یکشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۱۶

نصرتي، شهردار قزوين:

قوانين شوراهاي اسلامي شهري و روستايي بايد بازنگري شود

عدم بازنگري در قوانين و در كنار آن آموزش و نظارت از مهم‌ترين مشكلات شوراهاي اسلامي شهري و روستايي است كه بايد جدي گرفته شود.

 

شهردار قزوين گفت: عدم بازنگري در قوانين و در كنار آن آموزش و نظارت از مهم‌ترين مشكلات شوراهاي اسلامي شهري و روستايي است كه بايد براي کارآمد شدن شوراهاي اسلامي شهري و روستايي اين مهم جدي گرفته شود.
 به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در همايش شوراهاي اسلامي و شهرداران شهرستان قزوين که با حضور مهدي چمران رئيس شوراي عالي استانها در سالن باغستان قزوين برگزار شد، با اشاره به مشكلات شوراهاي اسلامي شهري و روستايي افزود: قوانين و آئين‌نامه‌هاي شوراها و شهرداري‌ها بايد با همكاري مجلس با توجه به شرايط موجود بازنگري شود.
وي با اشاره به تشکيل فراكسيون مديريت شهري در مجلس نهم گفت: اين اقدام با ارزشي است كه در مجلس، فراكسيون مديريت شهري فعاليت خود را آغاز كرده و بايد از اين ظرفيت به نحو خوب استفاده كرد.
نصرتي اضافه كرد: در فراكسيون مديريت شهري 6 كارگروه تشكيل شده است كه در اين ميان كارگروه عمراني ديده نشده است و اميدواريم با توجه به اهميت آن، كارگروه عمراني هم در اين فراكسيون تشكيل شود.
نصرتي با تاكيد بر اينكه شهرداري ها با جايگاه و اختياراتي كه دارند مشكلات را حل و اجرا مي كنند، بيان كرد: در شهرداري هاي كوچك و متوسط مشكلات متعددي وجود دارد كه شايد همان مشكلات در شهرداري‌هاي بزرگ مشكل محسوب نشود و بر اين اساس بايد مشكلات شهرهاي متوسط و كوچك با اتحاد حل شود.
شهردار قزوين با اشاره به قوانين ضعيف و درپي آن ايجاد مشكلات متعدد بيان كرد: از سال 63 مصوب شد كه شهرداري ها بايد استقلال مالي پيدا كنند و اين مصوبه در برخي شهرها اجرا گرديد اما در برخي شهرها همچنان مشكلات مالي وجود دارد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط