سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۶/۲۸

توسط شهرداري قزوين و با دعوت از شركت پرس صانكو انجام شد؛

بررسي نصب و راه‌اندازي دستگاه‌هاي هشداردهنده زود هنگام زلزله در شهر قزوين

شهردار قزوين با دعوت از شركت پرس صانكو با بيش از 30 سال سابقه مفيد و فعال جهت بررسي نصب و راه اندازي دستگاه‌هاي هشداردهنده زود هنگام زلزله و واكنش سريع به آن در شهر قزوين مورد بررسي قرار داد.

 

شهردار قزوين با دعوت از شركت پرس صانكو با بيش از 30 سال سابقه مفيد و فعال  ، با همكاري سازندگان متعدد و معتبر اروپايي، ژاپني و كانادايي پيشرو در امر تهيه و تدارك تجهيزات تست، اندازاگيري، عيب يابي، آزمايشگاهي و آموزشي جهت بررسي نصب و راه‌اندازي دستگاه‌هاي هشداردهنده زود هنگام زلزله و واكنش سريع به آن در شهر قزوين مورد بررسي قرار داد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي شهردار قزوين در اين جلسه با اشاره به اهميت كاهش آسيب‌هاي مالي و جاني در زلزله، حفظ سرمايه‌هاي شهر و آثار تاريخي گفت: در صورتي كه به اين نتيجه برسيم از اين سيستم در شهر يا استان قزوين استفاده كنيم، براي عملياتي شدن آن نياز به مشاركت مسوولين استاني داريم.
وي با بيان اينكه در اين زمينه بايد مطالعات كامل صورت گيرد، افزود: در زلزله‌هاي گذشته شاهد از بين رفتن جان انسان‌ها و همچنين سرمايه‌هاي شهري و حتي آثار تاريخي شديم و بايد با توجه به موقعيت جغرافيايي قزوين بتوانيم در صورت پيش آمدن اين فاجعه از بسياري خسارت‌ها جلوگيري كنيم.
شهردار قزوين اظهار كرد: بايد به دنبال فناوري به روز باشيم تا در هنگام بحران زلزله و بعد از آن از فناوري به روز براي مديريت بحران زلزله استفاده كنيم.
در ادامه رضا قديم‌زاده نماينده اين شركت كه از كشور سوئيس در اين جلسه حضور داشت به معرفي شركت GEOSIG زير مجموعه اين شركت پرداخت و گفت: كمپاني GEOSIG داراي گواهينامه ايزو،يكي از كمپاني‌هاي پيشرو در زمينه طراحي و توليد رنج متنوعي از ابزار با كيفيت بالا و دقيق جهت پايش لرزهاي است و ابزار شركت ژئوسيگ امروزه در بيش از100كشور در سراسر جهان در پروژه‌هاي مهمي از جمله پروژه شبكه لرزهاي با همكاري سازمان زمين شناسي ايالات متحده(USGS)و پروژه پلOresund در كشور دانمارك نصب شده و در حال بهره برداري مي‌باشد.
وي با بيان اينكه بيش از300مورد نصب مهم در سدها،نيروگاهها و سازه هاي شاخصي در نقاط مختلف جهان گواهي بر حضور جهاني و توانايي شركت GEOSIG در ارائه راه حل براي كاربردهاي درخواست شده از طرف مشتريان است، بيان كرد: حسگرهاي لرزه اي،ِ ديجيتيزرا،ثبات‌ها،سيستم هاي قرائت مركزي،سيستم هاي ارتباطي،فن آوري شبكه و نرم افزارهاي اختصاصي بسيار موثر و همه كاره،شركت GEOSIG مي‌تواند راه حل‌هاي كاربردي منحصر به فرد و در جهت تحقق الزامات چالش برانگيز مختلف براي مواردي از جمله هشدار زود هنگام زلزله و واكنش سريع( EEWRR )، پايش و اندازه‌گيري زلزله، لرزه نگاري و زلزله نگاري و اندازه گيري آنها و پايش لرزه اي تاسيسات صنعتي و خاموش كردن اتوماتيك آنهادر بازارهاي رقابتي ارائه دهند.
قديم زاده به كاربردهاي تحقيقاتي و علمي اين موضوع پرداخت و گفت: از سال????،شركت GEOSIG به صورت جدي با موسسات علمي و دانشگاهي در سرتاسر دنيا در زمينه هاي لرزه شناسي،ژئوفيزيك ،مهندسي عمران و مهندسي زلزله در تعامل بوده است و در گسترش و توسعه علمي سهيم بوده كه دنياي ما را به فضايي امن‌تر در مقابل حوادث طبيعي و خطرهاي القايي دست بشر تبديل كرده است، تيم GEOSIG متشكل از افراد با استعداد با طيف متنوعي از تجربه و تخصص،يك نيروي قوي در حمايت از شبكه و همكاران خود در سراسر دنيا مي‌باشد.
وي با اشاره به موقعيت قرارگيري قزوين در گسل زلزله بيان‌كرد: با توجه به اينكه زلزله قابل پيش‌بيني نيست مي‌توان با استفاده از اين دستگاه‌ها خسارت هاي مالي و جاني را به حداقل رساند.
قديم زاده با بيان اينكه اين دستگاه‌ها تاكنون در كشورهاي از جمله تركيه، ايتاليا، لهستان، آمريكا، هندوستان و كانادا نصب شده است، بيان كرد: هدف از نصب اين دستگاه‌ها هشدار در كوتاه‌ترين زمان براي جلوگيري از خسارت هاي هنگام زلزله و بعد از زلزله است.
وي با تشريح نحوه كار كردن اين دستگاه‌ها بيان كرد: بعد از زلزله اين دستگاه اين قابليت را دارد كه به مسوولان اطلاعاتي دقيق و به موقع در خصوص  ميزان و مكان هاي خسارت ارائه دهد و مسوولان بر اساس آن بحران را مديريت كنند.
در ادامه مديران استاني و شهري به نقد و بررسي نصب اين دستگاه‌ها در قزوين پرداختند و مديرعامل اين شركت به سووالات مديران پاسخ داد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط