شنبه ۱۳۹۶/۰۳/۱۳

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

سالانه بيش از يک ميليارد تومان از سوي شهرداري قزوين در امور ديني و قرآني هزينه مي‌شود

سعيد وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:سالانه بيش از يک ميليارد تومان براي ساخت مساجد، ترويج امور قرآني، ديني و حمايت از هيئت ها مذهبي از سوي شهرداري قزوين هزينه مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد در نهمين همايش تجليل از حافظان قرآن کريم که با حضور آيت اله اسلامي نماينده استان در مجلس خبرگان رهبري،محمدي نماينده قزوين در مجلس شوراي اسلامي،حجت الاسلام قائد اميني مشاور استاندار در امور روحانيون،حجت الاسلام قابل،رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان و جمعي از خانواده هاي قرآني در سالن اداره کل تبليغات اسلامي استان قزوين برگزار شد،افزود:برنامه تجليل از حافظان قرآن کريم از پنج سال گذشته با هدف تشويق مردم براي توجه و فراگيري آيات قرآن کريم و نهادينه کردن ارزش‌هاي قرآني در جامعه در استان قزوين آغاز شد.

اين مسئول بيان کرد: در مدت 3 سال گذشته 17 مرحله آزمون و داوري و 9 همايش ويژه قاريان و حافظان قرآن کريم نيز برگزار شده است. 

وي بيان کرد: تا آبان ماه سال گذشته تعداد 9 هزار و  935 جزء در قالب 7هزار و 890 نفر داوري انجام شده و تعداد 6 هزاز و 663جزء پذيرفته شده است.

وزيري نژاد تصريح کرد:همچنين تعداد 4هزار و 925 جزء تجليل و 985 نفر در اين همايش تجليل مي شوند که تاکنون 5هزار و 910 جزء تجليل شده و تعداد 783 جزء در دهمين همايش پس از پايان ماه مبارک رمضان مورد تجليل قرار خواهند گرفت.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين يادآور شد: 85 درصد شرکت کنندگان در برنامه هاي قرآني شهرداري را بانوان و 15درصد را مردان تشکيل مي دهند.

وي به حمايت مالي از برنامه هاي قرآني هم اشاره کرد و گفت: از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين بيش از 400 ميليون تومان براي فعاليت‌هاي قرآني با افتخار هزينه شده است و سالانه به طور متوسط چهار همايش تجليل نيز برگزار مي شود.

وزيري نژاد تصريح کرد: به دليل اثرگذاري مطلوب و استقبال مردم از طرح تجليل از حافظان قرآن کريم قزوين اين همايش هر ساله سه تا چهار مرتبه برگزار مي‌شود طوري که طبق برنامه‌ريزي انجام شده تا پايان سال 96،دوازدهمين همايش تجليل از حافظان قرآن کريم قزوين هم برگزار مي‌شود.

وي گفت: برنامه‌هاي قرآني در فرهنگ‌سراها، خانه هاي قرآني، به صورت مستمر برگزار مي شود و با حمايت از تشکل هاي قرآني توانسته ايم کارهاي تاثيرگذاري در اين عرصه انجام دهيم.

وزيري نژاد بيان کرد:در خصوص نهادينه کردن فرهنگ اهل بيت(ع)،تکريم ائمه و سيره نبوي،با هدايت شوراي شهر برنامه هاي مختلفي در مناسبت هاي ديني و مذهبي توسط سازمان برگزاري شده است.

کمک 200 ميليون توماني به هيئت هاي مذهبي

وي در خصوص حمايت از هيئت هاي مذهبي هم گفت:سالانه حدود200 ميليون تومان هم به هيئت هاي مذهبي کمک مي کنيم تا فعاليت آنها رونق بگيرد و انگيزه کار بيشتري داشته باشند و شايد کمتر درخواستي از سوي اين تشکل هاي ديني از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين بي پاسخ مانده و حمايت نشده باشد.

وزيري نژاد اظهار کرد:شهرداري و شوراي شهر قزوين بدون شک مهمترين پشتيبان و حامي هيئت هاي مذهبي است و اين رويه را امسال نيز با علاقه و نيت خالصانه براي ترويح امور ديني و قرآني ادامه مي دهيم.

ساخت مسجد را با جديت ادامه مي دهيم

وي به تشريح اقدامات شهرداري قزوين در حوزه ساخت مساجد در محلات پرداخت و گفت: از چهار سال قبل با پيشنهاد شهرداري قزوين طرح ساخت مسجد در محله هايي که با کمبود مسجد مواجه هستند،شروع شده است و در مناطق شهري مانند مينودر، کوثر و ناحيه سه در حال احداث است.

گفتني است؛ در پايان مراسم از قاريان و حافظان قرآن قزوين تجليل شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط