دوشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۰۱

موسي‌خاني، معاون عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

جلسه هماهنگي به منظور پيشگيري از حريق باغات سنتي در فصل گرما برگزار شد

قدير موسي‌خاني، معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از برگزاري جلسه اي با هدف پيشگيري از وقوع آتش سوزي در باغ‌هاي سنتي قزوين خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ موسي خاني افزود: اين جلسه با حضور نمايندگاني از سازمان‌هاي آتش نشاني، منابع طبيعي، خدمات شهري، پارک‌ها و فضاي سبز، پسماند، راه و شهرسازي، هلال احمر، اورژانس و به ميزباني سازمان آتش نشاني شهرداري قزين برگزار شد.  وي افزود: در اين جلسه پس از ارائه آمار و توضيحات مربوط به حريق مزارع و باغات سال‎هاي قبل، توسط حاضرين در خصوص راهکارهاي پيشگيري و ايمن سازي تصميماتي اتخاذ گرديد.

وي افزود: در اين جلسه مقرر شد با توجه به وضعيت بارش مطلوب نزولات آسماني و رويش پوشش گياهي در سطح باغات، زمين‌هاي غير محصور و حاشيه خيابان ها، سازمان‌هاي مسئول با مشارکت باغداران و مالکان در آستانه شروع فصل گرم سال براي از بين بردن علف‌هاي هرز زمين‌هاي زراعي، معابر و عرصه‌هاي باز اقدامات لازم را انجام دهند.

وي با توجه به ضرورت حفظ سرمايه ملي نظير باغستان‌هاي سنتي شهر قزوين، علف زني و ايجاد آتش‌بر در مرز بين باغات را براي به حداقل رساندن آتش سوزي در ايام گرم سال را از ديگر موارد مطرح شده در اين جلسه عنوان کرد و از باغداران خواست به منظور جلوگيري از سرايت حريق هاي احتمالي و بروز خسارت، نسبت به کنترل و رسيدگي به زمين‌هاي خود اقدام لازم را انجام دهند.

وي بيان کرد: در ادامه جلسه مقرر شد سازمان‌هاي مسئول نسبت به استفاده از ظرفيت‌هاي رسانه اي مانند شبکه استاني و راديويي، نشريات و نصب بنر و پلاکارد و اطلاع رساني بصورت پيامک اقدامات لازم را در خصوص آموزش‌هاي ايمني به مردم و باغداران ارائه کنند.

پايان پيام.

 

تصاویر مرتبط