جمعه ۱۳۹۸/۰۱/۰۹

پورجعفر،سرپرست گروه آئین سنتی گُویلر آذربایجان غربی:

برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی موجب احیا سنت‌ها می شود

پورجعفر، سرپرست گروه آئین سنتی گُویلر شهرستان خوی از آذربایجان غربی گفت:برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی موجب احیا سنت‌ها می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛حمید پورجعفر در دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی افزود:با توجه به اینکه فرهنگ و سنن ایرانی به مرور زمان در بین جوانان فراموش شده، برگزاری چنین جشنواره‌هایی در احیای فرهنگ‌ها و آداب و رسوم گذشتگان و شناساندن آنها به نسل امروز تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد:گروه آئین سنتی گُویلر در این جشنواره آئین‌های خان چوپان و یاللی را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند و مورد استقبال بی‌نظیر آنها قرار گرفت.

پورجعفر اضافه کرد:دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی از نظر روانی در شادی و نشاط مردم با توجه به شرایط امروز جامعه تاثیر بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد:همچنین با توجه به اینکه فرهنگ و سنن ایرانی به مرور زمان در بین جوانان فراموش شده، برگزاری چنین جشنواره‌هایی در احیای فرهنگ‌ها و آداب و رسوم گذشتگان و شناساندن آنها به نسل امروز تاثیرگذار است.

سرپرست گروه آئین سنتی گُویلر آذربایجان غربی افزود:قزوین بیش از ۵۰ سال پایتخت کشور در دوره صفویه بوده به همین دلیل آثار تاریخی زیبایی در خود جای دارد و می‌تواند یکی از پرگردشگرترین شهرها در کشور باشد.

پورجعفر اظهار کرد:من برای اولین بار به قزوین سفر کردم و باور نمی‌شد که این شهر با این وسعت کم چنین آثاری زیبایی به ویژه سرای سعدالسلطنه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد:به نظرم قزوین برای اینکه به یک شهر پرگردشگر تبدیل شود نیاز است مسوولان بیش از پیش به معرفی جاذبه‌های گردشگری آن بپردازند.

سرپرست گروه آئین سنتی گُویلر آذربایجان غربی افزود:مردم قزوین خونگرم و مهمان‌نواز هستند و از گردشگران به خوبی استقبال می‌کنند و همین ماندن آنها را در این شهر دو چندان کرده است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط