساخت فيبرنوري و ساير بسترهاي انتقال داده هستند، اجرا مي شود.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به اهداف استفاده از سيستم چراغ هاي راهنمايي هوشمند بيان کرد: استفاده از سيستم هاي هوشمند در زمان بندي و فازبندي چراغ ها از سال 90 با هدف افزايش کارآيي تقاطع ها،کاهش مصرف سوخت و آلودگي هاي زيست محيطي، صرف زمان، افزايش ايمني، کاهش زمان سفر و... در دستورکار شهرداري قزوين قرار گرفته است.
عرشيان همچنين از هوشمندسازي تقاطع هاي بلوار معلم- شهيد بابايي، ميدان قدس و ميدان تهران قديم طي روزهاي آتي خبرداد.
پايان پيام/
 
 

تصاویر مرتبط