شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۲۶

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین:

شهروندان گاز منوکسیدکربن را جدی بگیرند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: بسیاری از شهروندان به دلیل عدم اطلاع کافی از نکات ایمنی، موارد لازم را در زمان راه اندازی سیستم گرمایشی و در حین استفاده از آن در طول فصل سرما رعایت نمی کنند و دچار حادثه می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ وی افزود: نصب اشتباه لوله های دودکش، عدم توجه به بازبودن منفذهای هوا، استفاده از ظرف آب برای خروج منوکسید کربن، استفاده از لوله های آکاردئونی و … از جمله مواردی است که می تواند سلامت افراد را با خطر روبرو کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان برای نصب وسایل گرمایشی است، تصریح کرد: توجه به نکات ایمنی می تواند منجر به کاهش حوادث گازگرفتگی شده و رعایت موارد ذیل به منظور پیشگیری از گاز گرفتگی ضروری است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی قزوین خاطرنشان کرد: تمامی خروجی های بخاری ها و آبگرمکن ها را از نظر طراحی و نصب مناسب، ترک خوردگی، سوراخ بودن، خوردگی یا گرفتگی بواسطه نخاله های ساختمانی کنترل کنید؛ پرندگان می توانند با ساختن لانه در دودکش ها مانع از خروج گازهای حاصل از سوخت گرد لوله بخاریها و آبگرمکن ها را تا منتها الیه مسیر خروجی کاملاً کنترل کرده ، از یکنواختی و یکپارچگی و از فقدان هر گونه منفذ در دودکش و محل اتصال قطعات آن اطمینان یابید.

وی اضافه کرد: هنگام روشن بودن وسایل گازسوز، دمای دودکش را کنترل کرده ودرصورت سرد بودن، بلافاصله پنجره را باز کرده و اگر لوله گرم نشد، وسیله را خاموش و دودکش ها را از لحاظ صحت عملکرد کنترل کنید.

سخنگوی سازمان اتش نشانی شهرداری قزوین یادآور شد: در صورتی که به وجود منوکسیدکربن در منزل مشکوک شدید، بلافاصله درها و پنجره ها را باز کرده و افراد را به خارج از ساختمان جهت استنشاق هوای تازه هدایت کنید.

تصاویر مرتبط