دوشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۱۷

شهرام فر، مدير اداره درآمد شهرداري قزوين:

دريافت حق‌بيمه کارگران ساختماني در زمان صدور پروانه ساختماني متوقف شد

با موافقت نمايندگان مجلس در 9 ماهه سال جاري پرداخت حق بيمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختماني، موضوع قانون بيمه اجتماعي کارگران ساختماني در شهرها و روستاهاي کشور متوقف شد.

 

 مدير اداره درآمد شهرداري قزوين گفت: دريافت حق بيمه کارگران ساختماني در زمان صدور پروانه ساختماني در 9 ماه سال جاري متوقف شد.
به گزارش روابط عمومي معاونت اداري و مالي شهرداري قزوين؛ شيوا شهرام‌فر افزود: با موافقت نمايندگان مجلس در 9 ماهه سال جاري پرداخت حق بيمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختماني موضوع قانون بيمه اجتماعي کارگران ساختماني در شهرها و روستاهاي کشور متوقف شد.
وي بيان كرد: با تاييد مصوبه مجلس در شوراي نگهبان و ابلاغ قانون از تيرماه سال‌جاري مودياني که براي ساخت و ساز اقدام مي‌كنند مکلف به پرداخت حق بيمه در زمان صدور پروانه ساختماني  نمي‌باشند و مبلغ بيمه تامين اجتماعي کارگران از محل ارزش افزوده شهرداري‌ها به سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي‌شود.
شهرام‌فر اضافه كرد: همچنين سازمان تامين اجتماعي مکلف است با رعايت قوانين و مقررات مربوط و دريافت 7درصد حق بيمه سهم بيمه شدگان از کارگر و 20درصد سهم کارفرما 800 هزار نفر از کارگران ساختماني را بيمه كند.
وي با بيان اينكه متوليان امور ساخت و ساز مي‌توانند از اين فرصت استثنايي استفاده و اقدام به ساخت و ساز كنند، افزود: کارفرمايان امور ساختماني موظفند کارگران ساختماني غير مشمول اين بند را بيمه حوادث حين کار  كرده و اسناد مربوطه را به مراجع صدور پروانه ارائه كنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط