پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۲۰

توسط نماينده شوراي شهر در دبيرخانه جشنواره روز قزوين؛

دستاوردهاي برگزاري جشنواره روز قزوين تشريح شد

نماينده شوراي اسلامي شهر قزوين در دبيرخانه جشنواره روز قزوين، دستاوردهاي برگزاري جشنواره روز قزوين را در دومين نشست مطبوعاتي تشريح كرد.

 

نماينده شوراي اسلامي شهر قزوين در دبيرخانه جشنواره روز قزوين، دستاوردهاي برگزاري جشنواره روز قزوين را با شعار قزوين شهر چهار انبيا، چهارمين حرم اهل بيت و پايتخت خوشنويسي ايران، در نشست مطبوعاتي تشريح كرد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، حامد كبودوند در نشست مطبوعاتي با تشريح دستاوردهاي برگزاري جشنواره روز قزوين و با اشاره به علت نامگذاري روز قزوين در 9 شهريور ماه و اهداف برگزاري اين روز، گفت: يکي از دغدغه‌هاي اصلي شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين، افزايش حس تعلق شهروندان به شهر در راستاي افزايش مشارکت شهروندان در اداره شهر مي‌باشد و با توجه به اين مهم و تحقق شعار مديريت متحد شهري، برگزاري برنامه هاي مختلف در روز قزوين در دستور کار مديريت شهري قرار گرفت.
وي با اظهار اينكه جشنواره روز قزوين به نحو مطلوب برگزار شد، بيان كرد: مديريت شهري قزوين توانست با برگزاري جشنواره روز قزوين كمتر از يك درصد از توانمندي‌هاي قزوين را معرفي كند و اميدوار است بتواند در سال‌هاي آينده قزوين را در سطح گسترده‌تر معرفي كند.
نماينده شوراي اسلامي شهر قزوين در دبيرخانه جشنواره روز قزوين با توضيح اينكه در اين راستا سه کارگروه فرهنگي، کارگروه فرصت هاي سرمايه گذاري و کارگروه گردشگري مذهبي تشکيل شد، گفت: با توجه به اينکه قزوين، مزيت هاي مطلق و نسبي فراواني از گذشته، حال و براي آينده دارد، در اين جشنواره بر روي مواردي نظير خوشنويسي، وجود آستان مقدس چهار انبيا و فرصت هاي کم نظير سرمايه گذاري در شهر در اين هفته تمرکز  كرد و همچنين نگاه ما در دبيرخانه جشنواره روز قزوين در سال نخست برگزاري اين برنامه، معرفي قزوين به مردم قزوين و سپس به استان و در مرحله بعد کشور و خارج از کشور است.
 
جذب 80ميليارد تومان سرمايه‌گذار با برگزاري همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري
 
وي با اشاره به برگزاري برنامه‌هاي متنوع در جشنواره روز قزوين بيان كرد: با برگزاري همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در تهران توانستيم به نتايج بيش از انتظار برسيم، به طوري كه در اين روز فقط بيش از 400ميليارد تومان سرمايه از طريق سرمايه‌گذار در شهر قزوين جذب شد كه به مرحله عقد قرارداد رسيد.
 کبودوند با بيان اينكه در اين همايش 14 ميز مذاكره براي معرفي فرصت‌هاي سرمايه گذاري  در شهر قزوين تشكيل شد و جذب سرمايه‌گذار در قزوين با برگزاري اين روز شتاب بيشتري گرفت، افزود: پيش بيني مي‌شود تا دو هفته آينده كه پروندههاي جذب سرمايه گذار در اين روز جمع‌بندي خواهد شد، 80ميليارد تومان سرمايه از طريق سرمايه گذار براي توسعه شهر قزوين جذب شود و اين دستاورد اقتصادي براي توسعه شهر قزوين افتخار بزرگي است.
نماينده شوراي اسلامي شهر قزوين در دبيرخانه جشنواره روز قزوين ادامه داد: با برگزاري اين همايش، قزوين به عنوان فرصت سرمايه‌گذاري به سرمايه گذاران كشور معرفي شد و روند جذب سرمايه گذاري شدت گرفت.
اين مسوول اظهار كرد: در سال هاي آينده فرصت هاي سرمايه گذاري  در شهر قزوين  گسترده تر معرفي خواهد شد.
 
توليد 21محصول فرهنگي در جشنواره روز قزوين
 
نماينده شوراي اسلامي شهر قزوين در دبيرخانه جشنواره روز قزوين با تشريح دستاوردهاي فرهنگي در جشنواره روز قزوين گفت: در اين جشنواره 21 محصول فرهنگي توليد شد كه از جمله مي‌توان به انتشار 6جلد كتاب همراه در تاكسي‌ها با تيراژ 15 هزار جلد، انتشار دفتر روز قزوين با محوريت معرفي 365چهره شاخص، آداب و رسوم و بناهاي تاريخي، انتشار ويژه نامه روز قزوين با تيراژ 8هزار جلد، چاپ 40نوع كارت پستال از آثار عكاسان قزويني از بناهاي تاريخي قزوين، انتشار مجموعه جامع براي فرصت هاي سرمايه گذاري و گردشگري در 3 هزار جلد و محصولات فرهنگي ويژه كودكان اشاره كرد.
اين مقام مسوول با بيان اينكه در اين روز از تمبر اختصاصي روز قزوين رونمايي شد، افزود: در اين جشنواره 3فيلم كوتاه 15 دقيقه اي و 2 انيميشن 15 دقيقه اي در خصوص معرفي مفاخر قزوين و بناهاي تاريخي توليد شده است و همچنين توليد يك فيلم 180دقيقه اي در خصوص روند برگزاري جشنواره روز قزوين در حال تدوين است.
 
پيگيري منطقه آزاد گردشگري با برگزاري همايش گردشگري مذهبي
 
وي با اشاره به برگزاري همايش گردشگري مذهبي در هفته بزرگداشت روز قزوين بيان كرد: در اين جشنواره سياست‌هاي جذب گردشگر مذهبي اتخاذ شد و همچنين پيگيري منطقه آزاد گردشگري و معرفي قزوين به عنوان چهارمين شهر اهل بيت(ع) در دستور كار قرار گرفت و همچينين از ديگر دستاوردهاي اين روز توجه ويژه به طرح جامع امام زاده حسين(ع) و چهار انبياء بود.
كبودوند اضافه كرد: طرح جامع امام زاده حسين(ع) به مرحله عملياتي رسيده است و همچنين طرح جامع چهار انبياء در سال هاي آينده تكميل خواهد شد.
 نماينده شوراي اسلامي شهر قزوين در دبيرخانه جشنواره روز قزوين با اظهار اينكه در برگزاري تمام برنامه‌هاي جشنواره روز قزوين توسط جهاد دانشگاهي و سازمان فرهنگي و ورزشي به صورت تخصصي نظرسنجي صورت گرفته است، گفت: در مطالعات اوليه 70 درصد شهروندان برنامه‌هاي روز قزوين را بسيار خوب اعلام كردند كه نتايج قطعي اين نظر سنجي در آينده نزديك اعلام خواهد شد.
اين مقام مسوول با بيان اينكه با برگزاري اولين جشنواره روز قزوين به اين اطمينان رسيديم كه اين جشنواره در شان مردم برگزار شده است، افزود: اولين جشنواره روز قزوين ابتداي راه بود تا بتوانيم در سال هاي آينده قزوين را بهتر از گذشته در تمام زمينه‌ها معرفي كنيم.
وي اظهار كرد: با توجه به احداث پروژههاي كلان در شهر قزوين و اتمام آن زودتر از موعد، وجود نخبگان در همه زمينه‌ها و آثار تاريخي فراوان، شهر قزوين ظرفيت هاي خوبي براي توسعه دارد و اميدواريم بتوانيم با برگزاري جشنواره روز قزوين كه در سال اول دستاوردهاي خوبي داشت، ظرفيت و پتانسيل هاي روز قزوين را به نحو مطلوب معرفي كنيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط