دوشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۲۱

عرشيان، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

سيستم مديريتي پارکينگ هاي سطح شهر قزوين مکانيزه مي‌شوند

سيستم مديريتي پارکينگ‌هاي سطح شهر قزوين با اعتباري بالغ بر 70ميليون ريال مکانيزه مي‌شوند.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: سيستم مديريتي پاركينگ هاي سطح شهر قزوين با اعتباري بالغ بر 70ميليون ريال مكانيزه مي‌شوند.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ اسماعيل عرشيان افزود: سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با تشکيل کارگروه سياست گذاري پارکينگ‌ها اعم از پارکينگ‌هاي حاشيه‌اي و غير حاشيه‌اي به منظور بهبود مديريت پارکينگ ها، توسعه پارکينگ ها در هسته مرکزي شهر و همچنين ساماندهي پارکينگ هاي بخش خصوصي با نگاه آينده نگري اقدامات لازم را به عمل آورده است.
اين مسوول با بيان اينکه در حال حاضر پارکينگ طالقاني به صورت مکانيزه مديرت مي شود، عنوان کرد: با توجه به مشکلات ناشي از تهيه و توزيع قبوض کاغذي و اهميت مصرف بهينه از کاغذ، سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين درنظر دارد 4 پارکينگ ديگر سطح شهر قزوين را به سيستم مديريت ورود و خروج مجهز کند.
به گفته مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اين سيستم با استفاده از کارت هاي الکترونيک و به صورت مکانيزه مديريت مي شود.
عرشيان با اشاره به مزاياي اجراي اين طرح گفت: اجراي اين طرح علاوه بر راهنمايي شهروندان باعث مديريت بهتر سفر و همچنين کاهش مصرف سوخت و ارائه خدمات بهتر به شهروندان جهت دسترسي به پارکينگ ها و جلوگيري از پارک هاي حاشيه اي غيرمجاز خواهد شد.
وي اضافه کرد: در اين طرح به رانندگان خودروها يک کارت( کارت ماي فر) داده مي شود که در هنگام ورود و خروج از پارکينگ ساعت دقيق ورود و خروج را ثبت کرده و سيستم نصب شده در پارکينگ به صورت خودکار مبلغ مدت زمان پارک را براساس تعرفه مصوب شوراي شهر(مصوبه سال89) محاسبه و دريافت خواهند کرد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به ويژگي هاي سيستم ايرف اي دي(RFID) گفت: سيستم کنترل ورود و خروج و مديريت فضاي پارکينگ در اين سيستم با تعريف کارت هاي الکترونيکي(ماي فر) براي هر خودرو متقاضي پارک، زمان ورود و خروج اين خودرو در سيستم عامل در قالب نرم افزار طراحي شده ثبت و براساس تعرفه مصوب شوراي شهر که يکي از داده هاي اوليه نرم افزاري مي باشدهزينه پارک محاسبه و توسط نمايشگر که قابل رويت براي متقاضي است، محاسبه مي شود.
عرشيان افزود: بنابراين محاسبه هزينه پارک از حالت عامل انساني که احتمال بروز تخلف و دريافت هزينه اضافي بود حذف مي شود.
وي اضافه کرد: از ديگر ويژگي هاي اين سيستم قابليت گزارش گيري به لحاظ تعداد خودروهاي ورودي به پارکينگ ها است.
اين مسوول عنوان کرد:‌ طراحي و جانمايي دوربين هاي نظارت تصويري جهت نصب در پارکينگ هاي تحت نظارت اين سازمان به اتمام رسيده و اوايل سال92 خريداري و نصب خواهند شد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اظهار كرد: هزينه اجراي اين پروژه 65ميليون تومان خواهد بود که موجب بالابردن امنيت و عملکرد پيمانکاران مي شود، زيرا تصاوير مربوطه از طريق مرکز کنترل ترافيک ومانيتورينگ سازمان قابل دريافت است.
به گفته عرشيان پارکينگ هاي سرچشمه، شهيدانصاري و بازار از جمله پارکينگ هايي هستند که طي يک ماه آينده در اين طرح به صورت مکانيزه مديريت خواهند شد.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط