یکشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۲۸

نصرتي، شهردار قزوين:

توزيع عادلانه امکانات فرهنگي يکي از برنامه‌هاي مهم مديريت شهري قزوين است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: توزيع عادلانه امکانات فرهنگي بين شهروندان يکي از برنامه‌هاي مهم مديريت شهري قزوين در 8 سال اخير است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در آيين افتتاح ساختمان فرهنگ‌سراي سنجيده (شهيده رقيه رضايي)، عرشه پل باغستان (ابوترابي) و رونمايي از کتاب عملکرد 5 ساله "خدمت ماندگار" که با حضور مسوولان استاني و شهري برگزار شد، افزود: طبق برنامه چشم انداز بايد امکانات شهري در بين مناطق عادلانه توزيع مي‌شد که خوشبختانه با اجراي پروژه‌هاي متعدد فرهنگي و ورزشي که اکنون شاهد بهره‌برداري از آن‌ها هستيم اين مهم تحقق پيدا کرده است.

وي با تشکر از همراهي و حمايت مسوولان استاني و شهري که با شعار مديريت متحد شهري در کنار هم قرار گرفتند تا پروژه‌هاي شهري به نتيجه برسد، گفت: هميشه اين نگاه وجود داشته که جنوب شهر از امکانات فرهنگي محروم است اما اينگونه نبوده و متاسفانه در 40 سال گذشته فقط در محور خيابان سپه 17 مسجد محلي و در محور خيابان مولوي 16 مسجد محلي وجود داشته در حالي که در منطقه 2 شهرداري قزوين 2 مسجد و در منطقه 3 شهرداري قزوين فقط يک مسجد وجود داشته است.

شهردار قزوين بيان کرد: خدمات فرهنگي هميشه از طريق مساجد به شهروندان ارائه مي شد و الان هم طبق برنامه چشم انداز هدف اين است که مساجد به امکانات فرهنگي مجهز و با نگاه امروزي به مردم خدمات فرهنگي ارائه شود.

نصرتي گفت: براي توزيع خدمات فرهنگي عادلانه 25 قطعه زمين در منطقه 2و3 براي احداث مساجد محلي اختصاص پيدا کرد که منابع اوليه آن از سوي شهرداري قزوين تامين شد و ما بقي کارها به بخش خصوصي و متوليان واگذار خواهد شد.

وي تصريح کرد: خدمات فرهنگي هميشه در جنوب شهر قوي تر از شمال شهر بوده است که اميدواريم شهروندان عادلانه از اين امکانات بهره ببرند.

نصرتي گفت: تمام پروژه هاي فرهنگي و ورزشي بعد از احداث به بخش خصوصي واگذار مي شود و با تعرفه شوراي اسلامي شهر قزوين نيز اداره مي شوند.

اين مقام مسوول گفت: با احداث هر فرهنگسرا براي 25 تا 50نفر شغل ايجاد مي شود و اين مهم در سال اقتصاد مقاومتي بسيار مهم است.

وي گفت: اميدواريم فرهنگسراي رز در سال 96 مورد بهره برداري قرار گيرد و اين فرهنگسرا آخرين فرهنگسراي است که احداث آن در جنوب شهر قزوين برنامه ريزي شده است.

شهردار قزوين با اشاره به تقاطع غيرهمسطح باغستان(ابوترابي) گفت: اين تقاطع 19تقاطع شهر قزوين است که عرشه آن امروز به بهره برداري خواهد رسيد.

نصرتي افزود: تنها تقاطع غيرهمسطحي که اکنون در حال احداث است تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) است.

اين مقام مسوول گفت: تنها راه احداث کمربندي براي شهر قزوين احداث تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) بود که يک هزينه 100درصد به شهرداري قزوين تحميل شد تا کمربندي شهر قزوين به واسطه اين تقاطع احداث شود.

وي ادامه داد: براي احداث تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) 200ميليارد تومان براي شهرداري قزوين هزينه داشت و احداث اين تقاطع فقط به خاطر نبود کمربندي در شهر و حفظ و حراست از باغستان سنتي بود و اين پروژه تنها راهي بود که مشاور پيشنهاد داد.

شهردار قزوين افزود: با 200ميليارد تومان اعتبار مي توانستيم 200بوستان محلي و 100فرهنگسرا احداث کنيم اما بايد اين هزينه صرف اجراي پروژه تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) مي‌شد.

نصرتي گفت: مرحله دوم پروژه تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) در سفر رياست جمهوري به قزوين پيگيري شد و اکنون در حال مکاتبات هستيم که مرحله دوم اين پروژه اجرايي شود.

در پايان اين آيين از کتاب عملکرد 5 ساله "خدمت ماندگار" رونماي شد و کتاب عملکرد 5 ساله شهرداري قزوين و سازمان هاي وابسته با عنوان «خدمت ماندگار» منتشر شده است.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط