شنبه ۱۳۸۹/۱۰/۰۴

آغاز هماهنگي شهرداري قزوين براي استقبال ويژه از بهار و مسافران نوروزي

اولين جلسه هماهنگي ستاد نوروزي شهرداري قزوين در اولين روز زمستان با هدف بررسي و انديشيدن تمهيدات لازم براي استقبال هرچه بهتر از بهار و مسافران نوروزي برگزار شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، اين جلسه كه با حضور رييس كميسيون فرهنگي - اجتماعي شوراي اسلامي شهر، مدير عامل سازمان فرهنگي- ورزشي ، رييس اداره روابط عمومي، مدير مسئول هفته نامه پيام شهر و نمايندگان سازمان هاي نوسازي و بهسازي ، زيبا سازي ، پارك ها و فضاي سبز و ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري در تالار شوراي شهر برگزار شد.
 علي رضا منجم، رييس اداره روابط عمومي شهرداري قزوين گفت: امسال فعاليت ستاد نوروزي شهرداري زودتر از سال هاي گذشته آغاز شد تا زمان كافي براي برنامه ريزي دقيق تر، بهتر و عملياتي كردن اقدامات وجود داشته باشد .
منجم اسكان مسافران نوروزي با همكاري سازمان ميراث فرهنگي را از تعهدات شهرداري به عنوان معاونت اسكان و پذيرايي استان در نوروزسال آينده عنوان و اظهار كرد : بوستان هاي ملت، بهشتي ، مطهري و مسافر كه داراي امكانات كافي و مناسب براي خدمات رساني به مسافران هستند ، براي اين منظور در نظر گرفته شده و همچنين براي جلوگيري از مشكلات احتمالي ناشي از سرما و بارش برف و باران ، در حداقل دو بوستان در ورودي شهر تمهيدات ويژه و محيط مسقف در نظر گرفته خواهد شد .
وي از برنامه ريزي براي تجهيز نمازخانه ها و سرويس هاي بهداشتي بوستان ها خبر داد و افزود: نمازخانه بوستان ها توسط سازمان هاي پارك ها و فضاي سبز و فرهنگي- ورزشي تجهيز مي شود و تمهيدات لازم براي آماده سازي سرويس هاي بهداشتي، نصب محل هاي شستشوي ظروف و ارائه آب جوش به مسافران، تعيين محل استقرار كمپ ها و تابلوهاي راهنما انديشيده شده است.
رييس اداره روابط عمومي شهرداري با اشاره به گل كاري معابر شهر از ابتداي اسفند ماه، از برگزاري جشنواره گل هاي لاله در بوستان مشاهير توسط سازمان پارك ها خبر داد و عنوان كرد: به دليل استقبال چشمگير شهروندان قزويني و مسافران نوروزي از باغ لاله ها در سال گذشته، امسال نيز با كاشت چندين گونه گل لاله، زمينه جذب مهمانان نوروزي را به شهر قزوين و بازديد از آن فراهم خواهيم كرد.
اين مسئول به ضرورت هماهنگي با برخي ادارات و نهادها براي مقابله با بحران هاي احتمالي در ايام نوروز اشاره و تصريح كرد: با هماهنگي با ادارات آموزش و پرورش، تربيت بدني، اوقاف و هلال احمر در مواقع بحران مي توان نسبت به اسكان هر چه بهتر و سريع تر مسافران اقدام كرد.
وي همچنين ايجاد دفتر راهنمايي و رسيدگي به امور مسافران در بوستان ها و به طور شبانه روزي، تدارك تمهيداتي براي تبليغات، جذب و دعوت مسافران و گردشگران از مبادي ورودي شهر، تغيير موقت مسيرهايي كه اماكن تاريخي در آن قرارگرفته اند را از ديگر اقدامات لازم الاجرا در ايام نوروز عنوان كرد.
در ادامه اين جلسه مقرر شد با هماهنگي سازمان هاي فرهنگي- ورزشي، زيباسازي و ميراث فرهنگي تابلوهاي موقت راهنماي مسير اماكن ديدني شهر طراحي و ساخته شود.
همچنين شهرداري نيز ضمن آذين بندي ويژه ميادين شهر به ويژه ميادين ورودي، نسبت به چيدن 7نوع هفت سين متفاوت و شاخص توسط سازمان زيباسازي با همكاري ساير سازمان هاي وابسته شهرداري در مناطق مختلف شهر اقدام خواهد كرد.
در اين جلسه پيشنهاداتي درخصوص بررسي نظرات مسافران در سال هاي گذشته ، ارائه رايگان بليت بازديد آثار تاريخي شهر به مسافران در قالب بسته، تهيه، چاپ و توزيع از ويژه نامه نوروزي پيام شهر و تبليغ گردشگري قزوين در در استان هاي هم جوار، ايجاد پايگاه هاي بهداشت و سلامت عمومي و فروشگاه هاي عرضه سوغات ، صنايع دستي و اقلام مورد نياز مسافران و اجراي برنامه هاي سرگرمي در بوستان هاي درنظر گرفته شده براي اسكان مسافران، ارايه شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط