دوشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

منتظری:

مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی پیگرد قانونی دارد

مجتبی منتظری، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از کاهش تعداد مزاحمین تلفنی با سامانه آتش نشانی (125) در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری افزود: روزانه به طور میانگین 450 تا 500 تماس تلفنی با سامانه 125 انجام می شود که از این تعداد 50 تماس مزاحمت تلفنی است.

این مسوول با اشاره به اینکه اغلب افراد مزاحم از تلفن های عمومی تماس می گیرند، تصریح کرد: هم اکنون در راستای کاهش مزاحمت های تلفنی اطلاع رسانی های خوبی صورت گرفته و برخوردهایی قانونی نیز پیش بینی شده است.

منتظری بیان داشت: با توجه به اینکه اغلب این تماس ها از روی کنجکاوی انجام می شود، والدین می توانند نقش موثری در جلوگیری از این نوع مزاحمت ها داشته باشند.
رییس سازمان آتش نشانی شهرداری در رابطه با شیوه برخورد با مزاحمین خاطرنشان کرد: در مرحله نخست به این افراد تذکر داده و از آن ها تعهد گرفته می شود، اما در صورت تکرار نسبت به مسدودی خط تلفن آن ها اقدام شده و یا در برخی موارد پیگرد قانونی انجام می گردد.

منتظری اطلاع رسانی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان را یکی از علل کاهش مزاحمت های تلفنی دانست و تاکید کرد: رفع کامل این مشکل نیازمند فرهنگسازی بیشتر در جامعه است.

منتظری یادآور شد: مرکز 125 آتش نشانی قزوین با 4 خط تخصصی و 8 ایستگاه در خدمت شهروندان است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط