دوشنبه ۱۳۹۶/۰۴/۱۲

حافظي، مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين:

پروژه مطالعه و طراحي بوستان سرتک قزوين به پايان رسيد

محمداسماعيل حافظي، مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين گفت: پروژه مطالعه و طراحي بوستان سرتک قزوين با رويکرد افزايش سرانه فضاي سبز و کاهش آلودگي محيطي تهيه شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين؛ محمد اسماعيل حافظي افزود: پروژه مطالعه و طراحي بوستان سرتک با رويکرد افزايش سرانه فضاي سبز و کاهش آلودگي محيطي با مساحت تقريبي هفت هکتار در امتداد بلوارهاي شهيد بهشتي و شهيد لشگري در موقعيت پرتردد شهري قرار دارد.

حافظي خاطر نشان کرد: اين بوستان با هدف منظرسازي داراي فضاهايي با کاربري هاي متفاوت شامل فضاي گل کاري فصلي، فرش گل، باغ صخره اي و برکه، نمايشگاه گل سرپوشيده، فضاهاي نمايشگاهي، بازي کودکان و ورزش بزرگسالان، باغ هاي رز و مجسمه در جهت ايجاد فضايي مفرح و منظري زيبا در شهر گنجانده شده است.

اين مسؤول بيان کرد: توجه به مقوله آموزش در جهت پاکيزگي هر چه بيشتر هوا، کارايي حداکثري و انعطاف پذيري طرح براي پاسخگويي به نيازهاي سايت، توسعه امکانات ديد و منظر و ارتقاء کيفيت بصري سايت از اهداف طراحي آن به شمار مي رود که با وجود تنوع فضايي مکان مناسبي براي گذراندن اوقات فراغت اقشار مختلف و گروه هاي سني متفاوت بود و بخشي از نيازهاي اجتماعي جامعه را نيز فراهم مي کند.

مدير عامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين افزود: در اين پروژه توجه به سکوت و سکون فضا، در دسترس بودن محورهاي اصلي، عدم شکست پي در پي مسيرها و محورها به منظور حفظ و يکپارچگي2 قطعه سايت، توجه به جزئيات و آرايش سطوح، استفاده از آثار حجمي در طراحي محوطه سازي و باغ سازي در آميختگي خصوصيت معماري ايراني با معماري مدرن مدنظر قرار گرفته است که نشان از طرحي با ويژگي هاي نمادين و توليد يک گره و نشان شهري دارد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط