یکشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۰۳

حجت الاسلام ابوترابي فرد، عضو شوراي عالي حل اختلاف قواي سه گانه

گامي بلند براي دستيابي به جايگاه شايسته قزوين با ايجاد موزه تاريح تمدن جهان اسلام

حجت الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي فرد، عضو شوراي عالي حل اختلاف قواي سه گانه گفت: با ايجاد موزه تاريح تمدن جهان اسلام، گام بلندي براي دستيابي به جايگاه شايسته قزوين برداشته شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام ابوترابي فرد در اجلاس بين المللي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي که به ميزباني شهر قزوين در دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) برگزار شد، افزود: شهر قزوين به عنوان پايلوت احداث موزه تاريخ تمدن جهان اسلام شناخته شده است و مي تواند الگوي ديگر شهرهاي اسلامي قرار گيرد.

وي با تقدير از پيگيري شهردار قزوين در احداث موزه تاريخ تمدن جهان اسلام تصريح کرد: شهر قزوين تمدني غني دارد و در جاي جاي آن آثار ماندگاري ثبت شده است که مبناي علمي دارد.

عضو شوراي عالي حل اختلاف قواي سه گانه با بيان اينکه در شهر قزوين باغات سنتي همچون نگيني مي درخشند، عنوان کرد: بناهاي زيبايي با معماري بي نظير نيز در قزوين وجود دارد که در ساليان دور اين بناها بر مبناي علمي بنا نهاده شده اند.

حجت الاسلام ابوترابي فرد افزود: اين بناها و علماي پرورش يافته در اين شهر بيانگر پشتوانه علمي اين شهر است.

وي با بيان اينکه موزه تاريخ تمدن جهان سلام، وقايع و تاريخ اسلام را براي دوستداران به نمايش مي گذارد، گفت: با تدابير در نظر گرفته شده توسط وزارت راه و شهرسازي، استانداري و شهرداري قزوين، اين موزه در منطقه اي تاريخي در شهر قزوين احداث مي شود و براي آن اعتباراتي اختصاص يافته است.

عضو شوراي عالي حل اختلاف قواي سه گانه با احداث موزه تاريخ تمدن جهان اسلام فرصت مغتنمي براي دوستداران تاريخ تمدن فراهم شده است، گفت: با بازديد از اين موزه ارزشمند، تاريخ جهان اسلام مورد توجه همگان قرار مي گيرد و با حضور نمايندگان سازمان ملل متحد راه براي احداث اين موزه، تحقق اهداف آن و شکوفايي شهري و اهداف توسعه پايدار هموار شود.

حجت الاسلام ابوترابي فرد با قدرداني از حضور نمايندگان سازمان ملل و ميهمانان خارجي و داخلي اجلاس عنوان کرد: به اميد آنکه دنياي اسلام در جهان امروز و فردا بدرخشد و با تکيه بر ارزش هاي ناب اسلامي و آيين و سنن کشورهاي جهان اسلام راه را براي حضور پرقدرت کشورهاي اسلامي در جهان فراهم کند.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط