سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۲/۱۲

پوروزيري، رايزن جهاني آژانس اسکان بشر سازمان ملل متحد:

قزوين با مديريت دکتر نصرتي به مقصدي شناخته شده در جهان تبديل شده است

رضا پوروزيري، رايزن جهاني آژانس اسکان بشر سازمان ملل متحد گفت: قزوين با مديريت دکتر نصرتي به مقصدي شناخته شده در جهان تبديل شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ پوروزيري در دومين نشست هيأت امنا و شوراي عالي اجرايي موزه تاريخ تمدن جهان اسلام افزود: قزوين با ورود به برنامه توسعه پايدار و برنامه ابتکار عمل شکوفايي شهري ميزبان فعاليت‌هاي ريشه‌اي است که همکاري همه جانبه مسئولان را در پي داشته است.

وي با اشاره به اينکه در حاشيه پنجمين اجلاس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي آژانس اسکان بشر سازمان ملل متحد از رياست جمهوري اسلامي ايران تقدير کرد، گفت: اين تقدير به دليل اجراي برنامه بازآفريني شهري و طرح موضوع محتوايي ايران شهري بوده است که وزارت راه و شهرسازي و استان قز‌وين در اين راستا تلاش‌هاي قابل تقديري داشته‌اند.

رايزن جهاني آژانس اسکان بشر سازمان ملل متحد با بيان اينکه تا کنون بخشي از تلاش‌هاي ما به نتيجه رسيده است، عنوان کرد: 20ماه از تصويب اهداف توسعه پايدار مي‌گذرد و بايد تا سال 2030 بتوان اهداف 17 گانه SDG را با کمک هم محقق کرد.

پوروزيري افزود: 6 ماه از دستور کار جديد شهري در هبيتات 3 گذشته است و در اين دستور کار، شهرها مولد توسعه پايدار شناخته شده‌اند و برنامه حرکت در اين مسير به نتيجه رسيده است.

وي با اشاره به اينکه قزوين به عنوان پايلوت اجراي برنامه CPI نيز انتخاب شده است، اظهار کرد: CPI برنامه‌اي براي سنجش وضعيت شهري مي‌باشد و قزوين با توجه به ظرفيت‌هاي سرزميني و جهاني مورد توجه قرار گرفته و ارزيابي شده است.

رايزن جهاني آژانس اسکان بشر سازمان ملل متحد با بيان اينکه موزه تاريخ تمدن جهان اسلام به عنوان يکي از برنامه‌هاي توسعه پايدار است، گفت: براي احداث اين موزه از ظرفيت‌هاي دانش، هنر و عرفان و ... استفاده مي‌شود زيرا اين موزه مکاني براي گفتمان مردمان جهان اسلام خواهد شد.

پور وزيري افزود: برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد علاقه‌امند است با ايجاد دو تالار با موضوع توسعه پايدار ‌و شهرها و تمدن‌ها با مخاطب قرار دادن شهرهاي متنوع و غني در جهان اسلام در راستاي توسعه پايدار گام بردارد.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط