یکشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۳۱

وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

حضور بيش از 10هزار نفر در کلاس‌هاي آموزشي شهرداري قزوين

سعيد وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:سال گذشته بيش از 10 هزار نفر از شهروندان در هزار و 33 کلاس و رشته ي آموزشي مراکز سازمان آموزش ديدند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد با اشاره به رشد تعداد هنرجويان شرکت کننده در کلاس‌هاي آموزشي اين سازمان افزود:آمار هنرجويان کلاس‌هاي آموزشي در مراکز وابسته به سازمان فرهنگي ورزشي در سال جاري بيش از 42 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

وزيري نژاد اظهار کرد: اصلي ترين محور آموزش در خانه‌هاي فرهنگ و فرهنگسراهاي سطح شهر قزوين آموزش مباحث شهروندي در حوزه‌هاي فرهنگ آپارتمان نشيني،حفاظت از محيط زيست،ترويج فرهنگ تفکيک زباله از مبداء،ترافيک و ديگر مباحث مي باشد و علاوه بر اين‌ها دوره آموزش هنري، فني و حرفه اي،بهداشت،سلامت، مشاوره فردي و خانوادگي و .. همه متناسب با ثبت نام متقاضيان برگزار مي شود و با توجه به استقبال چشمگير شهروندان از برنامه هاي فرهنگي و دوره هاي آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري اين برنامه ها با انسجام بهتري برگزار خواهد شد.

اين مسئول خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با ارتقاي سطح مهارت زندگي شهروندان همواره تلاش کرده است تا تاثير عميقي را در حوزه آموزش هاي شهروندي و فرهنگي در بين شهروندان ايفا کند.

وي در ادامه افزود:سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين در سال 95 با هدف ترويج الگوهاي همياري و مشارکت شهروندان و بکارگيري آن الگوها در اداره ي امور شهر و افزايش انسجام اجتماعي نسبت به ايجاد سه مرکز مشارکتي و جذب سرمايه گذار فرهنگي با توجه به سطح تحصيلات مرتبط،تجربه ي کافي، علاقه مندي در امور فرهنگي و  مديريت  مناسب در اداره ي مرکز در قالب خانه ي فرهنگ و خانه ي بازي نموده است.

وزيري نژاد اظهار کرد:در راستاي اين هدف و نيز جذب نخبگان بومي شهر قزوين اين سازمان براي اولين بار نسبت به ايجاد مرکز علم و خلاقيت کارنو نموده است که اين مرکز با هدف ترغيب جوانان به ايده پردازي و ايجاد مباحث علمي براي جامعه دانش آموزشي در قالب برگزاري کارگاه هاي آموزشي ايجاد گرديده است دانش آموزان مي توانند مباحث علمي نوين را فارغ از مدرسه در فضاي کاملا علمي آموزش ببينند و با انجام آزمايش هاي کارگاهي تجارب مفيدي را در اين مکان علمي کسب کنند.

اين مسئول خاطرنشان کرد: اکنون  تعداد دو فرهنگسرا،پنج خانه فرهنگ،پنج کتابخانه ،دو قرائت خانه و يک مرکز آموزشي با مشارکت در بخش خصوصي به عنوان خانه شادي در حوزه کودک مشغول به خدمات رساني فرهنگي به شهروندان اين شهر مي‌باشند.

پايان پيام

 

 

 

 

تصاویر مرتبط