جمعه ۱۳۹۸/۰۱/۰۹

یوسفی،عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

رویکرد شورای پنجم شهروند محوری و افزايش سرمايه‌های اجتماعی است

دکتر یوسفی،عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت:رویکرد شورای پنجم شهر قزوین شهروند محوری و افزايش سرمايه‌های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، زهرا یوسفی در برنامه زنده تلویزیونی بهار جانان که از شبکه سراسری شما و سیمای استان پخش شد،افزود:قزوین حدود ۵۵ سال پایتخت صفویان بوده و پس از آن پایتخت به اصفهان انتقال یافته لذا بسیاری از آثار تاریخی شهر اصفهان برگرفته از آثار و ابنیه قزوین است. همچنین در قزوین ۲۵۰۰ هکتار باغستان سنتی داریم که شهر را مانند نگین انگشتر در بر گرفته و در فصل بهار با شكوفه‌های بسيار زيبای خود، تداعی کننده بهشت است.

وی اظهار کرد: قزوین آثار طبیعی، تاریخی و فرهنگی زیاد و زیبایی دارد. من از همشهریان قزوینی خود دعوت می‌کنم تا ضمن بازدید خود و ميهمانان نوروزیشان از این آثار ،مُبلّغ مفاخر و زیبایی‌های شهر خود برای هموطنان باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه به تشریح اقدامات شورای پنجم پرداخت و گفت:تمرکز شورای پنجم به جای ساخت برج و بارو، پل و سازه‌های فيزيكی و فلزی؛ بر ايجاد نشاط و شادابی شهر و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است و ما انسان محوری و شهروندمحوری و افزايش سرمايه‌های اجتماعی در شهر را مدنظر داريم که برگزاری اينگونه جشنواره ها در همين راستا است.

یوسفی از شهروندان خواست تا  نظاره‌گر برنامه‌های شورا باشند و با ارائه ایده‌ها، نظرات و انتقادات خود، شورای شهر را در اين مسير ياری نمايند.

وی در ادامه گفت:جشنواره فرهنگ و سنن اقوام ایرانی سال گذشته در اولین دوره برگزاری با استقبال خوبی رو به رو شد و خوشبختانه امسال نیز با رشد استقبال گردشگران مواجه شده که همین نشاندهنده تاثیرگذاری و مطلوبیت آن است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این جشنواره با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی و سرزندگی شهروندان و هموطنان اجرا می شود.

وی اضافه کرد:شناساندن تاریخ قدیمی شهر و مفاخر آن به خود شهروندان و جوانان برای تاثیرگذاری در اصالت بخشی و هویت بخشی به جوانان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است و این به بالندگی قزوین کمک زیادی می کند.

یوسفی افزود: علاوه بر آن شناساندن قزوین به مردمان اقصی نقاط کشور نیز از دیگر اهداف جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی است  تا این شهر دیگر از حالت معبر بودن خارج  و به مقصد گردشگری تبدیل شود و مردم بتوانند با مفاخر و بناهای تاریخی و طبیعی قزوین آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد درآمد پایدار، گردشگری شیوه نوین تاثیرگذاری است که به رونق اقتصادی شهر کمک می کند.

دکتر یوسفی تصریح کرد: با توجه به اینکه قزوین در سال های گذشته به عنوان یکی از شهرهای افسرده کشور شناخته می شد شورای پنجم از بدو فعالیت خود ایجاد نشاط و شادابی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در این راستا همچنین تلاش شد تا برنامه های شاد تنها در مرکز شهر متمرکز نباشد و خصوصا در مناطق منفصل که بیشتر به چنین برنامه هایی نیاز دارند عملیاتی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: به همین منظور کاروان های شادی هر روز با اجرای برنامه های شاد برای شهروندان این نواحی، شور و نشاط را  به نواحی شهر تزریق می کنند.

یوسفی اظهار کرد: در شورای شهر تمرکز برنامه های ما بیشتر از ساخت پل و فضاهای عمرانی بر روی برنامه های فرهنگی و ورزشی و اجتماعی برای شهروندان است.

شایان ذکر  است،برنامه های دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی از شبکه سراسری شما و استانی قزوین با مشارکت صدا و سیمای مرکز قزوین به طور زنده پخش می شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط