یکشنبه ۱۳۹۱/۱۰/۲۴

عسگري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

مجتمع دفن زباله محمدآباد روزانه پذيراي 170 تن زباله شهري است

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از پذيرش روزانه 170 تن زباله شهري در مجتمع محمد آباد خبر داد.

 

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در شهر قزوين روزانه 292 تن زباله توليد مي شود که از اين ميزان در حال حاضر170 تن آن به مجتمع پردازش، بازيافت و دفن مهندسي بهداشتي محمد آباد منتقل مي شود که به زودي اين ميزان به 250تن خواهد رسيد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ عباس عسگري افزود: از اين ميزان زباله حدود 6 درصد آن را مواد قابل بازيافت تشکيل مي دهد که در اين سايت جداسازي مي شود.
وي اظهار كرد: از اين 6 درصد 5/1 درصد آن مخلوط پت،لاک، شيشه و 5/4 درصد آن را نايلون تشکيل مي دهد.
اين مسوول در ادامه افزود: از اين ميزان زباله وارد شده به مجتمع حدود 64 درصد پسماندهاي آلي مي باشند که براي توليد کود، پشته گذاري مي شوند و تا پايان سال جاري اولين کود توليد شده، آماده و مناسب براي مصرف کشاورزان خواهد بود.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند در ادامه از راه اندازي خط توليد گرانول از نايلونهاي موجود در زباله ها خبر داد و اعلام کرد: با گذر از مرحله آزمايشي، اين خط قابليت پذيرش و تبديل  4 تن نايلون به گرانول را در روز دارا خواهد بود.
وي در پايان از راه اندازي خطوط شستشو و آسياب (پلي اتيلن و پلاستيک) در برنامه هاي آتي اين مجتمع اشاره کرد و افزود: تصفيه خانه شيرابه نيز در اين مجتمع مراحل پاياني خود را سپري مي کند و همه تلاش ما بر اين است  که تا پايان ارديبهشت ماه سال 1392 اين بخش از مجتمع نيز افتتاح و به بهره برداري برسد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط