یکشنبه ۱۳۹۸/۰۱/۰۴

محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور:

سرای تاریخی سعدالسلطنه ظرفیت بی‌بدیلی در غنای فرهنگی کشور است

محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور گفت: سرای تاریخی سعدالسلطنه ظرفیت بی‌بدیلی در معرفی صنایع دستی، گردشگری و غنای فرهنگی کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛پویا محمودیان در در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه و دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی افزود:قزوین سبقه‌ فرهنگی و تاریخی بی‌نظیری دارد، خوشبختانه مسوولان به خوبی از این پتانسیل ها برای جذب گردشگر استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد:ایجاد نشاط اجتماعی و جذب گردشگر از فاکتورهای مهم رونق اقتصادی است، هر چقدر مسوولان این شهر بتوانند جاذبه‌های گردشگری را بیشتر به مسافران معرفی کنند در رونق صنعت گردشگری موفق‌تر خواهند بود.

این مقام مسئول اضافه کرد:رونق صنعت گردشگری قزوین، نقش بسزایی در تحول اقتصاد این شهر خواهد داشت و مردم از شرایط فوق برای کسب درآمد بیشتر استفاده خواهند کرد.

به گفته محمودیان،دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی موجب نشاط اجتماعی و شادابی اهالی و ساکنان قزوین شده و همین در کسب موفقیت آنها برای جذب گردشگر تاثیرگذار است. 

وی خاطرنشان کرد:کیفیت برگزاری این جشنواره بسیار عالی بود، امیدواریم این جشنواره در سایر استان‌های کشور نیز برگزار شود.

 معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور افزود:ایران از نظر گوناگونی اقوام با فرهنگ‌های مختلف پربار بوده و هر قومی، از جاذبه‌های گردشگری ایران اسلامی به شمار می‌آید.

محمودیان اضافه کرد:باید جاذبه‌های گردشگری را با استفاده از هر راهکاری مانند جشنواره‌های متعدد فرهنگی و برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های مختلف به آحاد جامعه معرفی کنیم.

وی اظهار کرد:هر چقدر بتوانیم فرهنگ‌ها، خرده‌فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوام مختلف شهرمان را به گردشگران معرفی کنیم در جذب آنها موفق‌تر خواهیم بود که مدیران قزوین با برگزاری جشنواره یاد شده، این کار را انجام داده است.

محمودیان در پایان افزود:تنوع قومیت‌ها، علاقه و رغبت گردشگران را برای مسافرت به نقاط مختلف کشور برای آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ‌ها بیشتر می‌کند به همین دلیل باید در این راستا تلاش کرد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط