چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۲/۱۱

عجم، استاندار قزوين در ديدار با اعضاي شوراي شهر و شهردار قزوين:

شهر قزوين تمام ويژگي‌هاي يك كلان شهر را در اختيار دارد

با توجه به اين مهم كه شهر قزوين به غير از مولفه جمعيت تمام ويژگي‌هاي يك كلان شهر را در اختيار دارد، بايد از همين ظرفيت استفاده كرد و توسعه شهري قزوين را با شتاب بيشتري به سمت جلو سوق داد.

 

استاندار قزوين گفت:شهر قزوين به غير از مولفه جمعيت تمام ويژگي‌هاي يك كلان شهر را در اختيار دارد.
 به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ احمد عجم در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار قزوين به مناسبت روز شوراها افزود: با توجه به اين مهم كه  شهر قزوين به غير از مولفه جمعيت تمام ويژگي‌هاي يك كلان شهر را در اختيار دارد، بايد از همين ظرفيت استفاده كرد و توسعه شهري قزوين را با شتاب بيشتري به سمت جلو سوق داد.
وي در ادامه بيان كرد: شش هزار ميليارد ريال اعتبار از محل فروش سهام شركت فولاد خوزستان به راههاي استان اختصاص يافت.
عجم افزود: از محل فروش سهام اين شركت 22 هزار ميليارد ريال اعتبار به راههاي كشور اختصاص داده شده كه با پيگيريهاي به عمل آمده حدود يك سوم (6 هزار ميليارد ريال) به استان قزوين اختصاص داده شده است.
وي با اشاره به احداث محور قزوين، الموت، تنكابن و احداث راه‌ها از استان قزوين به استان‌هاي شمالي كشور اظهار كرد: در روزهاي پاياني سال گذشته مجوز احداث محور قزوين، الموت، كلاچاي نيز اخذ شد و يك هزار ميليارد ريال اعتبار نيز براي شروع اجراي اين پروژه اختصاص يافت.
عجم با بيان اينكه براي احداث راه قزوين، الموت، تنكابن اعتبارات ويژه و بالايي نياز است، تصريح كرد: براي احداث اين محور در بودجه سنواتي كشور سالي 200 ميليارد ريال اعتبار پيش‌بيني شده بود كه با نرخ ثابت امروز هزينه‌ها 27 سال اجراي آن زمان مي‌برد.
وي بيان كرد: با يك اقدام انقلابي و پيگيري‌هاي به عمل آمده و موافقت دولت اجراي اين پروژه از 27 سال به سه سال كاهش يافت.
استاندار قزوين طول اين مسير را يكصد و 47 كيلومتر ذكر كرد و طراحي مسير آن را به گونه‌اي دانست كه جايگزين مناسبي براي دسترسي به استان‌هاي شمالي كشور باشد.
وي در ادامه همچنين به توسعه شهري قزوين اشاره كرد و گفت: شهر قزوين به غير از مولفه جمعيت تمام ويژگي‌هاي يك كلان شهر را در اختيار دارد و بايد از همين ظرفيت استفاده كرد و توسعه شهري قزوين را با شتاب بيشتري به سمت جلو سوق داد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط