چهارشنبه ۱۳۸۹/۱۰/۰۸

منتظري، مدير عامل سازمان آرامستانهاي شهرداري قزوين خبر داد:

مرگ مردان قزويني 2 برابر زنان در سال جاري

مدير عامل سازمان آرامستانهاي شهرداري قزوين،از مرگ يك هزار و 260 مرد، 701 زن و 59 نوزاد از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، مجتبي منتظري با بيان اينكه مهم ترين عامل مرگ در مردان سكته قلبي و در زنان سكته مغزي است، افزود: در 9 ماه سال جاري 104 مرد بر اثر سكته قلبي و 82 زن ناشي سكته مغزي جان باخته اند.
منتظري ميانگين سني فوت ناشي از سكته قلبي را 74 سال و مرگ و مير بر اثر سكته مغزي را 77 سال ذكر كرد و افزود: در شهر قزوين بيشترين آمار مرگ و مير مربوط به سكته هاي قلبي و كمترين مربوط به بيماري هاي هموتيزي هاد، سل، مننژيت و آنفولانزا مي باشد كه از ابتداي سال مرگ تنها يك نفر مشاهده است.
وي با اعلام اينكه آمار مرگ و مير ناشي از انواع سرطان نسبت به ساير فوتي ها در 9 ماهه ابتداي سال جاري با افزايش نسبي برخوردار بوده و به 172 نفر رسيده است، اظهار كرد: بيشترين ميزان مرگ و مير از انواع سرطان را ناشي از سرطان معده است كه تعداد 35 نفر از شهروندان قزويني بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده اند.
مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري در بخش ديگري از سخنانش تعداد فوت شدگان ناشي از تصادف طي 9 ماه گذشته را 105 نفر عنوان و تشريح كرد: اين تعداد در مجموع 2/5 درصد مراجعه كنندگان فوتي به سازمان را تشكيل مي دهند.
وي جوان ترين سن مرگ و مير در شهر قزوين را بين 5 تا 9 سال اعلام كرد و گفت: سن بيشترين تعداد فوت شدگان كه حدود يك هزار و 28 نفر مي باشند بالاي 65 سال است.
منتظري ادامه داد: از كل فوت شده ها، يك هزار و 6 نفر معادل 50 درصد فوتي ها در آرامستان هاي داخل شهر و بهشت فاطمه دفن و مابقي به حومه شهر قزوين و ساير شهرستان ها منتقل شده اند.
مديرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين در پايان به رشد آمار فوتي هاي مردان نسبت به زنان به عنوان نكته جالب توجه اشاره كرد و گفت: مردان 62 و زنان 34 درصد از آمار كل فوتي ها را تشكيل مي دهند كه اين امر از رشد حدود 2 برابري مرگ و مير در مردان نسبت به زنان خبر مي دهد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط