دوشنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲۳

نصرتي، شهردار قزوين:

شهرداري مي‌تواند نقش موثري در جهت پيشگيري از جرم در جامعه ايفاء كند

هيئت اجرايي بنياد تعاون زندانيان استان قزوين به منظور توسعه و گسترش طرح‌هاي اشتغالزايي زندانيان با شهردار قزوين ديدار و گفتگو كردند.

شهردار قزوين گفت: شهرداري و ساير نهادهاي مديريت شهري مي‌توانند نقش موثر و سازنده‌اي در جهت پيشگيري از جرم و تكرار آن در جامعه ايفاء كنند.
 به گزارش روابط عمومي اداره كل زندان‌هاي قزوين؛ مسعود نصرتي در اين نشست افزود: تلاش در جهت پيشگيري از جرم و تكرارآن، منحصراً وظيفه دستگاه قضائي نيست و ساير دستگاه‌ها از جمله شهرداري و ساير نهادهاي مديريت شهري مي‌توانند نقش موثر و سازنده اي را در اين زمينه ايفاء كنند.
وي ضمن اعلام همكاري با بنياد تعاون زندانيان استان قزوين در پروژه‌هاي خدمات شهري بيان كرد: شهرداري قزوين آمادگي كامل براي واگذاري طرح‌هاي شغلي از جمله مشاغل فصلي به زندانيان در چهارچوب قوانين و مقررات با مشاركت صددرصدي دارد.
نصرتي خروجي همه فعاليت‌هاي مشترك اشتغال و حرفه آموزي زندانيان را در استان قزوين اثربخش دانست و عنوان كرد: زنداني با شركت در طرح‌هاي شغلي مي‌تواند پس از آزادي نسبت به ادامه فعاليت شغلي خود اقدام كند.
شهردار قزوين در پايان جلسه ضمن ابراز خرسندي از پيشرفت طرح‌هاي شغلي زندانيان استان قزوين افزود: به منظور بهره‌وري هر چه بيشتر از ظرفيت‌هاي هر دو نهاد ضروري است همه معاونت‌هاي شهرداري،دستگاه قضايي و اداره كل زندان‌ها تعامل بيشتري در اين خصوص داشته باشند.
در ادامه نيز حجت الاسلام صادقي نياركي دادستان وعضو هيئت اجراي بنياد تعاون استان در اين نشست گفت: بايد به وضعيت معاش خانواده هركسي‌ كه به هر دليلي تحمل حبس مي كند، رسيدگي شود و در اين خصوص بسترسازي اشتغال زندانيان مهمترين حركت مي‌باشد.
اين مقام مسوول قضايي خاطرنشان كرد: بنيادتعاون زندانيان استان با توسعه چشمگير در صنايع کشاورزي و دامداري و اشتغال نشسته جزو استان‌هاي موفق کشور است و در حوزه اشتغال زندانيان پيشگام مي‌باشد.
وي به همه مسوولين استاني تأكيد كرد: بايد تلاش كنيم با ايجاد اشتغال زمينه اصلاح و تربيت فراهم شود و در دين اسلام تأكيد فراواني به حفظ كرامت انسان‌ها شده و زندانيان و خانواده هاي آنان هم داراي كرامت انساني هستند.
حجت الاسلام صادقي تصريح كرد: عرصه خدمتگزاري در نظام جمهوري اسلامي افتخاري بس ارزشمند است و بايد از اين فرصت براي سالم سازي محيط اجتماعي و اسلامي به بهترين شكل استفاده كنيم.
در ادامه حميدرضا فراست طلب رئيس هيئت اجرايي بنياد تعاون در اين جلسه هدف از نشست مشترك را توسعه طرحهاي اشتغالزايي زندانيان مطرح كرد وگفت: يکي از تدابير اساسي براي رفع مشکل اشتغال زندانيان تصويب و اجراي طرح هاي اشتغالزايي مشترك با بسياري از نهادها و ارگانها از جمله شهرداري ها مي باشد.
وي اظهار كرد: اشتغال و حرفه آموزي زندانيان اساس فعاليتهاي بنيادتعاون است و براي تحقق اين هدف مهم تعامل حداكثري باساير سازمانها ضروري خواهد بود.
مديركل زندانهاي قزوين و رئيس هيئت اجرايي بنياد تعاون زندانيان استان عنوان كرد: پتانسيل و ظرفيتهاي فراواني در زندانهاي استان وجود دارد كه همكاري و مشاركت خيرخواهانه ساير نهادها مي تواند به كاهش جمعيت كيفري زندانيان منجر گرديده و با كاهش آمار تكرار جرائم ، زندگي سالم تري در بين زندانيان و خانواده هاي آنها بوجود آيد.
فراست طلب اذعان كرد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته درحال حاضر بيش از يكهزار وششصد نفر از زندانيان اشتغال بكار دارند و ضمن آموزش و حرفه آموزي ،براي خود و خانواده كسب درآمد مي كنند.
وي اضافه كرد: زماني كه زنداني جذب طرحهاي شغلي مي شود و نيازهاي مالي خود وخانواده را تأمين مي كند،تغييرات شگرفي در درونش ايجاد شده ونه تنها تمايلي براي انجام اعمال بزهكارانه نخواهد داشت بلكه در صدد جبران خسارتها برمي آيد.
اين مقام مسوول تصريح كرد: بررسي ها نشان مي دهد تأمين معيشت خانواده ريشه بسياري از تكرار جرائم است و کم توجهي به اشتغال وحرفه آموزي زندانيان مشکلات زيادي رابراي فرد،خانواده و جامعه به همراه خواهد داشت.
پايان پيام

تصاویر مرتبط