یکشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۰۳

ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور:

دکتر نصرتي براي انتخاب شهر قزوين به عنوان پايلوت شکوفايي شهري اقدامات مؤثري انجام داده است

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: دکتر نصرتي براي انتخاب شهر قزوين به عنوان پايلوت شکوفايي شهري اقدامات مؤثري انجام داده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ ابتکار در اجلاس بين المللي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي که به ميزباني شهر قزوين در دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) برگزار شد، افزود: براي انتخاب شهر قزوين به عنوان پايلوت شکوفايي شهري اقدامات اساسي و مهمي انجام شده و اميد است بتوان اين اهداف را در شهرهاي جهان اسلام پياده سازي کرد.

وي با اشاره به اينکه در اين اجلاس خط مشي بسيار مهمي براي شهرهاي اسلامي توسط رياست جمهوري مطرح شد، عنوان کرد: اين خط مشي مي تواند در دستور کار سازمان هاي بين المللي قرار گيرد و در برنامه ريزي هاي کشور و شهرهاي ايراني مورد توجه باشد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: امام جعفر صادق (ع) پدر امام موسي کاظم (ع) زندگي طيبه در شهرها را مستلزم هواي پاک? آب گوارا و زمين سالم دانسته اند.

ابتکار عنوان کرد: اين سه مورد? مباحث کليدي در منظر شهري هستند که با اتکا به فرهنگ و تمدن غني? دانش سنتي? تجربه هاي جهاني و دانش روز مي توان در راستاي رسيدن به اهداف از آن بهره برد.

وي گفت: بايد شهرها را به فضاهاي قابل زيست و مطلوب تبديل کرد تا موجب اعتلاي جوامع انساني شوند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور با بيان اينکه دستور کار توسعه پايدار داراي ?? هدف مي باشد و به امضاي رياست جمهوري اسلامي نيز رسيده است، اظهار کرد: اين دستور کار در برنامه هاي کشوري قرار گرفته و با سياست هاي ابلاغي رهبر معطم انقلاب و برنامه ششم توسعه همسان سازي شده است.

ابتکار با اشاره به هدف يازدهم توسعه پايدار عنوان کرد: ايجاد شهرهاي سالم و قابل زيست هدف يازدهم اين سند است که مرتبط با بهبود زندگي و مديريت شهري است.

وي افزود: اين هدف بايد يکي از مسائل مهم در مجمع جهاني شهرهاي اسلامي باشد و در راستاي آن تلاش شود.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور عنوان کرد: برنامه شکوفايي شهري از سال ???? شکل گرفته و هيات عالي براي پيشبرد اهداف آن ايجاد شده است که نشان از اهميت موضوع دارد.

ابتکار با بيان اينکه اقتصاد? محيط زيست? عدالت? زيرساخت و حکمراني از جمله مواردي است که بايد در شهر قابل زيست مورد توجه قرار گيرد، اظهار کرد: شاخص هاي روشني در اين سند تعيين شده است و شورا ها مي توانند اين اهداف را مد نطر قرار دهند و راه حل هاي واقعي به مديريت شهري ارائه دهند.

وي افزود: بايد با استفاده از تجربيات جهاني? شهري قابل زيست ايجاد کرد و با همکاري هاي مشترک به اهداف برنامه توسعه پايدار و شکوفايي شهري و نيز دستور کار مجمع جهاني شهرهاي اسلامي مطابق با ارزش هاي بومي هر منطقه دست يافت.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور تصريح کرد: بحران هويت در بحث فرهنگ و معنويت در شهرهاي اسلامي ايجاد شده است که بايد با اجراي صحيح برنامه ها اين هويت حفظ شود زيرا اين امر ارتقاي کيفيت زندگي را در پي دارد.

ابتکار عنوان کرد: باغستان هاي شهر قزوين? بادگير هاي شهر يزد و قنات هايي که در بسياري از شهرها وجود دارد? هريک هويت شهرها محسوب مي شود و بايد در حفاظت از آن تلاش کرد.

وي گفت: در اين اجلاس بايد با همفکري و هم افزايي? شهرهايي ايمن با شاخص هاي کيفيت زندگي ايجاد کرد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور افزود: اکنون برخي از شهرهاي اسلامي ناامن شده اند و اساس توسعه پايدار در اين شهرها مختل شده که اميد است آرامش به اين شهرها بازگردد.

ابتکار عنوان کرد: اين مجمع مي تواند براي رشد و شکوفايي اين شهرهاي جنگ زده مثمر ثمر واقع شود و در اين خصوص وظيفه مهمي را بر عهده دارد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط