دوشنبه ۱۳۸۹/۱۱/۰۴

نصرتي، شهردار قزوين:

كاركنان شهرداري تمامي تلاش خود را براي تامين رضايت شهروندان بكارگرفته اند

Although the measures taken by the municipality on snow days but what purpose serve faster and better citizens Ghazvini was not good, honorable people of criticisms and objections to the grace we were there.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، مسعود نصرتي، شهردار قزوين با بيان اينكه بر اساس اعلام رسمي اداره هواشناسي استان ، بارش حدود 30 سانتيمتر برف در مدّت 20 ساعت بارش به صورت مداوم و بدون وقفه در حداقل 10 سال اخير بي‌سابقه بوده است، افزود: سطح معابر شهر قزوين 2800 هكتار، معادل 28 ميليون متر مربع و با يك محاسبه ساده حداقل 8ميليون و 100 هزار متر مكعب برف در اين مدت كوتاه در سطح معابر باريده شده است.
نصرتي با اشاره به اينكه اين محاسبه بدون در نظر گرفتن حجم برفي است كه توسط شهروندان از پشت‌بام ها و حياط منازل به سطح معابر و ‌كوچه‌ها‌ ريخته مي شود، ادامه داد: از ساعت 17 روز شنبه، بيست و پنجم دي ماه، هم زمان با شروع بارش، گروه هاي عملياتي شهرداري شامل 5 دستگاه برفروب، يك دستگاه نمك پاش، 4 دستگاه گريدر، به همراه 20 دستگاه كاميون 6 و10 چرخ، 16 دستگاه خاور، 12دستگاه نيسان وانت و 5 دستگاه بابكت به حالت آماده‌باش درآمده و از ساعت 9 شب كه بارش به حد مناسبي براي برف روبي رسيد، عمليات برف روبي و مخلوط نمك و ماسه پاشي در سطح معابر شهر با الويت مسيرهاي منتهي به شهر صنعتي نظير بلوارهاي ابوترابي، آيت ا.. خامنه اي و صنعت و مسيرهاي منتهي به دانشگاه آزاد و معابر اصلي شهر آغاز شد.
وي با اظهار اينكه طبق بازديد و مشاهدات كه اينجانب در معيت فرماندار محترم شهرستان قزوين صورت گرفت، ساعت 3 بعدازظهر روز يكشنبه بيست و ششم دي ماه سطح آسفالت كلّيه معابر اصلي شهركاملاً مشخص و تردد در همه معابر اصلي شهر به سهولت انجام مي شد، افزود: اين امر حاصل تلاش مداوم و بدون حتّي يك ساعت استراحت كاركنان شهرداري بود كه در ادامه براي مقابله با يخبندان ناشي از سرماي شب دوشنبه، با بكارگيري كليه نيروهاي پيمانكاري، مجدّداً عمليات نمك پاشي و رفت‌‌و‌روب در سطح معابر اصلي و درجه 2 شهر به انجام رسيد.
شهردار قزوين با قدرداني از همكاري نيروهاي تيپ صاحب‌الامر سپاه، خصوصا سرهنگ كبيري و همكارانشان و نيز همكاري ماشين‌آلات لشكر 16 زرهي، ادامه داد: در اين خصوص از همكاري بخش خصوصي كه قبلاً امكانات آنها شناسايي شده بود، بهره برده و با توان مضاعفي نسبت به برف روبي و نمك‌پاشي اقدام شد.
نصرتي گفت: از روز سه‌شنبه كه معابر اصلي و فرعي به صورت كامل بازگشايي شد، عمليات برف روبي و نمك‌پاشي سطح كوچه‌ها و حمل برفهاي جمع‌آوري شده به خصوص درمناطق جنوبي شهر آغاز و با بكارگيري 250 كارگر روزمزد كه با نيروهاي شهرداري، تعداد آن ها به 625 نفر مي رسيد، نسبت به پاكسازي پياده‌روهاي سطح شهر نيز اقدام شد.
اين مقام مسئول با اشاره به حجم وسيع عمليات، اظهار كرد: با وجود اين، عمليات همچنان با تمام توان و بهره‌گيري از تجربيات چند روز گذشته ادامه دارد و حتّي از نيروها و امكانات كمكي جديد نيز بهره‌گيري مي‌شود؛ همچنين برابر گزارش هاي دريافتي و اعلام پليس راهنمايي، شهرداري قزوين، نسبت به ساير شهرداري هاي استان به فوريت مسيرهاي اصلي عبور و مرور را برف روبي كرده و بر اثر اين تلاش بي وقفه خوشبختانه آمار تصادف نيز درحداقل ممكن بوده است.
وي با بيان اينكه در همين شرايط سخت روزانه حدود 300 تن زباله و در 3 روز گذشته 900 تن زباله جمع‌آوري و حمل شده است، عنوان كرد: سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين نيز از اولين ساعات روز يكشنبه توسط 70 دستگاه در ساعات 6:30 صبح و 200 دستگاه در ساعت 8 صبح شروع به خدمات رساني كرده و هيچگونه وقفه اي در حمل و نقل شهروندان به وجود نيامده است.
نصرتي همچنين از آماده باش كامل نيروهاي آتش نشاني براي امداد رساني به شهروندان خبر داد و عنوان كرد: در همين مدّت خدمات قابل توجهي به ارگان ها و نهادهاي دولتي از قبيل استانداري، دادگستري، نمايشگاههاي بين‌المللي، مساجد، بيمارستان ها، مدارس و ... ارائه شده است.
شهردار قزوين در پايان با تاكيد بر اينكه تمامي سعي و مساعي كاركنان شهرداري قزوين براي تامين رضايت شهروندان بكارگيري خواهد شد، گفت: در مقام مقايسه هرچند كه معتقدم انجام اقدامات فوق جز با هدف خدمت‌رساني هر چه سريع تر و بهتر به شهروندان خوب قزويني نبوده است، از همكاري مردم شريف نيز كمال تشكّر را داشته و انتقادات و اعتراضات آنها را نيز به ديده منّت خواهيم پذيرفت.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط