شنبه ۱۳۹۸/۰۱/۰۳

داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی معرف خوبی برای شهر قزوین خواهد بود

داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت:جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی معرف خوبی برای شهر قزوین خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، حکمت‌اله داودی رئیس شورای شهر در بازدید از دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی و در برنامه زنده تلویزیونی بهار جانان افزود:امسال شاهد برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی در کهن شهر قزوین هستیم که در سال گذشته بسیار خوب برگزار شد و معرف خوبی برای شهر قزوین بود.

وی اظهار کرد:در سال‌های گذشته یک گسستگی ما بین جوانان و فرهنگ اقوام مختلف ایجاد شده است که در مجموعه مدیریت شهری با چنین اقداماتی سعی می‌ شود تا این شکاف را ترمیم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: برای جشنواره امسال از  استان های مختلف نظیر اردبیل،خوزستان،کردستان،آذربایجان غربی،خراسان شمالی برای اجرای برنامه دعوت به عمل آمده که طی روزهای آینده شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی اقوام این استان‌ها خواهیم بود.

 داودی: برگزاری جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی تلاشی است برای ترمیم شکاف بین نسل دیروز و نسل جوان که از فرهنگ گذشته فاصله گرفته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد:قزوین یک استان تاریخی با بیش‌ترین آثار ثبت شده تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که یک مقصد مناسب برای گردشگری هموطنان از سراسر کشور، محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: امسال نیز مانند سال گذشته در سرای سعدالسلطنه قزوین شاهد برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی هستیم که گروه‌‌های فرهنگی از استان های مختلف کشور در آن شرکت کرده‌اند.

داودی افزود: برگزاری این جشنواره تلاشی است برای از بین بردن شکاف بین جوانان دیروز و نسل جوانِ حال حاضر که از فرهنگ و آداب گذشته فاصله گرفته‌اند. قطعاً شهر قزوین به عنوان شهری با تنوع بسیار بالای اقوام، فرهنگ و هویت‌های مختلف می‌تواند بستر مناسبی برای این کار باشد.

داودی در ادامه به اهداف برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی پرداخت و گفت:هدف از برگزاری این جشنواره، شناساندن قزوین به عنوان شهری مناسب برای گردشگری است. بی‌شک توسعه گردشگری می‌تواند گامی بلند برای توسعه اقتصادی شهر باشد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مجموعه شهرداری و شورای پنجم، توجه به نشاط اجتماعی و ایجاد برنامه‌های متنوع در بخش‌های فرهنگی، هنری و مذهبی است که شامل کلیه‌ قسمت‌های شهر از جمله نقاط کم‌برخوردار خواهد بود.

 داودی همچنین به برنامه‌های شهرداری و شورای شهر برای احیاء شغل‌ها و پیشه‌های قدیمی که به دست فراموشی سپرده شده‌اند؛ اشاره کرد.

رئیس پارلمان محلی شهر قزوین به ذکر پتانسیل‌های طبیعی قزوین و طرح‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری برای استفاده از این ظرفیت‌ها پرداخت و گفت:یکی از نقاط قوت قزوین وجود ۲۵۰۰ هکتار باغستان سنتی در اطراف شهر است که ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارند که به پاکسازی هوای شهر کمک زیادی می‌کنند. همچنین در بخش توسعه فضاهای تفریحی و تفرّج‌گاهی توجه بوستان باراجین و ایجاد دهکده طبیعت و اولین سافاری پارک کشور و خاورمیانه از اقدامات شاخص مجموعه مدیریت شهری بوده است.

 این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مجموعه شهرداری و شورای پنجم، توجه به نشاط اجتماعی و ایجاد برنامه‌های متنوع در بخش‌های فرهنگی، هنری و مذهبی است که شامل کلیه‌ قسمت‌های شهر از جمله نقاط کم‌برخوردار خواهد بود.

حکمت‌اله داودی همچنین به برنامه‌های شهرداری و شورای شهر برای احیاء شغل‌ها و پیشه‌های قدیمی که به دست فراموشی سپرده شده‌اند؛ اشاره کرد.

رئیس پارلمان محلی شهر قزوین در پایان به ذکر پتانسیل‌های طبیعی قزوین و طرح‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری برای استفاده از این ظرفیت‌ها پرداخت و گفت: یکی از نقاط قوت قزوین وجود ۲۵۰۰ هکتار باغستان سنتی در اطراف شهر است که ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارند که به پاکسازی هوای شهر کمک زیادی می‌کنند. همچنین در بخش توسعه فضاهای تفریحی و تفرّج‌گاهی توجه بوستان باراجین و ایجاد دهکده طبیعت و اولین سافاری پارک کشور و خاورمیانه از اقدامات شاخص مجموعه مدیریت شهری بوده است.

شایان ذکر  است،برنامه های دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی از شبکه سراسری شما و استانی قزوین با مشارکت صدا و سیمای مرکز قزوین به طور زنده پخش می شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط