شنبه ۱۳۹۶/۰۱/۰۵

همزمان با افتتاح ششمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي؛

سايت اولين موزه مجازي اسباب بازي هاي قديمي در قزوين افتتاح شد

همزمان با افتتاح ششمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز؛سايت اولين موزه مجازي اسباب بازي هاي قديمي توسط رحماني فضلي؛وزير کشور در سراي تاريخي سعدالسلطنه قزوين افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري  قزوين با اعلام اين خبر افزود:سال 95 موزه حقيقي بازي و  اسباب بازي هاي قديمي کشور در قزوين افتتاح شد که با توجه به  استقبال شهروندان قزويني به فکر ارتقاي اين موزه به سطح ملي در حوزه مجازي افتاديم.

وي اظهار کرد:در همين راستا سايتي طراحي شد که داراي ويژگي‌هاي برجسته‌اي به دو زبان فارسي و انگليسي است.

وزيري نژاد عنوان کرد:با طراحي سايت اين امکان براي هر فرد در کشور ميسر مي‌شود که در هرجايي که هستند با مراجعه به اين سايت،تصوير اسباب بازي قديمي خود را بارگذاري  و به نمايش بگذارند.

وزيري نژاد در ادامه بيان کرد:با رونمايي اين سايت در آينده صاحب گنجينه عظيمي از اسباب بازي‌هاي قديمي خواهيم شد که افراد با تماشاي آن خاطرات خوب گذشته خود را مرور کنند.

اين مسئول اظهار کرد:علاقمندان و صاحبان اسباب بازي هاي قديمي از سراسر کشورمي توانند تصوير اسباب بازي ها را به اين سايت ارسال کنند که پس از تاييد با نام فرد و شهر مورد نظر در سايت مجازي موزه اسباب بازي معرفي خواهند شد .

وي اضافه کرد:در بخش ديگر موزه مجازي اسباب بازي قديمي به والدين مشاوره هاي لازم در زمينه اسباب بازي مفيد ارائه مي شود.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري  قزوين در ادامه گفت:در فاز سوم به دنبال آن هستيم تا اين موزه مجازي را به سطح بين المللي ارتقاء دهيم تا از تمامي نقاط دنيا تصوير اسباب بازي هاي قديمي خود را به اين سايت ارسال کنند.

وزيري نژاد پيش بيني کرد تا جشنواره بعدي حداقل تصاوير صدها قطعه اسباب بازي نفيس در سايت موزه مجازي اسباب بازي هاي قديمي ارسال شود،

وي با تاکيد بر اين که اسباب بازي يکي از ابزار هاي مهم در تربيت کودکان است، گفت:در اين ميان اسباب بازي هاي قديمي به دليل اين که بيانگر فرهنگ بومي کشورمان است مي تواند در روند شکل گيري هويت ملي در کودکان اثرگذار باشد.

وزيري نژاد افزود: توجه به اين نکات و هجوم بازي هاي رايانه اي ما را بر آن داشت که با کمک کارشناسان زبده حوزه کودک موز اسباب بازي هاي قديمي را ايجاد کنيم.

 

تصاویر مرتبط