چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۱۳

نصرتي، شهردار قزوين:

اهداف بين المللي برگزاري اجلاس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در قزوين محقق شده است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت:انتظارات و اهداف ملي و بين المللي از برگزاري پنجمين اجلاس بين المللي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در قزوين محقق شده است.

انتظارات برگزاري اجلاس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي محقق شده است

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در برنامه تلويزيوني گفتگوي ويژه افزود: از نگاه دبيرخانه و دست‌اندرکاران، انتظارات برگزاري پنجمين اجلاس بين المللي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي، محقق شده است و انتظارات برگزاري يک اجلاس تخصصي که به روزترين مباحث حوزه مديريت شهري با سه سرفصل  ارائه شد به نتيجه رسيد.

نصرتي افزود: آخرين نتايج اهداف توسعه پايدار، برنامه هاي شکوفايي شهري و دستور کار جديد شهري مصوب 2016 در اين اجلاس ارائه شد.

قرارگيري نتايج بين المللي برگزاري اجلاس جهاني شهرهاي اسلامي در سايت رسمي سازمان ملل

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: از برگزاري اين اجلاس يکسري انتظارات ايراني وجود داشت و يکسري  انتظارات بين المللي وجود داشت و نتايج بين‌المللي اين اجلاس که با حضور معاونان سازمان ملل برگزار شد، روي سايت سازمان ملل به طور رسمي قرار گرفت.

وي بيان کرد: اين مهم افتخاري براي کشور ايران و شهر قزوين است که بحث مسکن و سکونت در اهداف توسعه پايدار يعني هدف 11 اجلاس در ايران مطرح مي شود.

وي اظهار کرد: سازمان ملل 4 سال است که برنامه هاي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي را در راستاي اهداف توسعه پايدار دنبال مي کند و از نظر سازمان ملل اين برنامه به روز و مثبت ارزيابي شده است و تقديري که از قزوين صورت گرفت به طور رسمي در سايت سازمان ملل گذاشته شد.

نصرتي اضافه کرد: اين مهم نشان از اين است که در حوزه بين‌الملل، ايران و شهرهاي ايراني و منشاء و تبلور آن، شهر تاريخي و فرهنگي قزوين در اين مسير حرکت مي‌کند و اهداف توسعه پايدار را در حوزه سکونت و مسکن را درست اجرا مي کند و اين را با هيچ سنجش ديگري نمي توان بيان کرد، يعني بالاترين سنجشي که در سطح بين المللي صورت مي گيرد، صورت گرفته است، پس ما به هدفمان هم در بخش ايراني و هم در سطح بين الملل رسيديم.

شهردار قزوين گفت: در سال 2016 در اجلاس کيتو که از طرف ايران من به نمايندگي از مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و دکتر آخوندي وزير راه و شهرسازي حضور داشتيم، تصويب شد و همه کشورهاي جهان امضا کردند و پذيرفتند تا سال 2030 اهداف توسعه پايدار را محقق کنند يعني آخرين جايگاه در 2030، حالا هر کشوري زودتر بتواند اين کار را شروع کند که به نتيجه برسد.

نصرتي افزود: در شهر قزوين يک هدف مشخص شد تا پايلوت جهاني باشيم، يعني در سال 2015 موقعي که سند شکوفايي شهري در ژنو به تصويب رسيد، پس از آن قزوين پايلوت اهداف توسعه پايدار شد و اين موضوع را دنبال مي کنيم.

مطرح شدن اسم ايران با نگاه اهداف توسعه پايدار بسيار ارزشمند است

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: اينکه اسم ايران با نگاه اهداف توسعه پايدار مطرح مي شود، بسيار ارزشمند است و هر کشوري مي تواند با يک موضوعي مطرح و نامدار شود، موقعي که بحث اسکان، حقوق سکونت، آرامش و اطمينان براي مردم در شهرها در قزوين مطرح مي شود، اين براي ما بسيار ارزشمند است.

وي بيان کرد: اينکه هدف‌هاي اين مباحث چند ساله است، ما پروژه محور هستيم، من چون نگاه خودم اجرايي هست هم سعي مي کنم به تمام نظريه هاي روز بپردازم و هم اين ها را بتوانم در شهر اجرا کنم.

شهردار قزوين گفت: ما در شکوفايي شهري 9 پروژه تعريف کرديم که محوري ترين اين پروژه که بقيه به نوعي به آن وابسته هستند، پروژه موزه تاريخ و تمدن جهان اسلام است، اين پروژه مي تواند قزوين را با تمام دارايي هاي که از گذشته دارد و بافت تاريخي و فرهنگي اين شهر را به عنوان يک آدرس در جهان اسلام معرفي شود.

نصرتي افزود: اقدامات اجرايي اين موزه شروع شده است، اين موزه داراي 2 هکتار زمين است که به نوعي تهديدي براي شهر قزوين بود يعني در دهه 50 و 60 و 70 تا 90 خانه هاي در خيابان شهيد انصاري قزوين خريداري شده و بافت بهم ريخته بود و تبديل شده بود به يک فضاي خالي که هر لحظه امکان داشت يک پروژه ناهنجار در آن احداث شود و مصوبات اين پروژه هم در سطح ملي و هم در سطح استاني گرفته شده است تا اين مکان کاربري فرهنگي با عنوان موزه تاريخ و تمدن جهان اسلام داشته باشد.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: منابعي در اجراي اين موزه بايد تهيه شود، طراحي آن را سازمان ملل به مشاوران سازمان با هماهنگي وزارت خانه سپرد و منابعي که بايد به اجرا دربياد مشارکتي بين شهرداري قزوين و وزارت راه و شهرسازي بود که حوزه شرکت مادر تخصصي زميني را به اين پروژه با قيمت 100ميليارد تومان تخصيص دادند و اين پروژه هيات امنايي بسيار کامل دارد و  در اين هيات امنا 6 نفر وزير، 2 نفر معاون رئيس جمهور حضور دارند و رياست آن هم بر عهده حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي فرد است.

پروژه موزه تاريخ فرهنگ و جهان اسلام مورد قبول همه کشورهاي اسلامي است

وي بيان کرد: عالي ترين موضوعي که مي توانيم از اين پروژه به آن دست پيدا کنيم اين هست که اين پروژه براي کشورهاي اسلامي چون مصوبه سازمان ملل دارد، قابل قبول مي باشد.

وي گفت: يک زماني هست ما در کشور خودمان يک پروژه را اجرايي مي کنيم ولي امکان دارد مورد قبول مابقي کشورهاي اسلامي نباشد، ولي اين پروژه اکنون به تصويب سازمان رسيده و يکي از پروژه هاي هست که به طور رسمي ابلاغ شده است.

شهردار قزوين گفت: نتايج اين پروژه بر اساس يک حرکت علمي، تخصصي، سخت کوشي و همدلي بوده است که همه مقام هاي استاني، اعضاي شوراي شهر اسلامي قزوين و هماهنگي هاي که در حوزه بين الملل وجود دارد، حضور داشتند.

حضور مهمانان سازمان ملل در اجلاس جهاني شهرهاي اسلامي در قزوين بسيار مهم بود

نصرتي افزود: مهماني که در اجلاس حضور داشتند، 9 نفر از سازمان ملل بودند که براي ما آشنايي اين مهمانان با شهر قزوين و ظرفيت هاي اين شهر براي اهدافي که در آينده داريم بسيار با اهميت بود تا اجلاسي با نام  ووف 2020 در قزوين داشته باشيم و حضور اين نمايندگان بسيار در اين اجلاس تاثير گذار است براي اينکه آن امتياز را به شهر قزوين بدهند و گزارشي که تهيه کردند يعني اگر اين ها حضور نداشتند هيچ موقع اين موفقيت و نتايج اين اجلاس روي سايت رسمي سازمان ملل قرار نمي گرفت.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي با اشاره به حضور شهرداران و معاونان شهرداران 11 کشور در اين اجلاس گفت: شهرداران و معاونان شهرداران 11 کشور در اين اجلاس حضور داشتند و يک روز مانده به برگزاري اجلاس، يک جلسه خصوصي با اين شهرداران و معاونان 11 کشور با حضور اعضاي شوراي شهر قزوين با نگاه تبادل تجربيات برگزار شد.

تبادل تجربيات و گسترش روابط با مهمانان اجلاس جهاني شهرهاي اسلامي

وي اضافه کرد: اين جلسه کاملا اختصاصي بود و شهرداران و معاونان 11 کشور نظريات خودشان را گفتند و يک خانم شهردار بود که در اين جلسه اشاره کرد من نگاهم به ايران با برنامه اي که در قزوين ديدم و شرايطي که به وجود آمد، کاملا تغيير کرده است و ما به اين نوع شرايط احتياج داريم.

وي عنوان کرد: ويژگي هاي شهر قزوين، پروژه‌هاي که اجرا شد، بافت تاريخي قزوين براي اين ها بسيار جذاب بود و همچنين اعضاي شوراي اسلامي قزوين در اين جلسه تبادل نظر و تبادل تجربه کردند.

وي بيان کرد: در اين اجلاس با سفراي که حضور داشتند صحبت مي کردم و 17 سفير در اين اجلاس تا مرحله بعدازظهر حضور داشتند و از اين ها مجدد دعوت شد که برنامه هاي گردشگري را براي کشورهاي شان در اولويت بگذارندکه اين موضوع را پذيرفتند و قرار شد که مجدد براي اين ها برنامه هاي بازديد گذاشته شود.

شهردار قزوين اضافه کرد: اين‌ها روابطي هستند که براي صنعت گردشگري و ساير حوزه‌هاي صنعت قزوين که پيشينه بسيار ارزشمندي دارد، بسيار تاثيرگذار است.

زمان سعي و خطا کردن گذشته است و همه چيز بايد بر اساس برنامه‌هاي دقيق و تجربيات موفق صورت گيرد

شهردار قزوين گفت: ما هيچ کاري را نمي توانيم سليقه اي انجام بدهيم، من در صحبت هايي که در اجلاس داشتم اشاره کردم که زمان سعي و خطا کردن گذشته است و همه چيز بايد بر اساس برنامه هاي دقيق و تجربيات موفق صورت گيرد.

نصرتي افزود: ما 27 هزار تجربه موفق رسمي با راه حل هاي آن داريم، يعني سازمان ملل 27 هزار تجربه را از تمام کشورهاي جهان به همراه راه حل هاي آن جمع آوري کرده است، اين تجربيات در دسترس است و مي شود اين تجربيات را ايراني و اسلامي کرد و اين ارتباطات بسيار ارزشمند است.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: يکي از نماينده‌هاي سازمان ملل با سمت معاون وزير مسکن و شهرسازي مکزيک 90 تجربه موفق را تبديل به يک کتاب کرده بود که در اين اجلاس رونمايي شد.

وي بيان کرد: همه کشورهاي جهان از 27 هزار تجربه موفق در حال بهره برداري هستند و اقدام سازمان ملل از سال 1996 تا الان که اين 27 هزار تجربه را جمع کرده است، براي اين است که اين ها را به اشتراک بگذارد و همه بتواند از آن بهره برداري کنند.

دبيري برنامه شبکه راه حل هاي شهرهاي جهاني SDSN بر عهده قزوين است

وي گفت: شيوه‌هاي ارتباط‌گيري و استفاده از اين تجربيات بسيار مهم است که قزوين در اين قسمت جايگاه دبيري برنامه شبکه راه حل هاي شهرهاي جهاني SDSN را دارد و 11 شهردار به عنوان مدير در اين برنامه هستند و در سطح بين الملل دبيري اين برنامه به من سپرده شده است.

وي اضافه کرد: اين بهترين فرصت است براي شهرهاي ايراني که بتوانند از اين تجربيات استفاده کنند و شدني هست و همه استفاده مي کنند و ما مخترع اين طرح ها نيستيم بلکه فقط بايد بهره برداري کنيم.

شهردار قزوين گفت: ديگر دوره اينکه افراد بيايند با پول مردم سعي و خطا کنند و يک کارهاي عجيب و غريب انجام دهند و بعد بگويند اشتباه کردند، واقعا گذشته است.

نصرتي افزود: همه نمايندگان سازمان ملل در اين اجلاس صحبت کردند، در صبح اين اجلاس آقاي مارکوکاميار، معاون اقتصاد شهري سازمان اسکان بشر صحبت کرد که وي جايگاه ايران و شهر قزوين را تبيين کردندکه براي ما بسيار ازشمند است.

وي ادامه داد: آقاي مارکوکاميار، معاون اقتصاد شهري سازمان اسکان بشر در اين اجلاس مطرح کرد که شهر قزوين در يک ريل مشخص و هماهنگ با نتايج به روز و نظريه هاي به روز سازمان ملل حرکت مي کند و يک شهر ايراني بين اين همه شهرهاي ايراني ديگر پذيرفته شده به عنوان يک شهر مرجع است و اين براي يک شهر بين 300 تا 500 هزار نفر انتخاب شده است که بسيار براي ما تاثير گذار است و نتايج آن را داريم مي بينيم.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: خوشبختانه يا متاسفانه شهر قزوين مورد حساسيت يکسري شهرهاي ايراني قرار گرفته است که  از يک طرف براي من خوشحال کننده است و از يک طرف هم  ناراحت کننده است که چرا نمي‌خواهند از تجربيات شهر قزوين بهره برداري کنند و چرا فقط مي گويند چرا قزوين؟

وي ادامه داد: فرداي اجلاس، يک اجلاس ديگر در تهران برگزار شد که بنده را دعوت کردند و 3 تن از معاونان وزير مسکن همچون دکتر ايزدي، دکتر حناچي و دکتر مظاهري به دعوت ما در اين اجلاس شرکت داشتند، يک بخشي از اين اجلاس، نقد اجلاس شهرهاي اسلامي در قزوين بود و اين نشان مي دهد که اين کارهايي که در قزوين انجام مي شود، واقعا به چشم آمده است.

وي بيان کرد: برگرديم به اين چند سال گذشته مي بينيم يک شهر مشابه به ما يا خود ما اصلا جايگاهي در سطح بين المللي نداشتيم، به گونه اي که 150 متخصص از ساير کشورها حضور پيدا کنند و متقاضي باشند که ما مي خواهيم از تجربيات قزوين بهره برداري کنيم و مي خواهيم در اجلاس " آينده شهر ايران" بياييم و از منابع و حرکت هاي شما استفاده و مذاکره کنيم و اين مهم براي ما بسيار ارزشمند است.

شهردار قزوين گفت: ما در اين اجلاس يک کار ابتکاري انجام داديم و اينکه نتايج اين اجلاس پيش حوزه دبيرخانه مجمع يا شهرداري قزوين باقي نماند و صحبت‌ها همزمان صورت گيرد و اين مشارکت ابتکاري ما با سازمان نظام مهندسي که 80 نفر از مهندسان با اين برنامه همراه شدند.

وي افزود: برخي از شهرداران با مجمع جهاني شهرهاي اسلامي آشنايي نداشتند که با توضيحات در خصوص اين مجمع، عضو شدند و در خواست داشتند که چطور مي توانند بهره برداري کنند و از اين اجلاس همه نتايج، مباحثي که در پنل هاي تخصصي ارائه شد و موارد مطرح شده در اجلاس هاي قبلي را مي خواستند و مشخص بود شهرداران و ديگر مديران شهري حاضر در اجلاس چه برداشتي از اين شهر کردند.

نصرتي افزود: مطمئنا هر کاري که در شهر انجام مي شود مطالبه محور است يعني هيچ پروژه اي در شهر اجرا نمي شود مگر اينکه طرح بالادستش ديده شده باشد و بر اساس طرح بالادست برايش طراحي موضوعي صورت گيرد و به اجرا درآيد.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: در شهر قزوين خوشبختانه طرح بالادست زياد داريم يعني جزوء معدود شهرهاي  ايران هستيم که مطالعات بسياري در آن صورت گرفته است و ما اصلا کمبود مطالعات نداريم.

وي بيان کرد: 2 بار براي شهر قزوين CDS تهيه شده است و CPI قزوين به تصويب سازمان ملل رسيده و ما جزء هفت شهري هستيم که طرح جامع حمل و نقل و ترافيک داريم.

شهردار قزوين گفت: جداي طرح هاي بين المللي همه شهرها حداقل يک دوره طرح جامع شهرسازي دارند اما قزوين 4 دوره طرح دارد و جداي اين موضوع  جزء هفت شهر کشور هستيم که طرح جامع حمل و نقل و ترافيک هم داريم يعني همه تقاطع هاي غيرهمسطح ما جداي اينکه در طرح جامع ديده شده، در طرح جامع حمل و نقل و ترافيک هم ديده شده است و وزرا امضا کردند و وزير کشور ابلاغ کرده است.

نصرتي افزود: تمامي برنامه ها در مسير اهداف توسعه پايدار هستند، حالا مي خواهيم عمومي مثال بزنيم براي شهروندان، در طرح جامع حمل و نقل و ترافيک و طرح جامع شهر، قزوين 30 تقاطع غيرهمسطح نياز دارد که مکان آن را فقط مشخص مي کند و براي همين تقاطع به عنوان طرح بالادست شناخته مي شود و پس از آن طرح تفصيلي، طرح هاي پايين دست و طرح اجرايي مي‌آيد که توسط بهترين مشاوران کشور طراحي مي شود و بعد به اجرا در مي آيد بنابراين هيچ چيز سليقه اي نيست.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: در تمام شهرهاي ايراني، شهرداري ها مجري مصوبات هستند و اقداماتي که صورت مي گيرد در جاهاي ديگر طرح هاي آنها تهيه شده است و به تصويب مي رسد و از طرف وزارت خانه، به استاندار ابلاغ مي شود و اين موضوع فقط براي قزوين نيست براي همه شهرهاي ايراني به اين شکل است استاندار به شهرداري ها ابلاغ مي کنند.

وي افزود: هيچ دخالتي در احداث تقاطع هاي و زيرگذرها و روگذرها نداريم و اين ها سليقه اي نيستند و اجراي طرح هاي بالادست و پائين دست اتفاقي نيستند.

وي بيان کرد: 2 کار در اين اجلاس صورت گرفت، يکي عضويت شهرهاي عضو مجمع جهاني جاده ابريشم در مجمع جهاني شهرهاي اسلامي از خارجي ها و ايراني ها بوده است که تشريفات عضويتشان طي شد و اين ارتباط با قزوين به عنوان مقر اين مجمع ارتباط گيريش بين شهرهاست و براي گسترش تعاملات گردشگري، سرمايه گذاري همه اين نوع موضوعات با اين عضويت هاي که دبيرخانه مستقل آن در قزوين هست صورت مي گيرد و اين يک افتخاري است که جاي ديگر تکرار نشده است.

شهردار قزوين گفت: يک تفاهم در مجمع امضا شد و ما با پايگاه فرهنگي منچستر از کشور انگلستان که مرکزيت کشورهاي اروپايي را دارد، در حوزه فرهنگ و اسلام با دکتر چراغي نمايندگي آن قسمت را برعهده دارد، تفاهم نامه امضا کرديم.

وي افزود: اين تفاهم نامه بين مجمع و اين پايگاه که جزء 5 پايگاه فعال جهاني است و ابلاغ هاي خودشان را در اين پايگاه مستقيم از مقام معظم رهبري دارند و بسيار تاثيرگذار در ترويج فرهنگ اسلامي است، امضا شد.

نصرتي افزود:در رابطه با شهرداري قزوين تفاهم نامه اي در اين اجلاس با آقاي پروفسور کخ يکي از مخترعين امضا شد که پروفسور کخ صاحب جايزه بين المللي است و در رابطه با تحويل زباله در سايت محمد آباد و تبديل آن به برق بدون اينکه ما کوچکترين سرمايه گذاري و هزينه اي انجام دهيم، اين تفاهم نامه امضا شد.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: اين توافق نامه  را 2 ماه پيش امضا کرديم و در اين تفاهم نامه قرار بود که مشارکت ريالي داشته باشيم که ما زباله هاي سايت محمدآباد را تحويل بدهيم و ديگر هيچ هزينه اي نکنيم.

وي ادامه داد: 80 درصد از زباله هاي که به  محمدآباد مي آيد، براي هر کيلو زباله شهرها 25 تومان هزينه پرداخت مي کنند تا زباله ها را به سايت محمدآباد تحويل بدهند تا اين زباله ها  تفکيک بشود و در لندفيل قرار گيرد.

وي توضيح داد: براي قرارگيري در لندفيل به قيمت امروز 50 ميليارد تومان هزينه اش است که قرار است 7 ساله پر شود و اگر با اين سرعت جلو برويم 7 سال بايد دوباره 50 ميليارد تومان هزينه بکنيم به طوري که از نگاه محيط زيستي شيرآبه هاي زباله ها وارد زمين نشود بنابراين اين پروژه باعث مي شود زباله اي که حتما بايد دفن شود، به شدت کاهش پيدا مي کند و تبديل به برق مي شود.

شهردار قزوين گفت: ما در اين قرارداد قرار بود که هزينه پرداخت کنيم اما در اين اجلاس 2 روز قبل از اجلاس متمرکز اين قرارداد شديم و ما توافق کرديم که اگر اين تفاهم نامه در اجلاس قرار است امضا شود و شما مي خواهيد در حضور 340 شهردار از آن بهره برداري کنيد، اين براي شما برگ برنده اي است که بايد شهرداري قزوين از اين امضا منتفع شود.

وي افزود: پس ما با شما تفاهم رايگان امضا مي کنيم و اين اميتاز را براي شما ايجاد مي کنيم و ايشان پذيرفتند.

وي گفت: توافقي که در اجلاس امضا شد، يک توافق رايگان هست و قرار اين است که ما يک هکتار زمين در اختيار اين شرکت قرار دهيم و آنجا سرمايه گذاري کنند، اين صنعت را راه اندازي کنند و زباله تفکيک کنند و ما ديگر هيچ هزينه اي نمي دهيم و فقط زباله را حمل مي کنيم و به آنجا مي رسانيم تا آنها  توليد برق کنند.

شهردار قزوين گفت: اين پروژه شهر قزوين نيست، اين پروژه استاني است و 80 درصد زباله هاي شرهاي استان به سايت محمدآباد مي آيد و تخليه مي شود و اين پروژه به اجرا درآيد براي همه شهرهاي استان اين تاثيرگذاري وجود دارد.

وي بيان کرد: ما بعد از مرحله تفاهم که انجام داديم، اين تفاهم نامه به قرارداد تبديل شد و 2 مجوز ديگر بايد در سطح ملي بگيريم که در برنامه قرار گرفته که اين 2 مجوز را با سرعت مي گيريم و بعد از اين 2 مرحله، تحويل زمين است تا سرمايه گذاري را شروع کنند.

وي افزود: اين شرکت همانند قراردادي براي اين کار را با هزينه بسيار سنگين در يکي از شهرهاي شمالي ايران امضا کرده است و اين شرکت به دنبال آن هستند که به جز شهر قزوين در شهرهاي ديگر نيز اين پروژه را انجام دهند.

شهردار قزوين عنوان کرد: با مذاکراتي که انجام داديم، از روزي که 2 مجوز را بگيريم و اين کار نهايي شود، براي آغاز به کار اين سرمايه گذار ظرف مدت 6ماه مي تواند مستقر شود و کار خود را شروع کند.

نصرتي افزود: برقراري ارتباط چه در حوزه ايران و چه در حوزه بين الملل هر بار نياز  است و طراحي ابزار به نوعي کار پيچيده اي هست.

وي اظهار کرد: کشور چين به عنوان ابر قدرت مي آيد و کاري را شروع مي کند و ما اين کار را تکميل مي کنيم يعني چين با تمام اقتدارش اتحاديه اي راه اندازي مي کند و ما مي آييم اين کار را براي ايرانيان کامل مي کنيم و مجمع جهاني جاده ابريشم را راه اندازي مي کنيم که موافقتش را مستقيم از سازمان ملل با 25 آژانس گرفته ايم.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي گفت: ما با 12 وزارت خانه تفاهم نامه امضا کرديم و اين برقراري ارتباط با يک ابزار بين المللي براي شهر قزوين ارزشمند هست، ما هر انتظاري داشته باشيم با اين 12 وزارت خانه که مستقيم تفاهم نامه داريم، محقق مي کنيم و من براي شهر قزوين دارم امتيازگيري مي کنم.

شهردار قزوين گفت: چون مانور مي دهم مقر اين مجمع در شهر قزوين هست، ما نياز نيست به زمان هاي بسيار دوري برگرديم که نگاه وزارت خانه ها و سازمان ها و حوزه هاي ملي به شهر قزوين چطور بوده و الان به چه صورت است و اين ها را مردم فهيم و زيرک مي دانند.

شهردار قزوين گفت: قزوين در اين اجلاس معرفي خوبي شد و اگر علاقمندان به سايت خبرگزاري هاي معتبر کشور، روزنامه ها، هفته نامه و مجلات تخصصي مراجعه کنند، مي بينند که قزوين پرافتخار  در سطح بين المللي مطرح شده است.

نصرتي افزود: از مجموعه صدا وسيماي استان هم تشکر مي کنم که فراتر از يک نگاه استاني ورود پيدا کرد و همکاري کردند و اين اتفاقات بي دليل و بي حکمت انجام نمي شود و اينها نشانه يک همدلي است و اين همدلي را نمي توان با هيچي عوض کرد.

وي بيان کرد: پوشش خبري صداوسيما در برگزاري پنجمين اجلاس بين المللي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در سطح استان و در سطح ملي قابل تقدير و تشکر است.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط