شنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲۱

توسط شهرداري قزوين برگزار شد؛

بازديد خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان از باغ موزه دفاع مقدس شهرداري تهران

اردوي يک روزه زيارت حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) و بازديد از برج ميلاد و باغ موزه دفاع مقدس شهرداري تهران براي خانواده‌هاي معظم شهداء، ايثارگران و جانبازان توسط شهرداري قزوين برگزار شد.

 

مسوول امور ايثارگران شهرداري قزوين گفت: اردوي يک روزه زيارت حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) و بازديد از برج ميلاد و باغ موزه دفاع مقدس شهرداري تهران براي خانواده‌هاي معظم شهداء، ايثارگران و جانبازان توسط شهرداري قزوين برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ اصغر الهياري افزود: با دستور شهردار در سي چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به منظور ارج نهادن به مقام شامخ خانواده‌هاي معظم شهداء و ايثارگران وجانبازان جهت تجديد پيمان با معمار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) و تجديد خاطره از دوران پر افتخار دفاع مقدس 35 نفر از خانواده‌هاي معظم شهداء و جانبازان در اردوي يک روزه جهت زيارت از حرم مطهر حضرت امام و بازديد از برج ميلاد و باغ موزه دفاع مقدس شهرداري تهران اعزام شدند.
وي با بيان اينكه باغ موزه دفاع مقدس داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي بود که با بهره‌گيري از فناوري‌هاي روز دنيا طراحي شده بود، اضافه كرد: در اين موزه وقايع دوران پر افتخار دفاع مقدس به صورت تجسم عيني و ميدان‌هاي جنگ را با ابعاد واقعي و نمادين با جنگ افزارهاي واقعي شبيه سازي شده بود.
باغ موزه در زميني به مساحت 76 هزار متر مربع و زيربناي 16 هزار متر مربع به عنوان يکي از ديدني‌ترين نقاط پايتخت است، يکي از بخش هاي اصلي موزه تاريخ انقلاب اسلامي ايران است و اين موزه تصويري خواهد بود از مبارزات مردم در دوران ستم شاهي. بخش ديگر موزه زندان است.
 الهياري اضافه كرد: موزه زندان بازسازي عيني فضاي زندان است تا هم روايتي باشد از اتفاقاتي که در دوره رژيم ستم شاهي افتاد و هم محلي براي تصوير برداري مجموعه هاي سينمايي. از ديگر بخش هاي اين باغ موزه مي توان به مسجد، زور خانه قصر ، باغ هاي ايراني، کتابخانه مرکز تحقيقات ،گالري هاي مختلف، فضاهاي نمايشگاهي و فرهنگي چايخانه و سفره خانه سنتي، مراکز عرصه محصولات فرهنگي ،بازارچه محصولات هنري و صنايع دستي اشاره کرد.
اين مسوول افزود: هدف طراحي بخش مفهومي و نرم افزاري باغ موزه فراهم آوردن و ايجاد بستر لازم براي ارايه و بسط مفهوم آزادگي به عنوان اصلي مترقي در اسلام، در لايه هاي جامعه است در اين راستا عمليات اجراي بخش مفهومي و نرم افزاري باغ موزه قصر روايتگر تاريخ انقلاب اسلامي، مراحل پيروزي و دستاوردهاي بعد از آن است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط