سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۳/۲۳

نصرتي، رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم:

جاده ابريشم ميعادگاه مسابقات بين‌المللي ورزشي مي‌شود

مسعود نصرتي، رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم از مشارکت فدارسيون‌هاي ورزشي براي برگزاري مسابقات بين‌المللي جاده ابريشم در شهرهاي در مسير اين کريدور جهاني خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومي دبيرخانه دائمي مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم؛نصرتي افزود: از جمله فعاليت‌هاي مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم پيوند ميان شهرها در حوزه ورزش و سلامت شهروندي است که با همکاري فدراسيون‌هاي ورزشي شاهد برگزاري رويداد‌هاي بين‌المللي در شهرهاي در مسير جاده ابريشم خواهيم بود.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم افزود: در گام نخست فدارسيون کشتي جمهوري‌اسلامي‌ايران، پيشنهاد برگزاري مسابقات بين‌المللي جام جاده ابريشم را مطرح کرده است که با پيگيري‌هاي صورت گرفته اميدواريم اين رقابت‌ها به صورت ساليانه به ميزباني يکي از شهرهاي ايراني و خارجي عضو مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم برگزار شود.

نصرتي تصريح کرد: در مکاتبه صورت گرفته از سوي فدراسيون کشتي جمهوري‌اسلامي‌ايران با فدراسيون جهاني کشتي (FILA) اميدواريم اين رويداد بين‌المللي به صورت ثابت در تقويم جهاني فدارسيون کشتي قرار گيرد.

اين مقام مسئول با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم در مسير تحقق اهداف توسعه پايدار به عنوان يک عامل مؤثر در توسعه ورزش و اقدامي اساسي براي تأمين و تربيت سرمايه انساني سالم خاطرنشان کرد: مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم آمادگي همکاري با همه فدراسيون‌هاي ورزشي به منظور امضاء تفاهم‌نامه همکاري براي برگزاري رويداد‌هاي ورزشي در شهرهاي جاده ابريشم را دارد.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم در پايان افزود: در سال جاري شاهد استقبال گروه‌هاي متعدد دوچرخه‌سواري ايراني و خارجي براي سفر به ايران و تحقيق در مورد جاده ابريشم و کاروانسراي‌هاي موجود در اين مسير تاريخي بوده‌ايم که اغلب گروه‌ها در غالب دوچرخه‌سواران گردشگر و با هدف ارسال پيام صلح و دوستي بين ملت‌ها رکاب مي‌زنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط