شنبه ۱۳۹۶/۰۴/۱۷

نصرتي، شهردار قزوين:

نيازها و زيرساخت‌هاي حمل و نقل و ترافيک شهر قزوين تامين شده است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: مذاکرات با سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور براي برگزاري دوره‌هاي آموزش تعميرات و بازسازي اتوبوس هاي فرسوده و ارائه گواهي‌نامه در حال انجام است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در آيين راه اندازي  اتوبوس هاي جديد اسکانيا جهت خطوط حمل و نقل عمومي شهر قزوين، افتتاح فاز 2 توقفگاه امام علي(ع) و کلنگ زني واحد بازسازي و تعميرات اتوبوس، ميني بوس و تاکسي سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين با اعتبار 200ميليارد ريال افزود: با توجه به اينکه شهر قزوين نقش مهمي در تعميرات اتوبوس‌هاي درون شهري ساير شهرها و تامين اتوبوس براي اعزام زائران اربيعن حسيني دارد، برگزاري دوره‌هاي آموزش تعميرات و بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده و ارائه گواهي‌نامه در شهر قزوين ضروري و مهم مي‌باشد. 

وي بيان کرد: مرحله اول خريد و تحويل دستگاه‌هاي اتوبوس درون شهري در سال گذشته روز شهردار صورت گرفت و اکنون در هفته شهرداري‌ها و دهياري‌ها مرحله دوم خريد و تحويل 40 دستگاه‌ اتوبوس درون شهري اجرايي شده است.

نصرتي گفت:با توجه به شرايط اقتصادي شهرداري‌ها و کشور، اين مجموعه توانست از ظرفيت‌هاي برگزاري همايش جاده ابريشم براي خريد اين  اتوبوس‌ها استفاده و اقدام کند.

شهردار قزوين افزود: در سال 95 و 96 بودجه‌اي براي خريد دستگاه اتوبوس در شهرداري قزوين اختصاص نيافته بود اما با رايزني هاي که در همايش جاده ابريشم صورت گرفت و همکاري شوراي شهر توانستيم در سال 95 و 96 بودجه اي براي خريد دستگاه اتوبوس اختصاص دهيم.

اين مقام مسوول اظهار کرد: خوشبختانه نيازها و زيرساخت‌هاي حمل و نقل و ترافيک شهر قزوين در سال هاي گذشته تامين شده است.

وي بيان کرد:احداث تقاطع هاي غيرهمسطح، بلوارها، مرکز کنترل ترافيک و غيره نقش مهمي در تامين نيازها و زيرساخت هاي حمل و نقل و ترافيک شهر قزوين داشته است.

نصرتي با اشاره به افتتاح فاز 2 توقفگاه امام علي(ع) گفت: توقفگاه امام علي(ع) با وسعت 5 هکتار علاوه بر تامين نيازهاي حمل و نقل شهر قزوين در زمانهاي بحران قابل بهره‌برداري است.

شهردار قزوين افزود: توقفگاه امام علي(ع) در مکاني مستقر است که مزاحمتي براي شهروندان ايجاد نخواهد کرد و دسترسي آسان براي اتوبوسران‌ها خواهد داشت.

و همچنين در اين آيين ايرانخواه مديرعامل سازمان اتوبوسراني قزوين توضيحاتي در خصوص نحوه خريد و مشخصات اتوبوس هاي جديد و نحوه به کارگيري آن ها در خطوط حمل و نقل عمومي شهر ارائه کرد.

 

پايان پيام

تصاویر مرتبط