شنبه ۱۳۹۶/۰۴/۰۳

نصرتي، مدير حوزه اقتصادي شهرداري قزوين:

شرکت دهکده طبيعت بوستان باراجين(سهامي خاص) تاسيس و ثبت شد

محمود نصرتي، مدير حوزه اقتصادي شهرداري قزوين گفت: شرکت دهکده طبيعت بوستان باراجين(سهامي خاص) تاسيس و ثبت شد.

به گزارش روابط عمومي مديريت حوزه اقتصادي شهرداري قزوين؛ نصرتي افزود: شرکت دهکده طبيعت بوستان باراجين (سهامي خاص) به عنوان يکي از دستاوردهاي شهرداري قزوين، با پيگيري مستمر اين حوزه تاسيس و ثبت شده است.

وي بيان کرد: اقدامات تاسيس اين شرکت به منظور ساماندهي طرح‌هاي زيست محيطي بوستان ملي باراجين و توسعه حيات وحش آن، از مدت‌ها قبل در حال انجام است که با پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي اين حوزه، اساسنامه اين شرکت ابتدا به تصويب شوراي اسلامي شهرقزوين و سپس به تاييد استانداري و وزارت کشور رسيد.

نصرتي به موضوعات محوري پيرامون تاسيس اين شرکت اشاره و بيان کرد: طراحي، احداث و نگهداري باغ وحش هاي شهري،طراحي، مشاوره و ارائه و اجراي طرح هاي زيست محيطي كشاورزي و توليد محصولات كشاورزي، طراحي، مشاوره و اجراي پارك‌هاي حيات وحش و سكونتگاه‌هاي جانوري در سطح ملي و بين المللي، نگهداري انواع حيوانات، پرندگان، آب زيان و خزندگان در باغ وحش ها، پارك‌هاي حيات وحش و سكونتگاه‌هاي جانوري مورد تاييد سازمان محيط زيست از جمله محورهاي پيرامون تاسيس اين شرکت است.

اين مسوول توليد مثل و خريد و فروش انواع گونه هاي جانوري به منظور توسعه تنوع حيات وحش در مناطق مختلف كشور با اخذ مجوزات قانوني، صادرات و واردات انواع گونه‌هاي جانوري با اخذ مجوزات قانوني،همكاري با سازمان‌هاي مردم نهاد داخلي و خارجي به منظور اخذ كمك هاي مالي، تبادل اطلاعات علمي و استفاده از تجارب اين گونه نهادها و اخذ تسهيلات داخلي و خارجي از بانك ها و همچنين مشاركت با نهادهاي مالي داخلي و بين المللي بمنظور اجراي پروژه هاي شركت در راستاي توسعه حيات وحش كشور  از ديگر محورهاي پيرامون تاسيس اين شرکت است.

مدير حوزه اقتصادي شهرداري قزوين گفت: اخذ نمايندگي از شركت‌هاي خدماتي و توليدي در حوزه محيط زيست و در متقابل ايجاد شعبه در داخل و خارج كشور به منظور توسعه محيط زيست پايدار، طراحي ، احداث و بهره برداري از مراكز درماني زيست محيطـي و دامپزشكي از جمله بيمارستان حيات وحش با اخذ مجوزات قانوني، طراحي و احداث مناطق قرق و بهره‌برداري از آن با اخذ مجوزات قانوني  نيز از ديگر محورهاي پيرامون تاسيس اين شرکت است.

نصرتي اخذ تسهيلات از شبکه بانکي داخلي و خارجي، اخذ رديف بودجه دولتي به نام شرکت، ثبت همه دارايي هاي شرکت و نظارت و کنترل کامل بر آن، تعيين اهداف و سياست هاي گذاري هاي مناسب توسط هيئت مديره شرکت، تهيه بودجه مستقل براي شرکت، فعاليت کارکنان شرکت به صورت تخصصي،اخذمنابع مالي از تشکل هاي مردم نهاد داخلي و خارجي (NGOها ) بنام شرکت و  ايجاد و خلق يک برند محيط زيستي در مجامع بين المللي و شناساندن قزوين و منطقه گردشگري باراجين در حوزه‌هاي بيان شده به توريست‌هاي داخلي و خارجي را از مزاياي ثبت اين شرکت عنوان کرد.

اين مسوول افزود: شهرداري قزوين با 92هزار و 900 سهم عادي و سازمان عمران، سازمان باغستان هاي سنتي، سازمان فرهنگي – ورزشي، سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري، سازمان پارک ها و فضاي سبز، سازمان نوسازي و بهسازي و شرکت بهسازان آينده قزوين از سازمان‌هاي تابعه شهرداري قزوين با 7 هزار سهم عادي و نادر رضا نوري(شخص حقيقي)  با 100 سهم ممتاز از سهامداران اين شرکت هستند.

 

وي درباره ترکيب هيئت مديره اين شرکت گفت: حسين عمويي به نمايندگي از سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري قزوين به سمت رئيس هيئت مديره، نادر رضا نوري (شخص حقيقي) به سمت نايب رئيس هيئت مديره، محمدصادق مظفري به نمايندگي از شهرداري قزوين به سمت عضو اصلي هيئت مديره، محسن اسفندياري به نمايندگي از شرکت بهسازان آينده قزوين به سمت عضو اصلي هيئت مديره، اکبر نعمتي به نمايندگي از سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين به سمت عضو اصلي هيئت مديره انتخاب شدند.

نصرتي بيان کرد: بابک محمدي به عنوان مديرعامل اين شرکت انتخاب شدند و اکنون شرکت با شماره ثبت 14711 و شناسه ملي 14006847088 مجوز فعاليت خود را دريافت کرده است.

اين مسوول ضافه کرد: شرکت دهکده طبيعت باراجين گام مهمي در راستاي توسعه و رونق مجموعه گردشگري باراجين محسوب مي شود و در آينده منشا خدمات مفيدي براي مسافران و شهروندان قزويني خواهد بود.

وي تصريح کرد: حوزه مديريت اقتصادي شهرداري قزوين در راستاي همين امر، در حال پيگيري تاسيس نهادها و شرکت‌هاي ديگري است که از آن جمله ميتوان به پيگيري تاسيس شرکت سهامي عام (هلدر) پيرامون تامين مالي پروژه ها و نيز ارائه خدمات فني و مهندسي به شهرداري قزوين در جهت بهبود کيفيت ساختمان ها و زيرساخت ها در شهر قزوين اشاره کرد.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط