پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۱/۰۳

با حضور وزير کشور؛

ششمين جشنواره ملي بازي و اسباب‌بازي کودکان ديروز و امروز قزوين افتتاح شد

ششمين جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز قزوين با حضور وزير کشور، فرزند و همسر شهيد اميني فرمانده اتش نشاني عمليات پلاسکو در مجموعه تاريخي - فرهنگي سعدالسلطنه قزوين افتتاح شد و تا 10 فروردين ماه پذيراي گردشگران و شهروندان است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ششمين جشنواره ملي و بين المللي بازي و اسباب‌بازي کودکان ديروز و امروز قزوين با حضور حضور رحماني فضلي،وزير کشور،همتي،استاندار قزوين،زرآبادي و محمدي نمايندگان مردم قزوين در مجلس،استاندار،نصرتي،شهردار و جمعي از اعضاي شوراي شهر و مسئولان استاني به دست دختر فرمانده عمليان حادثه پلاسکو، آتش نشان شهيد «علي اميري» افتتاح شد.

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي شهرداري قزوين در اين مراسم گفت:جشنواره اسباب بازي در پنج دوره است که در قزوين برگزار مي شود و مخاطبان خوبي داشته است و نظرسنجي ها هم حکايت از ابراز علاقه مردم و خانواده ها به اين برنامه دارد که اين امر ما را مصمم مي کند تا اين جشنواره را سالانه برگزار کنيم.

سعيد وزيري نژاد افزود:جشنواره اسباب بازي در  پنج دوره است که در قزوين برگزار مي شود و مخاطبان خوبي داشته است و نظرسنجي ها هم حکايت از ابراز علاقه مردم و خانواده ها به اين برنامه دارد که اين امر ما را مصمم مي کند تا اين جشنواره را سالانه برگزار کنيم.

وي اظهار کرد: امسال در جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز اسباب بازي هاي 21 استان کشور در بخش داخلي و در حوزه بين الملل نيز عروسک و اسباب بازي 30 کشور دنيا عرضه خواهد شد.

وزيري نژاد يادآورشد:اين رويداد در کنار جشنواره سوغات و صنايع دستي استان مي تواند يک مجموعه ارزشمند را براي گردشگران مهيا کند تا اوقات خوشي در ايام نوروز سپري کنند.

برپايي 90 غرفه آموزشي، فرهنگي، فروشگاهي و بازي

اين مسئول افزود:همچنين 90 غرفه آموزشي، فرهنگي، فروشگاهي، بازي و سرگرمي در ششمين جشنواره ملي و بين المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز پيش بيني شده است.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين بيان کرد:برپايي غرفه کارگاهي آموزش ساخت عروسک،کارگاه سفال، قصه گويي،خلاقيت،شهرگشت،نقاشي کودکان و سلامت از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.

وزيري نژاد افزود:در حوزه بازي هاي بومي و محلي استان هاي لرستان، گيلان، زنجان، ايلام و گلستان به ارائه بازي هاي محلي و بومي خود مي پردازند و همچنين در کنار اين ها،گروه بازي هاي بومي و محلي استان هم در 10 روز برگزاري جشنواره فعال است و 50 بازي را آموزش داده و معرفي خواهند کرد.

اين مسئول اظهار کرد:اين بازي ها به صورت کتاب وکتابچه نيز چاپ و منتشر خواهد شد و با فعال کردن گروه بازي هاي بومي و محلي استان در هر روز 5 بازي و جمعا 50 بازي محلي ارائه مي شود.

اجراي 50 جنگ شاد با حضور هنرمندان ملي و استاني

وي خاطرنشان کرد:در بخش جنگ هاي شاد و بانشاط نيز 50 برنامه جنگ و برنامه صحنه اي پيش بيني شده که نمايش هاي استاني و کشوري، از سوي هنرمندان شاخص در قالب نمايش هاي آموزش شهروندي اجرا مي شود.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين يادآورشد:محور نمايش ها با موضوع ترافيک، پسماند، نظافت شهري، روفت و روب شهري، ايمن سازي جامعه، رفتار با والدين، اخلاق در خانواده، به عنوان محور نمايش ها لحاظ شده است.

وزيري نژاد با بيان اينکه در اين جشنواره به بازي هاي سالم عصر جديد نيز پرداخته شده است،ادامه داد: در اين راستا بازي هايي از قبيل واقعيت مجازي،عينک سه بعدي،دوچرخه برقي و رباتيک پيش بيني شده اند.

اين مسئول تصريح کرد: برپايي 25 غرفه نمايشگاهي در محوطه شترخان و غرفه هاي آموزشي براي خانواده ها، آموزش کودکان، برنامه هاي نورافشاني هم در اين جشنواره تدارک ديده شده است.

برگزاري دومين جشنواره ملي عکس قزوين

وزيري نژاد بيان کرد: دومين جشنواره ملي عکس قزوين در کنار جشنواره اسباب بازي برگزار خواهد شد که تاکنون 440 عکاس از 23 استان جهت شرکت در اين جشنواره ثبت نام کرده اند که از60 عکاس شاخص استان و کشور دعوت خواهد شد تا در روزهاي 6، 7 و هشتم فروردين ميهمان استان باشند و در سه بخش عکاسي قزوين امروز، قزوين ديروز، جشنواره بازي و اسباب بازي به خلق آثار هنري مي پردازند.

وي بيان کرد:آثار عکاسان در يک کتاب نفيس چاپ و در سطح منتشر خواهد شد.

راه اندازي سايت مجازي اسباب بازي هاي قديمي

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اظهارداشت: راه اندازي سايت مجازي اسباب بازي هاي قديمي از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بود که براي علاقمنداني که مايل به ارائه اسباب بازي هاي خود هستند پس از تاييد در اين جشنواره مي توانيم با ثبت مشخصات کامل صاحب اسباب بازي آن را در موزه نگهداري کنيم.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تصريح کرد: همچنين با استفاده از شخصيتهاي برجسته هنري کشور از جمله استاد مشايخي،مرجانه گلچين و ... بناهاي تاريخي استان معرفي و در سطح فضاي مجازي منتشر شده است.

وزيري نژاد گفت: 90 درصد برنامه هاي جشنواره بازي و اسباب بازي با استفاده از نيروهاي بومي و محلي مديريت و اجرا مي شود و با اين کار زمينه اشتغال براي هنرمندان استاني فراهم شده است.

گفتني است، ششمين جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز از دوم تا 10 فروردين ماه سالجاري از ساعت 16 تا 22 در سراي تاريخي فرهنگي سعدالسلطنه داير مي باشد.

 

تصاویر مرتبط