پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۶/۰۸

به مناسبت هفته فرهنگی قزوین؛

عصر خاطره شهدای سادات در خانه موزه شهید بابایی قزوین برگزار شد

عصر خاطره شهدای سادات قزوین با عنوان «سلاله‌های فاطمی، حماسه علوی» به مناسبت هفته فرهنگی قزوین با حضور داودی رئیس شورای شهر و محمدی نماینده مجلس و جمعی خانواده شهدا در خانه موزه شهید بابایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین،نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:سادات از مقام والایی در جامعه برخوردارند.

داوود محمدی افزود:سادات از مقام والایی در جامعه برخوردارند و باید حضور آنها در جمع خود را مغتنم شمرد.

محمدی اظهار کرد: در مکتب اسلام شهادت جایگاه رفیعی دارد به گونه‌ ای که در قالب گفتار و کلام نمی‌ گنجد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدای سادات حرکت شایسته‌ ای است که باعث می شود به خانواده‌ های این شهدای والامقام نیز ادای احترام ویژه ای شود‌.

محمدی تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی در جهان به جایگاه والایی رسیده است بی‌ تردید از برکت خون شهداست.

وی با اشاره به پیشرفت‌ های ایران در امور مختلف گفت: کشورمان در بسیاری از حوزه‌ های علمی مانند: نانو تکنولوژی، فیزیک پلاسما، موشک های دوربرد، زیردریایی، علوم سایبری و هسته‌ ای جایگاه ویژه‌ ای به دست آورده است که این اقتدار جهانی در نتیجه فداکاری جوانانی است که با نثار خون خود، امنیت را برایمان به ارمغان آورده اند.

این مقام مسئول ابراز کرد: کشور ما در بسیاری از مؤلفه‌ های توسعه و پیشرفت علمی جزو ۱۰ و در برخی موارد ۵کشور برتر دنیاست و باید در اقتصاد نیز  به جایگاه شایسته ایران دست یابیم.

درافشانی،رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز گفت:آسایش،آرامش و امنیت امروز کشور ثمره جانفشانی و ایثارگری شهدا است.

محمد درافشانی افزود:مجموعه مدیریت شهری قزوین درصدد است پررنگ تر از سنوات قبل در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ورود کند.

در ادامه این برنامه با حضور مسوولان از تصاویر شهیدان؛ سید باقر علمی و سید مصطفی حاج سیدجوادی رونمایی شد، اجرای سرود و پخش مستند شهدا از دیگر برنامه‌ های این مراسم بود.

گفتنی است،این برنامه با همکاری حوزه هنری قزوین و سازمان فرهنگی،اجتماعی و  ورزشی شهرداری قزوین در خانه موزه شهید بابایی برگزار شد.

تصاویر مرتبط