دوشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۱۰

معاون عمراني استاندار قزوين:

روند اجراي پروژه هاي عمراني شهرداري قزوين مطلوب است

روند اجراي پروژه هاي عمراني در شهر قزوين به شکل مطلوبي در حال پيگيري و انجام است.

 

معاون امور عمراني استاندار قزوين گفت: مجموعه فعاليت هاي شهرداري متنوع و متعدد و به عبارتي چند وجهي و چند بعدي است، لذا ارزيابي از عملکرد شهرداري بايد در بخش هاي مختلف نظير خدمات رفاهي، فرهنگي، اجتماعي، عمراني، ورزشي و نظارت شهري باشد ولي بارزترين و يکي از مهمترين وظايف شهرداري ها توجه به زيرساخت ها در حوزه عمران و آباداني شهرها و به تعبيري اجراي پروژه هاي عمراني در شهر است که شهرداري قزوين در اين خصوص موفق عمل کرده است.
منوچهر حبيبي افزود: شهر قزوين با جمعيتي افزون بر 400 هزار نفر، سابقه طولاني در مدنيت دارد، در همين راستا توقع مردم بر اين است كه، پروژه هاي عمراني در شأن و جايگاه اين شهر انجام شود، خوشبختانه در چند سال اخير توجه ويژه اي به پروژه هاي عمران شهري شده و با توجه به نقش دو ويژگي کيفيت و سرعت در حوزه عمراني حائز اهميت است که بايد توجه ويژه اي به آن شود و مي توان اقدامات صورت گرفته در شهر قزوين طي سال هاي اخير را قابل تامل ارزيابي کرد.
وي اظهار كرد:پروژه هاي شهرداري در راستاي تسهيل در امر رفت و آمد، روان شدن ترافيک، راه اندازي پارک و فضاي هاي با نشاط، آسفالت و همچنين بازگشايي معابر روند بسيار خوبي را دنبال مي کند، استانداري نيز به جهت حمايت از پروژه هاي عمراني، کارگروه عمران شهري با ترکيب دستگاه هاي خدمات رسان استان تشکيل داده است تا بتواند پروژه هاي شهري را رصد و حمايت کند.
اين مقام مسئول با بيان اين که 24 اولويت اول شهر قزوين در پروژه هاي عمراني در کارگروه عمران شهري شناسايي شده است، افزود:خوشبختانه همراهي مجموعه هاي درون استاني شوراي شهر، فرمانداري و دستگاه هاي متولي باعث شده روند پيشرفت پروژه هاي مطلوب و در حال انجام باشد.
معاون امور عمراني استاندار قزوين با بيان اين که يکي از تاکيدات دولت، توجه به پروژه هاي عمراني با داشتن پيوست فرهنگي و اجتماعي در اجراي آنها مي باشد، گفت: اين مهم از رسالت هاي شهرداري است و خوشبختانه در پروژه هاي شهرداري قزوين به خوبي قابل مشهود مي باشد.
حبيبي همچنين با اشاره به نقش پيوست فرهنگي – اجتماعي در پروژه هاي شهرداري، اظهار داشت :داشتن سازمان فرهنگي ورزشي توانمند، برگزاري روز قزوين، ايجاد روحيه نشاط به واسطه ورزش هاي همگاني، برگزاري جشن هاي مناسب با ميلاد ائمه اطهار (ع)، ايجاد برنامه هاي فرهنگي هنري در پارک فدک از جمله اقداماتي است که شهرداري قزوين در راستاي توجه به پيوست فرهنگي در دستور کار قرار داده و با نتايج خوبي نيز همراه بوده است .
 
معاون عمراني استاندار اضافه کرد: با يک برنامه ريزي علمي و دقيق و تدوين برنامه هاي ميان مدت و بلند مدت مي توان از دچار شدن به روزمرگي جلوگيري کرد تا شاهد رشد و ترقي استان قزوين باشيم.
 وي  بيشترين نياز شهروندان قزويني را احداث بوستان ها و فضاي سبز، داشتن ترافيک روان، استفاده از حمل و نقل عمومي و نظافت شهر دانست و گفت: اگر کوچکترين کوتاهي در اين حوزه ها شود مردم به قضاوت مي نشينند و نارضايتي خود را اعلام مي کنند.
حبيبي افزود: شهرداري قزوين پيشاني استان است، هرگونه عملکرد و کارآيي آن تاثير مستقيمي بر ساير بخش ها خواهد داشت، به طوريکه عملکرد مثبت آن منجر به جذب گردشگر و سرمايه گذار، بهبود وضعيت اقتصادي و رفع ناهنجاري ها خواهد شد، از اين رو مي طلبد که همه دستگاه هاي متولي همراهي لازم را جهت توسعه و ترقي شهر با شهرداري داشته باشند.  
وي در پايان اظهار كرد :شرايط ويژه شهر قزوين نظير همجواري با پايتخت  و قرار گيري آن در مسير 12 استان کشور، شرايط ممتازي را براي بهره برداري از اين ظرفيت ها فراهم کرده است، همچنين وجود جاذبه هاي تاريخي و آب و هواي مناسب شهر قزوين از جمله قابليت هايي است که بايد با برنامه، مطالعه و کار کارشناسي، از آنها براي توسعه شهر قزوين استفاده ببريم.

پايان پيام

تصاویر مرتبط