شنبه ۱۳۹۶/۰۲/۱۶

در راستاي افزايش خسارات و نارضايتي شهروندان؛

اصلاح شبکه آب شرب بافت فرسوده قزوين ضرورتي انکار ناپذير است

اصلاح شبکه آب شرب بافت فرسوده قزوين ضرورتي انکار ناپذير است چراکه وضعيت فعلي شبکه آب شرب در بافت فرسوده قزوين به گونه است که هر روز شاهد افزايش خسارات و هزينه‌هاي متحمل شده ناشي از اين موضوع هستيم.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ با توجه به فرسودگي شديد لوله هاي آب و فاضلاب شهري قزوين به ويژه در بافت فرسوده، مي طلبد که با برنامه ريزي و پيگيري اصولي شبکه آب و فاضلاب همراه با مشارکت دستگاه ها و شهروندان اين شبکه فرسوده  هرچه زودتر ترميم شود تا شاهد کاهش خسارات و رضايت شهروندان در اين زمينه باشيم.

افزايش خسارت‌هاي حاصله از شکستگي‌هاي لوله‌هاي آب شهري در جنوب قزوين

پيمان پژمانفرد، مدير منطقه يک شهرداري قزوين در اين رابطه گفت: خسارت‌هاي حاصله از شکستگي‌هاي لوله‌هاي آب شهري در جنوب شهر قزوين به دليل فرسودگي نسبت به گذشته زياد شده است.

وي بيان کرد: وضعيت خسارت‌هاي حاصله از شکستگي‌هاي لوله‌هاي آب شهري در جنوب شهر قزوين به دليل فرسودگي به گونه‌اي شده است که هر هفته چندين مورد شکستگي لوله‌هاي آب شهري در جنوب شهر مواجه باشيم.

پژمانفرد بيان کرد: شکستگي‌هاي لوله‌هاي آب شهري به دليل فرسودگي باعث آسيب رساندن به آسفالت شهر، تاسيسات شهري و خانه‌ها شده است.

وي تصريح کرد: در سال 94، 583 مورد، در سال 95، 795مورد و از ابتداي سال جاري تا اکنون 70مورد شکستگي لوله هاي آب شهري در منطقه يک شهرداري قزوين  حفاري اضطراري شده است که اين آمار نشان از اهميت اصلاح شبکه آب قزوين در اين مجموعه مي‌باشد.

وي با تاکيد بر اينکه شرکت آب و فاضلاب بايد نسبت به اصلاح شبکه هاي لوله هاي آب شهري اين منطقه اقدام کند، بيان کرد: افزايش ساختمان‌هاي مسکوني و افزايش خانوار در جنوب شهر، سبب گرديده شرکت آب و فاضلاب جهت افزايش فشار آب در اين منطقه اقدام کند و اين مهم باعث شده مشکلات فراواني براي لوله‌هاي آب شهري ايجاد شود.

مدير منطقه يک شهرداري قزوين با بيان اينکه با توجه به بروز افکن چاه‌ها يا نشست معابر شهري به ويژه در بافت فرسوده شهري در اثر ترکيدگي لوله هاي فرسوده آب شرب که بعضا تا 45 سال قدمت دارد، تصريح کرد: اين موضوع زمينه نگراني شهروندان و مديريت شهري را فراهم کرده و ضروري است شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را در خصوص اصلاح شبکه هاي لوله هاي آب شهري جنوب شهر قزوين اجرايي کند.

هنرور، مديرهماهنگي امور اجرائي شهر قزوين:

اصلاح شبکه آب قزوين در بافت فرسوده شهري ضروري است

علي رضا هنرور، مديرهماهنگي امور اجرائي شهر قزوين درباره فرسودگي لوله‌هاي آب شهري در جنوب شهر قزوين گفت: شهر قزوين داراي حدود 505هکتار بافت فرسوده مي باشد که از اين مقدار 3ميليون و 616هزار و 549 مترمربع در محدوده منطقه يک شهرداري قزوين است.

وي افزود: شرکت آب و فاضلاب در محدوده بافت فرسوده شهر قزوين در حدود 150کيلومتر شبکه آب رساني دارد که طي سال هاي 1391 تا1395  حدود 20کيلومتر از شبکه فوق را نوسازي کرده است.

هنرور گفت: با توجه به فرسودگي لوله هاي شبکه توزيع آب و انشعابات منازل، نامناسب بودن بستر لوله‌ها، که يکي از عوامل بروز شکستگي در لوله اي از جنس آزبست مي باشد، ممنوعيت استفاده از لوله هاي با جنس آزبست به علت سرطانزايي و زياد بودن عمق لوله هاي قديمي و به تبع آن عدم دسترسي مناسب به لوله ها جهت نصب انشعابات جديد و وجود مشکلات در بهره برداري و نگهداري از تاسيسات از دلايل ضروري انجام اصلاح شبکه توزيع آب در محدوده بافت فرسوده شهر قزوين است.

وي بيان کرد: زياد بودن تعداد حوادث ناشي از شکستگي لوله ها به خصوص در مواقع بارندگي، که به دليل فوق حوادث شکستگي لوله ها تشديد مي گردد، هدر رفتن آب از محل اتصالات به دليل فرسودگي شبکه و در مواقع شکستگي لوله ها و تحميل خسارات هنگفت ناشي از شکستگي لوله ها که در برخي مواقع منجر به تخريب منازل مي شود و نارضايتي مردم از ديگر  دلايل ضروري انجام اصلاح شبکه توزيع آب در محدوده بافت فرسوده شهر قزوين است.

مديرهماهنگي امور اجرائي شهر قزوين تصريح کرد: شهرداري قزوين در راستاي همکاري و تعامل با شرکت آب و فاضلاب  قزوين لايحه اي را در سال 1394 به شوراي شهر تقديم کرد و موافقت اعضاي شوراي شهر را جهت معافيت هزينه صدور مجوز، مرمت نوار حفاري و روکش آسفالت اخذ کرد که متاسفانه با وجود اخذ  اين لايحه در سال 1394 تنها 5.3 کيلومتر شبکه آب نوسازي شده است.

وي بيان کرد: در سال 91، 3هزار و 528 کيلومتر، در سال 92، 5هزار و 274کيلومتر، در سال 93، 5 هزار و 469 کيلومتر و در سال 94، 5هزار و 355 کيلومتر شبکه آب نوسازي شده است.

 پايان پيام

  

تصاویر مرتبط