دوشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۲۵

رشوند آوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

استفاده از ظرفيت تورهاي مجازي 360 درجه گوگل براي معرفي استان قزوين

آرش رشوند آوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: تورهاي مجازي 360 درجه گوگل سبب شد ما بتوانيم از اين ظرفيت براي معرفي استان قزوين استفاده کنيم.

 

قزوين‌گردي با تور مجازي

روزنامه همشهري قزوين: توسعه تکنولوژي در ساليان گذشته  امکانات رفاهي روز افزوني را در اختيار انسان قرار داده است.

در زماني که بشر هنوز مدت زمان زيادي از تنش‌هاي جدي تاريخ زمين فاصله نگرفته است انتخاب مکاني براي سفر آن هم نقاط بکر و دست‌نيافتني قدري دلهره‌آميز است.  انتخاب در شرايطي صورت مي‌گيرد که کشورهاي آسيايي جلوه ويژه‌اي درنگاه گردشگران غربي دارد و اين در حالي است که همواره در شبکه‌هاي مختلف خبري و اطلاع‌رساني جهان چهره‌اي غيرواقعي از کشورهايي نظير ايران ارائه شده است.

افتتاح سايت‌هاي مختلف خبري بين‌المللي و ايجاد شرايط مساعد براي تغيير اين وجهه اگرچه تا حد زيادي تأثيرگذار بوده است، هنوز جاي ترديد و شک در دل گردشگران خارجي براي بازديد از ايران و شهرهاي مختلف آن با برخورداري از ظرفيت‌هاي بسيار بالاي گردشگري باقي مي‌گذارد. تا جايي که بسياري از گردشگران بعد از بازديد از کشور با ابراز رضايت از اين سفر از چهره واقعي ايران ابراز رضايت مي‌کنند. گويا چهره‌اي که اين افراد از ايران مي‌شناسند بسيار  دور از واقعيت بوده است.

تور مجازي

توسعه تکنولوژي با همه اما و اگرهايش اين بار براي بسياري از گردشگران راهکارهاي مناسبي ارائه کرده است. شايد تقريبا بيشتر افرادي که به اينترنت دسترسي دارند از نقشه گوگل استفاده کرده‌اند. نقشه‌اي که تا چند وقت قبل به طور کامل از جهان تهيه شده و در اختيار کاربران قرار گرفته بود.

به تازگي گوگل، تکنولوژي معروف «استريت ويو» را گسترش داده و يک تور مجازي با امکانات منحصر به‌فرد خود (چرخش 360 درجه) در اختيار کاربران قرار داده است تا بدون نگراني قبل از سفر به هر نقطه‌اي از دنيا بتوانند با استفاده از اين تورهاي مجازي تجربه‌اي متفاوت از حضور مجازي در مکان داشته باشند.

اين تکنولوژي اگر براي همه دنيا معاني متفاوتي داشته باشد مي‌تواند براي ما ايرانيان کورسوي اميدي براي معرفي بهتر ايران و آثار و ابنيه تاريخي‌مان باشد.

معرفي قزوين به گردشگران خارجي

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين در اين باره به همشهري مي‌گويد: تورهاي مجازي 360 درجه گوگل سبب شد ما بتوانيم از اين ظرفيت براي معرفي استان استفاده کنيم.

«آرش رشوندآوه» مي‌افزايد: اين تورهاي مجازي شرايط را براي بازديد کامل و 360 درجه از محيط فراهم مي‌کند و از سوي ديگر گردشگران و بازديدکنندگان خارجي با اطمينان خاطري که به شرکت گوگل دارند از صحت اطلاعات منتقل‌شده اطمينان خواهند داشت.

وي اظهار مي‌کند: در طرحي که ما با استفاده از اين فرصت فراهم کرده‌ايم، اطلاعات براي طيف‌هاي بيشتري از شهروندان فراهم و اطلاع‌رساني و مشتري‌مداري به شکلي ويژه اجرا مي‌شود.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين از انتشار تصاوير تورهاي مجازي از بناهاي سعدالسلطنه، حمام قجر، مسجدنبي و مسجدجامع خبر مي‌دهد و مي‌گويد: در حال حاضر 4 تور گردشگري مجازي ما در گوگل فعال است و در دسترس عموم استفاده‌کنندگان از اين نرم‌افزار قرار دارد. ضمن اين‌که در آينده نزديک به دنبال افزايش اين ابنيه و آثار تاريخي هستيم تا از اين طريق بتوانيم آثار و ابنيه تاريخي منحصر به فرد ديار مينودري را به ساير گردشگران از سراسر جهان معرفي کنيم.

بازديد 5 هزار گردشگر مجازي

رشوندآوه بيان مي‌کند: تاکنون بيش از ? هزار گردشگر با استفاده از تورهاي مجازي قزوين‌گردي گوگل از قزوين بازديد کرده‌اند.

وي ادامه مي‌دهد: اگرچه ممکن است در حال حاضر 5 هزار نفر، آمار بالايي براي بازديد از اين شهر کهن نباشد، اما بايد به اين حقيقت اعتراف کرد که بيشتر استفاده‌کنندگان از اين سرويس در کشورهاي عموما توسعه‌يافته اروپايي و حتي آمريکايي زندگي مي‌کنند؛ بنابراين مي‌توان اميدوار بود بسياري از اين افراد در آينده بتوانند به ايران و قزوين سفر کنند.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين مي‌گويد: اينکه افراد از همه دنيا بتوانند با استفاده از اين ابزار از آثار و ابنيه تاريخي ما ديدن کنند براي ما مايه خرسندي است. مطمئن هستيم همين تورهاي مجازي جرقه‌اي براي ايجاد تورهاي گردشگري واقعي در دنياي واقعي خواهد بود. بنابراين استفاده از اين ظرفيت مي‌تواند براي جذب گردشگران داخلي و خارجي به قزوين بسيار مؤثر باشد.

  

تصاویر مرتبط